REKLAMA

PlayStation bierze się za smartfony. Będzie grane

Sony mocno wkracza na rynek gier na telefony. Tak mocno, że ich zespół nadal szuka wielu osób. Wszystkie podstawy do tworzenia nowych tytułów na małe ekrany już są - ale co dalej?

13.04.2023 10.17
PlayStation bierze się za smartfony. Będzie grane
REKLAMA

Gry na smartfony są jak muzyka Zenka Martyniuka: niby nikt nie słucha, ale sektor mobilny jakimś cudem przynosi firmom miliony dolarów zysku każdego roku. Więc, dlaczego niektóre z największych firm growych, takie jak PlayStation, z ogromnym portfolio marek i postaci, nie zdecydowały się na małą ekspansję na platformy mobilne?

REKLAMA

Dywizja PlayStation Studios, Mobile, rozwija się szybko i planuje solidną ekspansję.

W zeszłym roku dowiedzieliśmy się, że Sony mocno inwestuje w sektor mobilny - ale także w PC. Firma chce, aby połowa ich gier trafiała na te platformy, z czego 20 proc. miało przypadać na tytuły na smartfony. Wtedy ogłoszono powstanie dywizji studia PlayStation Studios o wdzięcznym tytule Mobile.

Teraz The Verge ujawnił wiele informacji na temat części studia, a to tylko dzięki ogłoszeniom o pracę, które pojawiły się m.in. na LinkedInie. PlayStation Studios Mobile szuka kandydatów z doświadczeniem w zarządzaniu, strategii, licencjonowaniu i wsparciu. Ogółem na platformie jest 17 wakatów, które zostały lub nadal czekają na zapełnienie.

Głównym zadaniem nowej dywizji jest identyfikacja marek PlayStation, które najlepiej sprawdzą się na telefonach komórkowych (jako gry, doh), pomoc w przekazaniu tych licencji zarówno do wewnętrznych, jak i zewnętrznych studiów, a także nadzór nad pracami i zapewnienie, że jakość tych gier będzie odpowiadała standardom Sony. Dywizja może również inwestować w zewnętrznych deweloperów lub ich nabywać.

Wymagania dla osób rekrutowanych do PlayStation Studios Mobile obejmują mocno znajomość i doświadczenie w pracy nad grami free-to-play. Zespół jest opisywany jako niewielki, ale szybko rozwijający się. Pracownicy będą zajmowali się wieloma rzeczami i przyczyniali się do rozwoju kultury projektowania gier mobilnych. A gdzie owocowe czwartki?

Przed miesiącem, firma rekrutowała na niższe stanowiska:

  • Dyrektor ds. projektów mobilnych;
  • Główny projektant gier mobilnych;
  • Główny menedżer produktu mobilnego;
  • Starszy Kierownik Produktu Mobilnego;
  • Starszy producent zewnętrzny;
  • Analityk produktu;
  • Starszy project manager.

Niektóre ogłoszenia o pracę sugerują, że zespół jest również zainteresowany korzystaniem z wewnętrznych studiów Sony do produkcji gier, podobnie jak opis stanowiska szefa produktu mobilnego:

... jest odpowiedzialny za dostarczanie wysokiej jakości tytułów mobilnych PlayStation Studios, w tym tytułów opracowanych wewnętrznie w ramach istniejących i nabytych studiów oraz tytułów opracowanych zewnętrznie w ramach partnerstw licencyjnych, współtworzenia i wydawania

- czytamy w opisie szefa produktu mobilnego, Oliviera Courtemanche’a.

Ciekawe, kto w tym momencie, wewnętrznie w Sony miałby odpowiadać za tworzenie gier mobilnych

Obecnie w zespole pracują prawdziwi eksperci w dziedzinie mobilnych technologii, produktów, rozwoju biznesu czy marketingu. Wśród nich znajdują się między innymi Nicola Sebastiani, szefowa działu mobilnego, która wcześniej pracowała w Apple Arcade, oraz Uyen Uyen Ton Nu, szefowa marketingu, wcześniej związana z Super Evil Megacorp - studiem zajmującym się grami mobilnymi dla Netfliksa.

W skrócie dywizja PlayStation Mobile wygląda super, a Sony zapewniło dobrą bazę do tworzenia i koordynowania powstawania gier mobilnych.

REKLAMA

Ale już marki z PlayStation były na smartfonach. I co więcej?

W ostatnich latach niektóre wielkie firmy zajmujące się grami próbowały swoich sił na rynku mobilnym. Nintendo, po latach gatekeepingu swoich najważniejszych marek, w końcu uwolniło Mariusza, pozwalając mu na pojawienie się w grze endless runner “Super Mario Run”.

Sony z kolei ma na swoim koncie kilka tytułów mobilnych, w tym grę logiczną z serii “Uncharted” o podtytule “Fortune Hunter” oraz endless runnera “Ratchet & Clank: Before the Nexus”. Niestety, te gry były jedynie promocją dla większych tytułów i nie stanowiły samodzielnych produkcji. Obecnie Sony planuje, aby 20 proc. ich gier było przeznaczonych na telefony, ale na razie, nie ma na ten temat zbyt wiele informacji.

Możemy jedynie zastanawiać się, co przyniesie przyszłość, ale Sony wydaje się przygotowywać na smartfonową rywalizację.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA