Były zdjęcia i Relacje, czas na Poradniki. Instagram rusza z nowym formatem treści

Artykuł/Social media 19.05.2020
Były zdjęcia i Relacje, czas na Poradniki. Instagram rusza z nowym formatem treści

Były zdjęcia i Relacje, czas na Poradniki. Instagram rusza z nowym formatem treści

Po zdjęciach i relacjach czas na trzeci format treści w Instagramie. Serwis wprowadza poradniki, w których będzie można tworzyć dłuższe formy tekstowe.

Instagram od samego początku bazował na zdjęciach, ale obecnie nie jest już serwisem fotograficznym, lecz społecznościowym. Zdjęcia nadal mają przykuwać uwagę, ale dziś często są jedynie ilustracją do wpisu. Coraz częściej ważniejszy staje się opis towarzyszący zdjęciu, co widać zwłaszcza na profilach influencerów, aktorów czy muzyków. To w opisie twórcy dzielą się swoimi spostrzeżeniami i komunikują się z fanami.

Tym samym opisy zdjęć na Instagramie pełnią de facto rolę postów, takich jakie znamy z Facebooka. Prawdopodobnie nikt nie przewidział takiego kierunku rozwoju Instagrama, ale serwis postanowił wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników.

Poradniki to nowy rodzaj treści na Instagramie.

instagram poradniki

Poradniki (Guides) to nowa sekcja widoczna na stronie profilu twórcy. W nowej zakładce widać prostokątne miniaturki wpisów. Po wybraniu wpisu naszym oczom ukazuje się coś na kształt wpisu na blogu. Twórcy mogą dodawać tu pola tekstowe, a także zdjęcia i filmy umieszczone wcześniej na swoim profilu w Instagramie.

Tym samym użytkownicy dostają format, który zupełnie nie kojarzy się z dotychczasowym Instagramem. Zdziwienie wywołuje też brak interakcji pod poradnikiem. Nie ma tu – przynajmniej na razie – pola na komentarze. Nie ma nawet przycisku polubienia.

Nowy format początkowo tylko dla wybranych twórców.

Instagram uruchomił Poradniki na wybranych kontach osób prywatnych i instytucji koncentrujących się zdrowiu psychicznym i dobrym samopoczuciu. Poradniki tworzone przez te konta mają wspomóc społeczność w przetrwaniu pandemii COVID–19.

Konta z aktywnymi poradnikami to m.in. @afspnational, @heads_together, @vitaalere, @klicksafe, @headspace_aus, @deepikapadukone, @sudahdong i @eenfance. Już teraz można włączyć poradniki na tych profilach.

Nie wiadomo, czy taka forma trafi ostatecznie do wszystkich użytkowników serwisu. Instagram prawdopodobnie testuje, jaki będzie odbiór społeczności. Póki co jestem dość sceptycznie nastawiony do takiego formatu treści. Dotychczas, jeśli twórca miał do przekazania dłuższą treść, najczęściej kierował odbiorców do własnego bloga lub innej strony internetowej.

Poradniki na Instagramie wyglądają na próbę wchłonięcia zewnętrznych blogów. Nie jest to dobry kierunek dla twórców, ponieważ tracą kontrolę nad stroną techniczną, a do tego monetyzacją treści. Poza tym sam pomysł kłóci się z ideą Instagramu i w mojej opinii za bardzo upodabnia ten serwis do Facebooka.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider’s Web w Google News.

Dołącz do dyskusji