Jakie gry najchętniej kupowali Polacy pod koniec 2019 r.? EA oraz Cenega kompletnie zdominowały zestawienie

News/Gry 05.01.2020
Jakie gry najchętniej kupowali Polacy pod koniec 2019 r.? EA oraz Cenega kompletnie zdominowały zestawienie

Jakie gry najchętniej kupowali Polacy pod koniec 2019 r.? EA oraz Cenega kompletnie zdominowały zestawienie

FIFA, Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Star Wars oraz The Sims – te marki zdominowały listę najchętniej kupowanych gier w końcówce 2019 r. Dane z przedziału 10 – 16 grudnia 2019 r. jasno pokazują, że nasz rynek podbiła Cenega do spółki z EA.

Spider’s Web nawiązało stałą współpracę ze Stowarzyszeniem Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Dlatego od 2020 r. będę dla was regularnie publikował dane sprzedażowe gier na polskim rynku. Dane uwzględniają zarówno fizyczną sprzedaż pudełkową, jak również sprzedaż cyfrowych kopii za pośrednictwem wirtualnych platform. SPIDOR operuje danymi projektu Games Sales Data realizowanego przez Interactive Software Federation of Europe, którego jest członkiem.

Partnerami Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego są tacy sprzedawcy, wydawcy i dystrybutorzy jak Empik, Microsoft, Cenega, Electronic Arts, Sony Interactive Entertainment Polska, Riniger Axel Springer, IQ Publishing czy Ubisoft. Dzięki temu wyniki otrzymywane przez nas od Stowarzyszenia są najbardziej wiarygodnymi estymacjami dostępnymi na zasadzie swobodnego obiegu informacji.

Jakie gry najchętniej kupują Polacy? Pierwsze miejsce należy do Grand Theft Auto V.

W okresie 10 – 16 grudnia 2019 r. najchętniej kupowaną grą w Polsce było GTA V (Cenega). Teraz Grand Theft Auto V oficjalnie wylądowało w abonamencie Game Pass Ultimate na konsolach z serii Xbox One. Dlatego nie mam wątpliwości, że wraz z nowym rokiem liczba aktywnych graczy zostanie dodatkowo powiększona. Między 10 i 16 grudnia GTA V odnotowało solidny przedświąteczny awans, ponieważ tydzień wcześniej gra znajdowała się na trzeciej lokacie polskiego zestawienia.

W TOP5 najchętniej kupowanych gier w naszym kraju znalazła się również inna gra Rockstara – Red Dead Redemption 2 (Cenega). Premiera komputerowej edycji ewidentnie służy temu tytułowi, ale nawet na konsolach sprzedawał się on u nas doskonale. W poprzednim tygodniu RDR2 plasował się na odległym, trzynastym miejscu zestawienia. Czyżby premiera na Steam tak wywindowała pozycję interaktywnego westernu?

Moc jest silna w Electronic Arts, świetny wynik Star Wars Jedi: Fallen Order.

Star Wars Jedi: Fallen Order to jedno z moich najbardziej pozytywnych zaskoczeń w 2019 r. Gra okazała się świetną przygodą dla jednego gracza, ze rozsądnie dobranymi proporcjami między walką i eksploracją. Zdaje się, że nie tylko ja doceniłem dzieło studia Respawn. Między 10 i 16 grudnia 2019 r. Fallen Order wylądowało na wysokim czwartym miejscu polskiej listy zakupowej. Bardzo dobry wynik jak na zupełnie nowe IP. Pozytywna prasa służy temu tytułowi, który podskoczył o jedno miejsce względem poprzedniego tygodnia. Nie bez wpływu była także nadchodząca premiera nowych kinowych Gwiezdnych wojen.

Seria FIFA tradycyjnie nie ma sobie u nas równych, zabezpieczając drugą lokatę. Na dokładnie tym samym miejscu piłkarski symulator znajdował się tydzień temu. TOP5 zamyka wiecznie popularne w Polsce The Sims, za pomocą czwartej części popularnej serii. Jak na dłoni widzimy więc silną dominację Electronic Arts na polskim rynku. EA wraz z Cenegą podzielili między siebie wszystkie 5 pierwszych lokat. Ponadto  Elektronicy mają w TOP10 nowego Need for Speeda oraz Plants vs Zombies.

Activision Blizzard zamyka tyły.

Warto dodać, że ogon polskiego zestawienia najchętniej kupowanych gier zamykają dwa hity od Activision Blizzard. Crash Team Racing Nitro-Fueled (Cenega) oraz Call of Duty: Modern Warfare (Cenega) to świetne gry na kultowych licencjach, które doczekały się już pierwszych cenowych spadków. Oba tytuły są także regularnie poszerzane o nową, kompletnie darmową zawartość. Aż człowiek się zastanawia, czy dalej ma do czynienia z tym samym Activision, które zapamiętał z początku 2019 r. Obecność obu produkcji wyłącznie konsoliduje podział rynku gier pudełkowych pomiędzy Cenegę i EA.

Publikacje na temat sprzedaży gier wideo w Polsce to efekt współpracy Spider’s Web oraz Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR).

Dołącz do dyskusji