Carrefour od dzisiaj na Allegro! To może zmienić sposób, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze

News/Technologie 03.12.2019
Carrefour od dzisiaj na Allegro! To może zmienić sposób, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze

Carrefour od dzisiaj na Allegro! To może zmienić sposób, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze

W 2017 r. mówiło się, że nowy sklep internetowy carrefour.pl może stać się konkurencją dla Allegro. Dzisiaj wiemy już, że tak się nie stało. Co więcej Carrefour nie zamierza agresywnie konkurować z Allegro, wręcz przeciwnie – od 8 grudnia 2019 r. sieć będzie za pośrednictwem Allegro sprzedawała własne produkty z kategorii Supermarket, Dzieci i Uroda.

Dwa lata temu Carrefour otworzył w Polsce platformę Marketplace. Dzięki usłudze zewnętrzne sklepy mogły oferować na carrefour.pl własne produkty. Do dzisiaj działa to tak, że wpisując na stronie sklepu hasło „iPhone” w polu wyszukiwarki, bez problemu znajdziemy oferty sprzedaży nowych smartfonów marki Apple. Jednak po kliknięciu w poszczególne produkty okaże się szybko, że iPhone’a sprzedaje nam Dragonist, B-Elektronik albo inna Bestcena. Chociaż na dobrą sprawę nadal jesteśmy na stronie Carrefoura.

Gdy Carrefour odpalał swój Marketplace media prześcigały się w nagłówkach, pisząc, że „Allegro ma nową konkurencję” albo, że „Carrefour przebija Allegro”. Czas pokazał, że nikt nikogo nie przebił, a konkurencja wyszła z tego raczej marna. Pozycji Allegro w Polsce nikt do tej pory nie zagroził – platforma nadal jest najpopularniejszym miejscem zakupów online w Polsce oraz szóstym eTailem w Europie.

Carrefour na Allegro

EMBARGO. . . Carrefour od dzisiaj na Allegro! To może zmienić sposób, w jaki Polacy robią zakupy spożywcze

Po dwóch latach od startu nowego e-sklepu Carrefoura, francuska sieć sklepów nie tylko nie zamierza walczyć z Allegro, a wręcz będzie chciała wykorzystać pozycję tej platformy do sprzedaży własnych produktów.

Carrefour początkowo nie będzie oferował na Allegro swojej pełnej oferty. Na start pojawi się jednak około 3 tys. produktów z kategorii Supermarket, Dziecko, Uroda.

W centrum naszych działań zawsze stawiamy oczekiwania i komfort współczesnych konsumentów. Dlatego wdrożyliśmy strategię omnikanałowości, personalizujemy naszą ofertę oraz usługi i dajemy klientom jeszcze większą swobodę wyboru sposobu i kanału dokonywania zakupów – mówi Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Digital, IT, E-commerce i Usług Finansowych Carrefour Polska. – Jesteśmy otwarci na nowe technologie i modele biznesowe, dzięki którym dostosowujemy się do wyzwań nowoczesnego handlu. Mamy nadzieję, że nasi konsumenci skorzystają na współpracy dwóch ekspertów: Allegro – w zakresie e-commerce i nowych technologii oraz Carrefour – w dziedzinie transformacji żywieniowej i cyfrowej – dodaje Michał Sacha.

Dzięki współpracy z Carrefourem na Allegro pojawi się sporo popularnych marek FMCG, wśród nich: „żywność, w tym szeroki asortyment produktów ekologicznych, a także z tzw. Zdrowej Półki Carrefour, czyli produktów bezglutenowych, bez laktozy, dla diabetyków czy light, kosmetyki, środki czystości, karmy dla zwierząt. W ofercie znajdą się też popularne marki własne Carrefour.”

Bezpłatna dostawa z Allegro Smart!

Allegro przyznało, że zakupy jedzenia są na platformie coraz popularniejsze, a połowa klientów korzysta z nich bez ponoszenia kosztów dostaw. Dzięki abonamentowi Allegro Smart! zakupy online można odebrać w jednym z 20 tys. punktów takich jak Paczkomaty InPostu, placówki Poczty Polskiej, kioski Ruchu, sklepy Żabka, czy automaty pocztowe w Biedronkach. Od niedawna możliwa jest również bezpłatna dostawa kurierem w ramach Allegro Smart!

Oczywiście klienci Carrefoura kupujący na Allegro i posiadający Allegro Smart! również będą mogli korzystać z opcji darmowej dostawy. Jeśli wartość zakupów przekroczy 40 zł, będzie można za darmo odebrać je w Paczkomacie lub innych punktach odbioru. Po przekroczeniu 100 zł sumy zamówienia będzie można skorzystać z bezpłatnej dostawy kurierem.

Przedstawiciele Allegro przy okazji dzisiejszej konferencji pochwalili się również ciekawostkami dotyczącymi zakupów w kategorii Supermarket oraz Grocery: „Niektóre towary cieszą się wielką popularnością. np. w tym roku klienci kupili już 12 tysięcy ton karmy dla psów i 750 ton kawy ziarnistej. Klienci kupują najczęściej między godziną 21 a 22, ale najwięcej wkładają do koszyka rano. Najdroższy koszyk był wart prawie 81 tysięcy złotych. Kupujący bardzo lubią przeglądać oferty. Rekordzista robił zakupy przez 6 godzin, w czasie których odwiedził blisko 1000 stron z produktami, zrobił 131 wyszukiwań i dodał do koszyka 99 przedmiotów.”

I jak tak teraz myślę, to ta ostatnia ciekawostka mogła być nawet o mnie, gdy wybierałem idealne etui do iPhone’a.

Dołącz do dyskusji

Advertisement