Nest Bank, jako zewnętrzny dostawca usług, coraz odważniej radzi sobie w otwartej bankowości

Nest Bank, jako zewnętrzny dostawca usług, coraz odważniej radzi sobie w otwartej bankowości

Nest Bank, jako zewnętrzny dostawca usług, coraz odważniej radzi sobie w otwartej bankowości

Po tym jak Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę, żeby Nest Bank działał jako zewnętrzny dostawca usług (ang. TPP – third party provider), w aplikacji mobilnej pojawiają się kolejne rozwiązania, dzięki którym klienci banku bedą mogli w pełni wykorzystać możliwości, jakie im daje dyrektywa PSD2.

Ustanowienie Nest Banku jako TPP było bardzo ważnym krokiem w kierunku rozwoju własnej bankowości otwartej oraz implikacji kolejnych rozwiązań, jakie przynosi unijna dyrektywa PSD2.

Status zewnętrznego dostawcy usług pozwala Nest Bankowi w pełni korzystać z możliwości, jakie niesie ze sobą otwarta bankowość. A jest ich bardzo wiele. Klienci Nest Banku mają już dostępną możliwość przeniesienia środków z rachunku prowadzonego w innym banku na wybrany przez nich rachunek w Nest Banku, dzięki usłudze AIS (Account Information Services) proces ten zostanie niebawem w pełni zautomatyzowany. W celu usprawnienia procesu przenoszenia środków z innych banków do Nest Banku, udostępniliśmy klientom możliwość szybkiego przelewu na konto w Nest Banku. Dzięki temu klient może zrealizować taką płatność nawet w 15 minut. Funkcjonalność ta została udostępniona dla banków współpracujących z pośrednikiem szybkich płatności , w ramach rozwoju usług PSD2 zamierzamy również wykorzystać tu docelowo usługę PIS (Payment Initiation Services) – potwierdza Małgorzata Adamczyk, Dyrektor Zarządzający Obszarem Rozwoju i Sprzedaży w Kanałach Cyfrowych.

Nest Bank, czyli nowe funkcję w bankowości elektronicznej

Jako zewnętrzny dostawca usług, Nest Bank stara się sam wprowadzać do swoje oferty funkcje, dzięki którym klient będzie tak kontrolować swoje finanse i prowadzone transakcje, jak to zakłada dyrektywa PSD2. Wcześniej w aplikacji mobilnej banku pojawiła się zakładka Moja Rodzina i nowe rozwiązania w modułach przeznaczonych dla firm. Teraz czas na kolejną nowość: zakładkę Moje Finanse.

W tym miejscu klienci Nest Banku mogą podglądać saldo oraz dokładnie prześledzić operacje (wraz z odbiorcami) na wszystkich kontach prowadzonych w rodzimej walucie, również tych poza Nest Bankiem. Jest to możliwe dzięki importowi do bankowości internetowej Nest Banku plików PDF z historią lub wyciągiem rachunku prowadzonego w innym miejscu.

Taki wgląd też w inne konta bankowe pozwala Nest Bankowi analizować wszystkich odbiorców przelewów, które realizuje klient. Efektem tej analizy jest możliwość ich automatycznego przeniesienia. Ostateczną decyzję podejmuje sam klient, który w trakcie tej operacji może również edytować dane odbiorców.

Przenieść środki z konta na konto? Żaden problem

Podobna migracja, jak z odbiorcami przelewów między kontami, możliwa jest także w przypadku samych środków finansowych. Dzięki szybkiemu przelewowi pieniądze na koncie Nest Banku z innego źródła mogą znaleźć się raptem w 15 minut.

Kolejna nowość to możliwość odświeżania w dowolnym momencie danych rachunków z innych banków, które klient dodał do zakładki Moje Finanse. W szczegółach konta użytkownik znajdzie informacje, kiedy miało miejsce ostatnie odświeżenie danych i jeżeli uzna, że dane konta zewnętrznego należy już zaktualizować, będzie mógł to zrobić poprzez wgranie pliku PDF z nowym wyciągiem lub historią pobraną z bankowości internetowej innego banku. Niebawem ów mechanizm będzie automatyczny.

Już wkrótce, dzięki mocy przepisów PSD II i licencji TTP, Nest Bank Bank będzie mógł je zautomatyzować. Będzie to wymagało przygotowania technologicznego – w szczególności udostępnienia przez wszystkie banki działającego API, które umożliwi agregację danych w jednym miejscu – tłumaczy Małgorzata Adamczyk, Dyrektor Zarządzający Obszarem Rozwoju i Sprzedaży w Kanałach Cyfrowych.

O bezpieczeństwie nikt nie zapomina

Ale PSD2 to nie tylko owe usługi i funkcje, ale też nowy poziom bezpieczeństwa. I tego obszaru absolutnie nie pomijają w Nest Banku. W ramach wytycznych SCA (Strong Customer Authentication) systemy Nest Banku dostosowano do obowiązujących wraz z dyrektywą PSD2 wytycznych. Dzięki temu podwójne uwierzytelnienie jest znane klientom Nest Banku już od stycznia 2019 r. Dlatego teraz, przy okazji otrzymania statutu TPP oraz wprowadzaniu nowych funkcji w bankowości elektronicznej, korzystający z usług Nest Banku mogą spać spokojnie. Ich sposób logowania nie zmieni się w żadnej mierze.

 

*Materiał powstał przy współpracy z Nest Bank

Dołącz do dyskusji