Dwa lata na rynku, 37 mln sprzedanych konsol i 5 gier ze sprzedażą powyżej 10 mln – Nintendo Switch w liczbach

Artykuł/Gry 30.07.2019
Dwa lata na rynku, 37 mln sprzedanych konsol i 5 gier ze sprzedażą powyżej 10 mln – Nintendo Switch w liczbach

Dwa lata na rynku, 37 mln sprzedanych konsol i 5 gier ze sprzedażą powyżej 10 mln – Nintendo Switch w liczbach

Nintendo opublikowało wyniki finansowe za nowy kwartał 2019 r. Wynika z nich, że konsola Nintendo Switch znalazła już 37 mln nabywców. Co trzeci z nich kupił wyścigi Mario Kart 8 Deluxe i Super Mario Odyssey.

Znalezienie pudełka z grą Fire Emblem: Three Heroes w centrum Warszawy graniczyło wczoraj z cudem. Nieliczne premierowe egzemplarze zostały wyprzedane. Nintendo Switch cieszy się w naszym kraju sporym powodzeniem, oczywiście jak na realia rynkowe oraz dosyć słabą promocję oraz reklamę. Popyt na Switcha jest jeszcze bardziej odczuwalny w zachodnich krajach, gdzie Nintendo odnotowuje solidne wyniki sprzedażowe. Hybrydowa konsola bije rekordy sprzedaży we Francji, Belgii czy Wielkiej Brytanii. Handheld jest także bardzo popularny w USA.

W skali całego globu sprzedało się już 37 mln egzemplarzy konsoli Nintendo Switch.

Z perspektywy 45 mln Xboksów One czy 100 mln. konsol PlayStation 4 liczba osiągnięta przez Wielkie N nie robi dużego wrażenia. Musimy jednak pamiętać, że Nintendo wypracowało te 37 mln. przez równe dwa lata obecności Switcha na rynku. Zarówno Xbox jak i PlayStation istnieją na rynku ponad 5 lat. Różnica jest więc diametralna. Jeśli popyt na konsolę utrzymałby się na podobnym poziomie, a Switch wystartowałby w tym samym czasie co pozostałe platformy ósmej generacji, mielibyśmy do czynienia z zaciętym pojedynkiem między Sony i Nintendo.

Na przełomie 2019 i 2020 r. Switch najprawdopodobniej przegoni Xboksa One, zamieniając się w drugą największą platformę na rynku. Do tego możemy mieć pewność, że hybrydowa konsola będzie wspierana na długo po pojawieniu się PlayStation 5 oraz Xboksa Scarlett. Oczywiście z każdym kolejnym rokiem platforma wyda się coraz bardziej archaiczna. Biorąc jednak pod uwagę wyniki sprzedażowe konsoli Nintendo 3DS, grafika czy moc obliczeniowa nie są najważniejsze pośród fanów Nintendo. Dla nich liczą się głównie gry, a te wydawane na Switcha są – nie będzie przesady w tym określeniu – KAPITALNE.

Już pięć gier na konsoli Nintendo Switch pobiło barierę 10 mln sprzedanych egzemplarzy.

Najczęściej wybieraną produkcją dla hybrydowej platformy są świetne wyścigi Mario Kart 8 Deluxe (18 mln). To bardzo dobra pozycja na start, która łączy pokolenia, a także idealnie nadaje się dla młodszych graczy. Drugą najczęściej kupowaną grą Switcha jest platformówka Super Mario Odyssey (15 mln). W swojej recenzji pisałem, że to najlepsze Mario w 3D od czasów konsoli Nintendo 64, także bardzo dobry wynik gry w ogóle mnie nie dziwi.

Trzecia pozycja na liście to bijatyka Super Smash Bros. Ultimate (15 mln). Kapitalny wynik, biorąc pod uwagę, że produkcjam miała premierę raptem w grudniu. Czwarta pozycja to The Legend of Zelda: Breath of the Wild (14 mln). Gra z otwartym światem była obowiązkową pozycją na premierę Switcha. TOP 5 zamyka Pokemon Let’s Go (11 mln) – uproszczona wersja gry ze stworkami, będąca jednocześnie czymś na kształt remake’u pierwszej serii z czarno-białego GameBoya.

Najnowsze gry Nintendo również sprzedają się niezwykle dobrze. W ciągu zaledwie trzech dni od premier Super Mario Maker 2 znalazł aż 2,4 mln nabywców. To tempo znikania z półek najlepszych gier na wyłączność dla konsoli PlayStation 4. Zaledwie kilka dni temu zadebiutowała z kolei strategia Fire Emblem: Three Houses – jedna z najlepszych produkcji dla Switcha, jaką można sobie aktualnie sprawić.

Mimo dobrych wyników zysk Nintendo jest o 10 proc. mniejszy niż przed rokiem.

Chociaż przychód Nintendo jest większy o 2,4 proc. względem analogicznego okresu 12 miesięcy temu (1,58 mld dol zamiast 1,54 mld dol), czysty zysk firmy spadł z 281 mln dol do 253 mln dol. Może to wynikać z coraz mniejszych zakupów na coraz rzadziej uruchamianej platformie 3DS. Koszty R&D dotyczące plotkowanego Switcha Pro również mogą odciskać piętno na firmie. Wielkie N nie ma jednak powodów do niepokoju. Lada moment na rynku pojawi się bowiem tańsza wersja Switcha – Nintendo Switch Lite – która na pewno napędzi sprzedaż hardware oraz software.

Nie można również zapominać, że przed Nintendo kolejne premiery świetnie zapowiadających się gier na wyłączność. Sprzedaż handhelda będzie w dalszej części 2019 r. napędzać m.in: Pokemon Sword, Pokemon Shield, Astral Chain, Deamon X Machina, The Legend of Zelda: Link’s Awakening, Luigi’s Mansion 3 oraz Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020. Proszę się nie śmiać z ostatniej pozycji. Gra na pewno będzie hitem sprzedażowym w Japonii.

Dołącz do dyskusji

Advertisement