Koniec zamykania licytacji w dowolnym momencie i sprzedawaniem kuponów do kin. Allegro zmienia regulamin

News/Technologie 19.06.2019
Koniec zamykania licytacji w dowolnym momencie i sprzedawaniem kuponów do kin. Allegro zmienia regulamin

Koniec zamykania licytacji w dowolnym momencie i sprzedawaniem kuponów do kin. Allegro zmienia regulamin

Największy polski portal aukcyjny zmieni regulamin 2 lipca. Choć nie ma co spodziewać się rewolucji, to niektóre zmiany powinny ucieszyć zarówno sprzedawców, jak i kupujących.

Przejrzyste zasady licytacji na Allegro.

Do tej pory sprzedający mógł zakończyć licytację w dowolnym momencie. Jej zwycięzcą zostawała wtedy osoba, która zadeklarowała najwyższą kwotę w chwili zamknięcia. Do Allegro dochodziły głosy, że, szczególnie dla kupującego, jest to system mało przejrzysty. Po wejściu w życie nowego regulaminu, sprzedający nie będzie mógł już przed czasem zakończyć licytacji, jeśli choć jeden klient złoży w niej swoją ofertę. Firma ma nadzieję, że nowe zasady pozwolą rozwiać wszelkie wątpliwości i uprościć sam proces licytacji.

Zmiana ta będzie jednak obowiązywała tylko w wybranych kategoriach: bluzkach i swetrach z odzieży damskiej, koszulach z odzieży męskiej, produktach inwestycyjnych, malarstwie z antyków i sztuki oraz w numizmatyce.

Allegro deklaruje też, że ma zamiar być bardziej transparentne, jeśli chodzi o to, w jakim zakresie współpracuje z podmiotami trzecimi dostarczającymi im usługi analityczne i przechowywania danych. W nowym regulaminie pojawią się punkty mówiące między innymi o personalizacji reklam.

Allegro wprowadza automatyczną wielowariantowość, ale kończy ze sprzedażą kuponów do kin.

Sprzedający odzież powinni się szczególnie ucieszyć ze zmian dotyczących automatycznego tworzenia ofert wielowariantowych. Do tej pory musieli sobie samodzielnie radzić z ich tworzeniem, co nierzadko prowadziło do pomyłek. Teraz ten proces Allegro chce przynajmniej w części zautomatyzować. Jeśli w ofercie sprzedającego jest kilka rozmiarów tego samego modelu białej bluzki ozdobionej wzorem w polarne niedźwiedzie, zostaną one automatycznie połączone w jedną ofertę. Różne warianty kolorystyczne nadal trzeba będzie dodawać ręcznie, korzystając z zakładki Wielowariantowość.

Durga zmiana, która powinna ucieszyć sprzedających, dotyczy opisów. Na razie w polu na nie przeznaczonym można umieszczać jedynie informacje o sprzedawanym przedmiocie. Od lipca Allegro nie będzie miało nic przeciwko zamieszczaniu tam kilku zdań o producencie lub innych przedmiotach, które oferuje sprzedawca.

Na koniec firma informuje, że w nowym regulaminie rozszerzy listę przedmiotów, których nie można wystawiać. Znajdą się na niej kody, kupony i vouchery podlegające wymianie na bilety do kin albo towary dostępne w ich ofercie. Zmiany nie obejmą autoryzowanych sprzedawców, z którymi firma ma podpisane stosowne umowy.

Dołącz do dyskusji