Orange podsumował 5. edycję programów dla startupów i zapowiedział plany na przyszły rok

Lokowanie produktu

To już koniec piątej edycji programu Orange Fab Poland. Przedstawiciele firmy pochwalili się osiągnięciami minionego roku i zarysowali plany na najbliższą przyszłość. 

28.01.2019 15.07
Orange podsumował 5. edycję Orange Fab i zapowiedział dalsze plany

Na Demo Day 2019 Orange podsumował kolejny rok programu akcelaracyjnego Oragne Fab.

Czym jest Orange Fab?

Orange Fab to program, w którym pomarańczowy operator bierze pod swoje skrzydła małe i średnie przedsiębiorstwa mające ciekawy pomysł na biznes. W ramach współpracy pomaga tym firmom nie tylko dopracować sam pomysł, ale też wprowadzić go w życie, a w przyszłości wyskalować. Korporacja oferuje startupom dzielenie się wiedzą, wsparcie ekspertów i opiekę mentorów, a do tego szansę na skorzystanie z możliwości, jakie daje małym i średnim firmom współpraca z wielką międzynarodową firmą.

Polski Orange Fab jest elementem większej całości. Już teraz sieć akceleratorów Orange Fab działa w 17 krajach na 4 kontynentach. Daje to startupom możliwość znalezienia zainteresowanych swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami klientów w różnych zakątkach świata.

Jak udała się piąta edycja Orange Fab?

Nie da się ukryć, że na brak zainteresowania Orange Fab nie można narzekać. Ponad 2 tys. różnych startupów zgłosiło chęć wzięcia udziału w programie. Spośród nich zostały wybrane 242 aplikacje, które wzięto pod lupę i szczegółowo przeanalizowano. Ci, którzy pozytywnie przeszli to prześwietlanie, zostali następnie zaproszeni do kolejnego etapu. Z całej tej ogromnej puli ostatecznie do programu akceleracji dostało się jedynie 15 najlepszych ofert.

W 2018 r. aż 33 mentorów pracowało z wybranymi startupami nad ich pomysłami. Odbyło się w tym czasie 120 spotkań biznesowych, dano startupom możliwość bezpłatnego udziału w 15 konferencjach w Polsce i na świecie. Jeden z przedstawicieli startupów szczególnie ciepło wspomniał wyjazd na konferencję do Azji, gdzie miał okazję porozmawiać osobiście choćby z Randi Zuckerberg, CEO Zuckerberg Media. Dla młodych firm taka możliwość nawiązania nowych kontaktów i poznania potencjalnych klientów jest bowiem nie do przecenienia.

Jakie są plany na przyszłość?

Orange zapowiedział, że w 2019 r. ma zamiar jeszcze silniej stawiać na współpracę z partnerami. Z jednej strony będzie to zacieśnienie istniejących już więzi, ale z drugiej poszukiwanie nowych partnerów. Dotychczasowe przekonały firmę, że to ten kierunek rozwoju, w który warto inwestować.

Powiększy się nie tylko liczba partnerów, ale też obszarów zainteresowań akceleratora. Wśród nich znajdują się:

  • ​Customer Experience;
  • Automatyzacja procesów;
  • Sztuczna inteligencja;
  • Internet rzeczy;
  • Big Data;
  • E-commerce;
  • AR, VR;
  • Bezpieczeństwo;
  • Fintech;
  • Blockchain.

Operator chce teraz rozszerzyć swoje działania o nowe pola, które bez wątpienia zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu. W roku 2019 do współpracy w ramach akceleracji zostaną zaproszone także startupy oferujące rozwiązania w obszarze energii i 5G.

Na deser firma zapowiedziała także, że na kwietniową konferencję Innovation Gardens Summit w warszawskim Miasteczku Orange po raz pierwszy zostaną zaproszone również startupy. Niech o wadze tej konferencji świadczy fakt, że jej partnerami w ubiegłym roku były takie firmy jak Cisco, Comarch, Ericsson, HTC czy Samsung. Samo to pokazuje, jak poważnie Orange inwestuje w program Fab Poland i jego uczestników.

* Materiał powstał przy współpracy z Orange

Lokowanie produktu
Najnowsze