Saga dobiega końca. Pierwsze pociągi Pendolino z Wi-Fi mają wyjechać na tory jeszcze w tym roku

News/Technologie 29.11.2018
Saga dobiega końca. Pierwsze pociągi Pendolino z Wi-Fi mają wyjechać na tory jeszcze w tym roku

Saga dobiega końca. Pierwsze pociągi Pendolino z Wi-Fi mają wyjechać na tory jeszcze w tym roku

PKP Intercity obiecało, że jeszcze w tym roku pojawi się na torach pociąg Pendolino z dostępem do WiFi. Jeśli chodzi o składanie obietnic i szumne zapowiadania to prezesi PKP nie zasypiają gruszek w popiele. 

Jak ogłosiło Intercity na Twitterze, montaż internetu bezprzewodowego już trwa. Firma jest tak pewna swego, że zapowiedziała, że pierwszy pociąg jeszcze w tym roku pojawi się na torach.

Wi-Fi w Pendolino to niekończąca się opowieść.

Za instalację odpowiada firma Alstrom. Od samego początku jest ona ważną częścią sagi pod tytułem Wi-Fi w Pendolino: niekończąca się opowieść. Do tej pory w tych kolejowych przygodach występowała jednak w roli hamulcowego,

W pierwszym sezonie do zainstalowania Wi-Fi przymierzało się T-Mobile. Żeby to jednak zrobić, firma musiała wywiercić dziury w dachach pociągu, a to, zdaniem Alstromu, producenta Wi-Fi, oznaczałoby, koniec gwarancji. T-Mobile wycofało się z projektu, a PKP wróciło do punktu wyjścia.

Długaśna i wieloodcinkowa saga, która przez lata była pełna nagłych, choć dość przewidywalnych, zwrotów akcji, w tym roku nabrała tempa. Wygląda na to, że to już naprawdę może być jej ostatni sezon i już czekają nas tylko konserwacyjne sequele. W sierpniu tego roku zdecydowano się podpisać umowę na Wi-Fi z Alstormem. Za zainstalowanie Wi-Fi w 20 składach Pendolino i jego utrzymanie przez 5 lat firma dostanie 31,7 mln zł.

Nowoczesne Intercity.

To część wielkich zmian, które spółka obiecała swoim klientom. W tym roku podpisano umowę na modernizację taboru opiewającą na ponad 2 mld zł. A to dopiero początek inwestycji. Do 2023 r. spółka ma zamiar wydać na ten cel aż 7 mld zł. Mamy zapomnieć o starych pociągach w taborze (będzie ich tylko 30 proc.), braku klimatyzacji (zabraknie jej w 6 proc. pociągów) i braku dostępu do bezprzewodowego internetu (w 22 proc. pociągów nie połączycie się z Wi-Fi).

Intercity plany ma ambitne, ale do tego nas przyzwyczaiło. Czas, żeby zaczęło nas przyzwyczajać do ambitnego ich realizowania.

Dołącz do dyskusji