Cyfrowy Polsat z rekordowym wynikiem: 14 mln sprzedanych abonamentów

News/Operatorzy 08.11.2018
Cyfrowy Polsat z rekordowym wynikiem: 14 mln sprzedanych abonamentów

Cyfrowy Polsat z rekordowym wynikiem: 14 mln sprzedanych abonamentów

Grupa Cyfrowy Polsat, w której skład wchodzi operator Plus, opublikowała wyniki finansowe za 3 kwartał 2018 roku. Firmie udało się zdobyć 14 mln abonamentów.

Rekordowa liczba klientów kontraktowych to zresztą nie jest jedyny sukces, jakim może pochwalić się Grupa Cyfrowy Polsat. Firmie udało się zminimalizować wskaźnik churn. Oprócz tego sporym zainteresowaniem cieszą się kanały Polsat Sport Premium, na których transmitowane są mecze Ligi Mistrzów.

grupa cyfrowy polsat wyniki 3 kwartał 2018

Grupa Cyfrowy Polsat ma już 14 mln klientów kontraktowych.

Składają się na ten wynik klienci telewizji Cyfrowy Polsat oraz klienci sieci Plus. Abonamenty stanowią większość – 83,4 proc. wszystkich usług. Łącznie opłacanych jest 14,06 mln kontraktów. To o 527 tys. więcej niż rok temu.

W przypadku samej telefonii komórkowej Grupa Cyfrowy Polsat zaliczyła wzrost o 344 tys. w ujęciu rok do roku. Plus ma obecnie 7,2 mln aktywnych abonamentów, a baza prepaid to 2,8 mln kart SIM.

Konwergencja kluczem do sukcesu.

Dla operatora istotne są jednak przede wszystkim te osoby, które wykupują więcej niż jedną usługę. Firma mocno promuje takie rozwiązania jak smartDOM i smartFIRMA.

grupa cyfrowy polsat wyniki 3 kwartał 2018

W podsumowaniu wyników za 3. kwartał 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat przekazuje natomiast, że z ofert wiązanych korzysta już 30 proc. klientów. Wzrost rok do roku wynosi 20 proc. czyli 284 tys. osób do poziomu 1,73 mln.

Płacą oni za 5,17 mln usług, czyli wykupują średnio 3 abonamenty na osobę.

Dzięki temu wskaźnik churn w 3. kwartale 2018 roku spadł do poziomu 7,9 proc. w skali roku. Klienci, którzy wykupują więcej niż jeden abonament w ramach jednej umowy, rzadziej odchodzą do innego dostawcy usług.

Usługi telewizyjne są tutaj bardzo istotne. Grupa Cyfrowy Polsat może pochwalić się ponad 5 mln aktywnych abonamentów z tego segmentu przy wzroście 156 tys. rok do roku.

grupa cyfrowy polsat wyniki 3 kwartał 2018

Grupa Cyfrowy Polsat jest też dostawcą internetu.

Tutaj nie było tak spektakularnych wzrostów, ale udało się zdobyć rok do roku 27 tys. nowych klientów. Baza to obecnie 1,8 mln abonentów.

Firma pochwaliła się też, ile internetu wykorzystują jej klienci. W zaledwie trzy kwartały 2018 roku udało im się przesłać przez sieć operatora 699 PB danych.

grupa cyfrowy polsat wyniki 3 kwartał 2018

Dobre wyniki przekładają się na pozytywne wskaźniki finansowe.

Grupa Cyfrowy Polsat zwiększyła średni przychód od klienta kontraktowego, czyli ARPU. Poprawił się on o 4,3 proc. rok do roku i wynosi obecnie 84 zł. W przypadku segmentu prepaid wynosi on 20,8 zł. Oprócz tego firma wykazała:

  • przychody: 2,735 mld zł (wzrost o 16,3 proc. r/r);
  • EBITDA: 920 mln zł (wzrost o 13,4 proc. r/r);
  • marża EBITDA: 33,6 proc.;
  • zysk netto: 227,1 mln zł.

grupa cyfrowy polsat wyniki 3 kwartał 2018

Przychody na rynku telewizyjnym z reklamy i sponsoringu wzrosły w 3. kwartale wyniosły 241 mln zł, co oznacza wzrost 4,1 proc. rok do roku. Grupa Cyfrowy Polsat może pochwalić się tym samym 27,6 proc. udziałów na rynku reklamy.

Dołącz do dyskusji

Advertisement