Pół miliona Polaków migrowało między telekomami od 2018 r. Play pierwszy raz w historii więcej stracił niż zyskał

News/Biznes 09.04.2018
Pół miliona Polaków migrowało między telekomami od 2018 r. Play pierwszy raz w historii więcej stracił niż zyskał

Pół miliona Polaków migrowało między telekomami od 2018 r. Play pierwszy raz w historii więcej stracił niż zyskał

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił dane za pierwszy kwartał 2018 r dotyczące przeniesień numerów w sieciach stacjonarnych oraz ruchomych. Wynika z niego, że po raz pierwszy w historii Play stracił więcej klientów, niż udało mu się pozyskać. To historyczna zmiana.

Fioletowy operator dotychczas był liderem w pozyskiwaniu klientów (rozumianych jako numer, nie indywidualna osoba czy gospodarstwo domowe) od innych telekomów. Play zawsze silnie stawiał na numery przechodzące, oferując atrakcyjne warunki dla nowych użytkowników, a także wygodny proces migracji. Po wielu latach dodatniego bilansu, spółka P4 po raz pierwszy w historii więcej straciła niż zyskała.

Play (P4) – więcej stracił niż zyskał.

Jak dokumentuje raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej, łączny bilans migracji użytkowników zakończył się dla sieci Play stratą ponad tysiąca użytkowników. Niewiele, lecz nie o same liczby tutaj chodzi. Dla P4 ta wiadomość ma gigantyczne znaczenie wizerunkowe. Pierwszy raz w historii działania spółki, fioletowym ubyło klientów z perspektywy kwartalnego bilansu. Dotychczas Play skutecznie przekonywał Polaków, aby korzystali z ich sieci komórkowej, ze stratą dla pozostałych operatorów.

  • Przejął numerów: 152 111
  • Stracił numerów: 153 158
  • Bilans: -1 047

Orange (Orange Polska) – największy przegrany kwartału

Orange stracił najwięcej klientów ze wszystkich operatorów w pierwszym kwartale 2018 r. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy znacznie częściej migrowali do pozostałych usługodawców niż do Orange. Spółka Orange Polska straciła w ten sposób prawie 19 tys. numerów, na czym zyskali głównie operatorzy wirtualni oraz w nieznacznym stopniu Polkomtel – operator sieci Plus.

  • Przyjął numerów: 118 002
  • Stracił numerów: 136 614
  • Bilans: -18 612

Plus (Polkomtel) – nieznacznie nad kreską

Z wyników za pierwszy kwartał 2018 r. może być zadowolony Polkomtel – operator sieci Plus. Więcej klientów chciało dołączyć do zielonej sieci, niżeli się z niej ewakuować. Warto również zwrócić uwagę na mniejsze ruchy migracyjne względem innych czołowych operatorów działających na polskim rynku. Plus znalazł się nad kreską, z dodatnim bilansem prawie dwóch tysięcy numerów.

  • Przyjął numerów: 96 181
  • Stracił numerów: 94 404
  • Bilans: 1 777

T-Mobile (T-Mobile Polska) – więcej stracił niż zyskał

Do klubu operatorów z ujemnym bilansem przenoszonych numerów (Orange, Play) dołącza T-Mobile. Magentowa spółka znajduje się między Playem oraz Orange, tracąc nieco ponad cztery tysiące klientów w ujęciu całego bilansu kwartalnego. Wśród nowych numerów tego operatora jest również mój własny, ale jak widać więcej klientów zdecydowało się przejść od T-Mobile niż do T-Mobile.

  • Przyjał numerów: 96 701
  • Stracił numerów: 101 096
  • Bilans: -4 395

Premium Mobile – największy biorca numerów

Największym beneficentem migracji okazał się wirtualny operator Premium Mobile, który zyskał aż 10 637 numerów. Drugim w kolejności zwycięzcą zestawienia jest należące do Cyfrowego Polsatu a2mobile (Aero2), z dodatnim bilansem na poziomie 6718 numerów. Warto dodać, że sam Cyfrowy Polsat jako operator stracił ponad cztery tysiące numerów.

Powody do radości mają również w Mobile Vikings, z 1 560 numerami nad kreską. Nie każdemu wirtualnemu operatorowi sprzyja jednak passa. W pierwszym kwartale 2018 r. Virgin Mobile odnotował ujemny bilans prawie trzech tysięcy numerów.

Czytaj również: Sprawdzamy, co ma do zaoferowania Premium Mobile – operator MVNO, do którego najchętniej przenosili numer Polacy w 2017 roku

Dołącz do dyskusji

Advertisement