Sprawdzamy, co ma do zaoferowania Premium Mobile – operator MVNO, do którego najchętniej przenosili numer Polacy w 2017 roku

Artykuł/Operatorzy 11.01.2018
Sprawdzamy, co ma do zaoferowania Premium Mobile – operator MVNO, do którego najchętniej przenosili numer Polacy w 2017 roku

Sprawdzamy, co ma do zaoferowania Premium Mobile – operator MVNO, do którego najchętniej przenosili numer Polacy w 2017 roku

Spośród wszystkich polskich operatorów wirtualnych największym zainteresowaniem osób przenoszących numer w 2017 roku cieszył się Premium Mobile. Przyjrzeliśmy się ofercie sieci, żeby sprawdzić, co takiego kusi w niej klientów.

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił najświeższe dane dotyczące statystyk przenoszenia numerów pomiędzy sieciami telefonii komórkowej w Polsce. W minionym kwartale spośród operatorów infrastrukturalnych największym wygranym okazał się T-Mobile. Świetnym wynikiem mogła pochwalić się też inna, mniej znana sieć typu MVNO.

Premium Mobile został najchętniej wybieranym operatorem wirtualnym przez osoby przenoszące numer nie tylko w ostatnim kwartale, ale też w całym 2017 roku. Zaledwie w ostatnich trzech miesiącach operator zdobył netto, czyli odliczając numery utracone od pozyskanych, aż 9 tys. kart SIM. Pojawia się pytanie, jaka jest tego przyczyna.

Czym jest i skąd w ogóle się wziął Premium Mobile?

Na polskim rynku działa czterech dużych operatorów, którzy stawiają własne stacje bazowe: Plus, Play, T-Mobile i Orange. Oprócz tego jest kilkakrotnie więcej operatorów wirtualnych, którzy korzystają z zasięgu tzw. wielkiej czwórki. Premium Mobile jest jednym z nich.

Sieć korzystająca ze stacji bazowych Plusa oferuje taki sam zasięg oraz prędkość internetu mobilnego LTE jak zielony telekom. Jest jednym z najmłodszych operatorów typu MVNO w Polsce, ale prężnie się rozwija. Hasło, pod którym Premium Mobile reklamuje swoje usługi, brzmi „różnica jest w cenie”.

Jak wygląda oferta Premium Mobile?

Operator chwali się tym, że nie wymaga podpisywania długoterminowych umów i „stawia na pierwszym miejscu człowieka i jego potrzeby”. Umowę z Premium Mobile można rozwiązać w dowolnym momencie z miesięcznym okresem wypowiedzenia. W podstawowej ofercie dostępne są cztery taryfy:

  • Premium Mobile FreedomPL za 16,70 zł miesięcznie – rozmowy bez limitu do wszystkich sieci w Polsce, SMS-y bez limitu, 3 GB internetu mobilnego;
  • Premium Mobile Freedom1 za 19,90 zł miesięcznie – rozmowy bez limitu do wszystkich sieci w Polsce, SMS-y bez limitu, 5 GB internetu mobilnego;
  • Premium Mobile Freedom2 za 24,70 zł miesięcznie – rozmowy bez limitu do wszystkich sieci w Polsce i na numery stacjonarne, SMS-y i MMS-y bez limitu, 10 GB internetu mobilnego;
  • Premium Mobile Freedom3 za 29,70 zł miesięcznie – rozmowy bez limitu do wszystkich sieci w Polsce i na numery stacjonarne, SMS-y i MMS-y bez limitu, 20 GB internetu mobilnego.

W każdym przypadku obowiązuje opłata aktywacyjna w wysokości 29 zł. Cennik usług poza abonamentem to 0,29 zł za minutę połączenia na numery stacjonarne i 0,29 zł za wysłanie wiadomości MMS, jeśli nie obejmuje tego abonament.

Klienci, którzy potrzebują więcej internetu mobilnego, mogą dokupić paczkę 1 GB za 2,50 zł (Freedom Net 1) lub 3 GB za 6 zł (Freedom Net 3). Pakiety ważne są do końca cyklu rozliczeniowego. Niestety, by dokupić pakiet, trzeba zadzwonić do operatora na numer +48 722 792 999 lub +48 222 300 999.

Abonament Rodzinny w Premium Mobile.

Oprócz czterech podstawowych taryf klienci mogą zdecydować się wykupić za jednym zamachem więcej niż jeden abonament i uzyskać zniżki. Co prawda FreedomPL nie da się podpiąć pod Abonament Rodzinny, ale zniżka obowiązuje dla pozostałych taryf, w tym Freedom1, Freedom2 i Freedom3.

Wykupując dwa abonamenty, można uzyskać rabat w wysokości 5 zł miesięcznie, a wykupując trzy karty SIM – 10 zł miesięcznie. Rabat naliczany jest automatycznie. Obowiązuje też jedna opłata aktywacyjna w wysokości 29 zł za wszystkie numery, co pozwala oszczędzić 58 zł.

Wykupując dwa abonamenty Freedom1, opłata miesięczna spada z 19,90 zł do 17,40 zł, a w przypadku dwóch abonamentów Freedom2 z 24,70 zł do 22,20 zł za osobę. Decydując się na dwa abonament y Freedom 2 i jeden abonament Freedom 1, miesięczny koszt za jeden numer wynosi 19,76 zł.

Internet mobilny w Premium Mobile.

Oprócz kart SIM pozwalających na wykonywanie połączeń Premium Mobile oferuje pakiety internetu mobilnego wykorzystującego zasięg LTE sieci Plus. W ofercie dostępne są dwie taryfy:

  • Premium Mobile FreedomNET25 zapewniająca 25 GB transferu danych za 24,70 zł miesiecznie;
  • Premium Mobile FreedomNET25 zapewniająca 100 GB transferu danych (+200 GB w nocy) za 49,90 zł miesięcznie.

W obu przypadkach obowiązuje opłata aktywacyjna w wysokości 29 zł. Umowę podpisuje się na czas nieokreślony, a taryfy można łączyć z innymi w ramach Abonamentu Rodzinnego.

Uwaga! Premium Mobile w taryfie FreedomPL nie obsługuje roamingu międzynarodowego.

Pod względem cen oferta jest atrakcyjna, zwłaszcza w taryfie FreedomPL. Jest tylko jeden haczyk, na który wskazuje zresztą nazwa tej taryfy. Osoby podróżujące nawet okazjonalnie za granicę powinny dobrze się zastanowić, czy warto się na nią zdecydować, bo karta SIM nie zadziała poza Polską.

Oczywiście dla osób, które nie mają zamiaru korzystać z karty SIM od Premium Mobile poza granicami Polski, to akurat bardzo dobra wiadomość. Operator zresztą sam przedstawia to jako zaletę, bo nie każe „płacić za coś, czego się nie używa”. Jeśli karta SIM nie opuszcza kraju, roaming faktycznie jest zbędny.

W przypadku pozostałych taryf można korzystać z roamingu, ale domyślnie jest on wyłączony. Pełne informacje na temat zasad świadczenia usług poza granicami Polski w Premium Mobile można znaleźć na stronie internetowej operatora i tak jak oferta krajowa faktycznie jest przejrzysta, tak w tym przypadku niestety trzeba posiłkować się tabelami i wczytywać w regulamin.

Dlaczego karty SIM z taryfą FreedomPL nie działają poza Polską?

W zeszłym roku w wyniku zmiany przepisów operatorzy zostali zmuszeni do tego, by oferować swoim klientom usługi głosowe oraz możliwość wysyłania wiadomości SMS i MMS w roamingu w ramach Unii Europejskiej bez dodatkowych opłat. Każdy abonent otrzymał też paczkę danych do wykorzystania w roamingu na terenie państw wspólnoty w ramach zasady Roam Like at Home.

Nie ma wątpliwości, że telekomy odbiją sobie wynikające z tego straty na opłatach pobieranych od użytkowników – jeśli nie przez podwyżki, to nie obniżając cen w takim stopniu, w jakim mogliby, gdyby nie nowe przepisy. Z tego powodu też sieć, która nie ponosi kosztów z tytułu świadczenia usług w roamingu w ogóle, może przygotować atrakcyjniejszą ofertę krajową.

Dołącz do dyskusji

Advertisement