Coś jest nie tak z ekranami niektórych Samsungów Galaxy S9

News/Sprzęt 23.03.2018
Coś jest nie tak z ekranami niektórych Samsungów Galaxy S9

Coś jest nie tak z ekranami niektórych Samsungów Galaxy S9

Zza oceanu napływają informacje o problemach z ekranami w Samsungach Galaxy S9 i S9+. Część użytkowników znalazła na wyświetlaczach martwe strefy, które nie reagują na dotyk.

Informacja o problemie po raz pierwszy pojawiła się w serwisie Reddit, gdzie kilku użytkowników odkryło w swoich smartfonach tę samą przypadłość, którą był wadliwie działający dotyk w Galaxy S9 i S9+. Podobny wątek pojawił się też na forum Samsunga.

Wygląda na to, że część Samsungów Galaxy S9 i S9+ może mieć wadliwy digitizer, czyli element rozpoznający dotyk. Na ekranie znajdują się martwe, niekatywne strefy, które utrudniają korzystanie ze smartfona. Takie strefy pojawiają się w różnych przypadkowych miejscach, więc każdy egzemplarz dotknięty tą przypadłością może sprawiać nieco inne problemy.

Skala problemu nie jest znana.

Na Reddicie i forum Samsunga pojawiły się jednostkowe (choć dobrze udokumentowane) przypadki, dlatego bardzo możliwe, że problem nie jest powszechny i dotyczy tylko niewielkiej grupy osób. Na razie Samsung Polska nie zabrał oficjalnego stanowiska w tej sprawie.

Warto dodać, że problem nie jest związany z krawędziami ekranu, które począwszy od serii S8 mają celowo obniżoną wrażliwość na dotyk. Jeżeli wykonujemy ruch od środka do krawędzi ekranu, zostanie on dobrze rozpoznany, ale jeśli wykonamy przypadkowe dotknięcia przy samych krawędziach, smartfon je zignoruje. Początkowo wydawało mi się to oburzającą praktyką, ale w praktyce takie rozwiązanie sprawdza się świetnie i poprawia komfort obsługi smartfona.

Czy problemy z ekranami pojawiły się też w Polsce?

Polski oddział Samsunga zapytany o komentarz do sprawy odpowiedział, że przygotowuje oświadczenie. Opublikujemy je w aktualizacji wpisu, kiedy tylko je dostaniemy.

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że problem może nie występować w Polsce, lub może być marginalny. Testowałem Samsunga Galaxy S9+ przez dwa tygodnie, w trakcie których miałem stały kontakt z innymi testerami. W kilkudziesięcioosobowej grupie nie pojawiły się żadne przypadki problemów z ekranami. To oczywiście niewielka grupa badawcza, dlatego przyglądamy się sprawie.

Aktualizacja

Otrzymaliśmy oświadczenie Samsunga w sprawie ekranów. Oto jego treść:

Zadowolenie klientów jest dla firmy Samsung najważniejsze. Odnotowaliśmy niewielką ilość przypadków związanych z responsywnością ekranów dotykowych w Galaxy S9/S9+. Jesteśmy w kontakcie z klientami i badamy wszystkie zgłoszenia – biuro prasowe Samsung Polska.

Dołącz do dyskusji

Advertisement