Koniec ze staniem w oknie i czekaniem na Pocztę Polską. Numery telefonów do kurierów przestają być tajemnicą

News/Biznes 12.02.2018
Koniec ze staniem w oknie i czekaniem na Pocztę Polską. Numery telefonów do kurierów przestają być tajemnicą

Koniec ze staniem w oknie i czekaniem na Pocztę Polską. Numery telefonów do kurierów przestają być tajemnicą

Wraz z nadejściem 2018 r. Poczta Polska przybliża się do standardów oferowanych przez najlepsze prywatne firmy kurierskie. Od teraz wszyscy czekający na paczkę wysłaną za pośrednictwem spółki Skarbu Państwa dostaną bezpośredni numer kuriera, który ma ją dostarczyć. Pracownicy mają być do dyspozycji klientów. 

GLS, DPD czy UPS – podczas korzystania z usług tych firm wiemy, kiedy spodziewać się doręczenia przesyłki. Znamy nie tylko dzień, ale również konkretny przedział czasowy. Najczęściej zawężony w widełkach dwóch godzin, w trakcie których kurier powinien pojawić się na wycieraczce przed drzwiami. Jeżeli coś jest nie tak, dysponujemy bezpośrednim numerem do dostarczyciela, za dzięki czemu możemy poznać szczegóły na temat przesyłki. Podawanie tych numerów to bardzo ważny wyróżnik dobrych firm kurierskich.

W przypadku usług kurierskich Poczty Polskiej bezpośredni kontakt z dostarczycielem był niemożliwy. Do teraz.

Należący do spółki Skarbu Państwa Pocztex stale się rozwija, lecz w mojej opinii wciąż pozostaje w tyle za prywatną konkurencją. W ciągu ostatnich miesięcy Poczta Polska wprowadziła możliwość płatności kartą bezpośrednio o kuriera, a teraz dodaje do tego bezpośredni system komunikacji dostarczyciela z klientem. Od lutego 2018 r. każdy kurier Poczty Polskiej będzie dostępny pod numerem telefonu przekazanym do informacji odbiorcy za pośrednictwem wiadomości SMS.

Aby spółka mogła wejść w kontakt SMS-owy z klientem, wystarczy wpisać odpowiedni numer telefoniczny na etykiecie adresowej podczas nadawania paczki. To wyraźnie widoczne miejsce znajdujące się zaraz obok wykropkowanej powierzchni na nazwę, imię oraz nazwisko adresata. Dzięki temu osoba, do której ma trafić przesyłka, dostanie na swój telefon powiadomienie o następującej treści:

W dn. [aktualna data], kurier ABC będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr [numer przesyłki]. Kontakt do kuriera: tel. [indywidualny numer kontaktowy].

Chociaż wciąż nie będziemy znali orientacyjnego godzinowego terminu doręczenia przesyłki, sami możemy go zasugerować. Dzięki bezpośredniemu numerowi do kuriera poinformujemy pracownika Poczty Polskiej, że nie ma nas do 16:00. Albo za kilka godzin jedziemy na popołudniową zmianę w pracy. Jak twierdzą w Poczcie Polskiej, takie informacje pomogą kurierom w zaplanowaniu ich codziennej trasy przejazdowej oraz pozwolą efektywniej dostarczać paczki tam, gdzie odbiorca jest dostępny oraz dyspozycyjny.

Poczta Polska wskazuje, że taki bezpośredni kontakt z kurierem to nieczęsty standard na polskim rynku.

Postanowiliśmy to sprawdzić i faktycznie – zaledwie część prywatnych firm kurierskich oferuje podobne rozwiązania. GLS oraz DPD podają bezpośrednie numery do swoich dostarczycieli. FedEx, TNT oraz DHL już tego nie robią. Pod względem kontaktu z kurierem Poczta Polska zamyka pierwszą trójkę firm, które mogą się pochwalić się tego typu standardem.

Zwiększanie jakości usług kurierskich jest jednym z najważniejszych priorytetów spółki Skarbu Państwa. Poczta Polska stara się realnie konkurować w obszarze e-handlu, wprowadzając wsparcie dla takich usług jak BLIK czy płatności zbliżeniowe. Usługodawca pocztowy dynamicznie rozwija liczbę punktów odbioru paczek, poszerzając je o sklepy Fresh oraz Żabka, a także całodobowe stacje Orlen, które już niebawem mogą się zamienić w „niedzielne markety“ obchodzące nowelizację prawa handlowego.

Dołącz do dyskusji

Advertisement