Huaweiowi tak bardzo zależy na rynku amerykańskim, że o pomoc poprosił superbohaterkę. Serio

News/Sprzęt 12.01.2018
Huaweiowi tak bardzo zależy na rynku amerykańskim, że o pomoc poprosił superbohaterkę. Serio

Huaweiowi tak bardzo zależy na rynku amerykańskim, że o pomoc poprosił superbohaterkę. Serio

Gal Gadot, aktorka grająca Wonder Woman w filmach DC, została CEO Huawei. Nie, nie porzuciła aktorstwa i nie wzięła się za zarządzanie. Będzie promować nowego Mate’a 10 Pro. Firma stworzyła dla niej stanowisko o wdzięcznej nazwie Chief Experience Officer. 

Huawei to trzeci największy producent smartfonów po Apple’u i Samsungu, ale w przeciwieństwie do pozostałych zdobył tę pozycję prawie bez obecności na amerykańskim rynku, który ciągle jest dla niego nieprzyjazny. Co prawda Huawei oferuje swoje telefony na Amazonie i w Walmarcie, ale większość sprzedaży smartfonów na rynku amerykańskim odbywa się przez operatorów. A ci dogadać się chińskim producentem nie chcą. Już w tym roku AT&T zdążyło odmówić Huaweiowi włączenia do swojej oferty Mate’a 10 Pro. Impas trwa od lat. Chińczycy proszą o dostęp, a sieci kręcą nosem.

Ważne, żeby nazwiska nie przekręcali

Gal Gadot, aktorka grająca rolę Wonder Woman w filmach DC, została CEO Huawei

Gal Gadot współpracowała już wcześniej z Huawei, kiedy razem ze Scarlett Johansson promowały model P9. Przedłużenie kontraktu z nią to świetna decyzja. Aktorka miała fantastyczny rok, głównie dzięki dobrze przyjętej przez fanów i krytyków ekranizacji przygód komiksowej ikony Ameryki. A zapowiedź kolejnej części Wonder Woman sprawia, że celebrytka może nie martwić się o to, że media o niej zapomną.

Ciekawi mnie kampania reklamowa Huawei z udziałem Gadot. Na razie ucieszy wszystkich tych, którzy doceniają zabawy słowne i nieoczywiste konteksty. Nowym taglinem firmy w Ameryce ma być „Wow way”, co z jednej strony jest nawiązaniem do Wonder Woman, a z drugiej podpowiedzią tego, jak wymówić nazwę firmy w uproszczonej formie. Zlikwidowanie początkowego “h” z wymowy, to ukłon w stronę Amerykanów, którzy mogliby połamać sobie język próbująć powiedzieć “hłałej”.

A kontekst? Nazwisko Gadot okazało się dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych niezmiernie trudne do wymówienia i było jednym z najczęściej przekręcanych w 2017 r. Aktorka jest więc świetnie przeszkolona z tłumaczenia ludziom, jak wymawiać nazwy własne.

Jeśli izraelskiej aktorce udało się podbić serca Amerykanów i nawet część z nich nauczyć poprawnego wymawiania swojego nazwiska, to może mieć szansę skutecznie pomóc chińskiej firmie podbić wreszcie amerykański rynek. Jeżeli nie uda się to Wonder Woman, to komu?

Dołącz do dyskusji

Advertisement