Polska firma ma świetny pomysł, jak pomóc astmatykom. Poznajcie zwycięzcę UPC Digital Imagination Challenge

Relacja/Technologie 07.12.2017
Polska firma ma świetny pomysł, jak pomóc astmatykom. Poznajcie zwycięzcę UPC Digital Imagination Challenge

Polska firma ma świetny pomysł, jak pomóc astmatykom. Poznajcie zwycięzcę UPC Digital Imagination Challenge

Słówko inteligentne wydaje się nieco nadużywane. Wszystko wokół nas, każdy produkt, jest rzekomo inteligentny. Czy taki jest również produkt zwycięzców UPC Digital Imagination Challenge? Trudno stwierdzić. Ale pomysł na pewno tak.

Program UPC Digital Imagination Challenge to kolejny konkurs dla młodych, ambitnych startupów. Określenie kolejny może brzmieć nieco pejoratywnie, tymczasem inicjatywy takie jak ta od UPC są ważne i potrzebne. Zachęcają prywatnych inwestorów do zapewniania funduszy młodym przedsiębiorstwom, które mają dobry i innowacyjny pomysł na biznes. Takich inicjatyw nigdy za wiele.

UPC w ramach tej inicjatywy szukał kandydatów, którzy mają do zaprezentowania interesujące rozwiązania wykorzystujące Internet oraz technologie, które mają w jakiś sposób zwiększyć komfort naszej codzienności. Rozwiązania, które byłyby odpowiedzią na problemy, z jakimi boryka się całe społeczeństwo lub jakaś jego część.

Finaliści konkursu mają na co liczyć. Nie tylko na szansę bycia eksponowanymi podczas samego wydarzenia, ale też najlepszą trójkę – wyłonioną przez jury – czekają nagrody materialne. Trzy zwycięskie zespoły będą promowane przez partnerów medialnych wydarzenia. Przewidziano dla nich także nagrody pieniężne – 40 tys. zł, 20 tys. zł i 10 tys. zł.

UPC Digital Imagination Challenge – lista finalistów

Każdy z finalistów miał dokładnie 8 minut na zaprezentowanie swojego pomysłu przed jury i kolejne 3 minuty na pytania z ich strony. Mimo widocznej wielkiej tremy u co poniektórych, poszło gładko i muszę przyznać, że każda z prezentacji była w jakiś sposób pociągająca. Oto, co zaprezentowano:

Kodologia, czyli jak skutecznie nauczyć się programowania.

Kodologia to interaktywna platforma do nauki programowania przez Internet, dzięki której każdy może nauczyć się programować we własnym tempie. Użytkownicy Kodologii mogą programować bezpośrednio w przeglądarce Internetowej, bez konieczności instalowania środowisk programistycznych, rozwiązując interaktywne zadania. System sprawdza, ocenia rozwiązania zadań i informuje o postępach w nauce.

Cycle, czyli planowanie ciąży bez niespodzianek.

Cycle to niewielki sensor, noszony w formie plasterka pod pachą podczas snu. Monitoruje on kilka parametrów ciała, takich jak temperatura, sen czy rytm serca. Zgromadzone dane są synchronizowane z aplikacją mobilną, która analizuje cykl owulacyjny i wyznacza najbardziej płodne dni. Zwiększa to tym samym szansę na poczęcie dziecka, bez konieczności stosowania testów owulacyjnych czy badań USG. Eliminuje więc uciążliwość stosowania kalendarzyka małżeńskiego, pozwalając zachować zalety naturalnego planowania rodziny.

Findair, czyli zbawienie dla astmatyków.

Pierwszym produktem oferowanym przez Findair jest Findair One. To nakładka na standardowy inhalator do astmy, dzięki której chory ma możliwość monitorować postęp swojej choroby. Ponadto urządzenie uczy jak identyfikować przyczyny ataków, ostrzega o nadciągających zagrożeniach oraz mapuje rejony miast zagrażające chorym. Drugim rozwiązaniem jest FindAir Inhaler, który jest kompletnym inhalatorem.

StethoMe, czyli stetoskop na miarę XXI wieku.

StethoMe to bezprzewodowy stetoskop zintegrowany z termometrem, który umożliwi samodzielne i precyzyjne badanie zarówno płuc, jak i serca w warunkach domowych. Wystarczy przyłożyć urządzenie w punktach wskazanych na ekranie telefonu – resztę załatwi samo urządzenie. Jeśli pojawią się niepokojące sygnały akustyczne, StethoMe nam to zasygnalizuje.

Zarejestrowane dźwięki i pomiary temperatury stworzą historię choroby i w każdej chwili będą mogły zostać wysłane do wybranego lekarza. Pacjent będzie mógł w dowolnym momencie skontrolować rozwijającą się infekcję, śledzić postępy leczenia ,czy precyzyjnie monitorować choroby przewlekłe, takie jak astma.

Nexbio, czyli mobilne laboratorium analiz DNA.

Nexbio oferuje unikalne panele testów genetycznych, wykrywające patogeny zbóż. Przekładając z naukowego na ludzkie: dzięki temu rozwiązaniu rolnicy mogą zapobiegać rozwojowi chorób upraw poprzez celowy dobór środków ochrony roślin. Takie rozwiązanie jest tańsze, skuteczniejsze i bardziej ekologiczne, gdyż powoduje mniejsze zużycie pestycydów, do tego wyłącznie takich, które zwalczają faktycznie istniejące zagrożenie. Innymi słowy, my konsumenci będziemy zdrowsi – bo tak zwane pryskanie będzie ograniczone tylko do koniecznych w danym przypadku środków – a rolnicy zaoszczędzą pieniądze na zbędnych chemikaliach.

AudioMovie, czyli nasz prywatny lektor.

AudioMovie to aplikacja mobilna, która umożliwia odtwarzanie alternatywnych ścieżek dźwiękowych w kinie oraz telewizji, które odtwarzane są synchronicznie z obrazem. Innymi słowy, mając tę aplikację, możemy iść do kina w obcym kraju i obejrzeć film, słuchając zrozumiałej dla nas ścieżki dźwiękowej. Na dodatek na wynalazku tym skorzystają osoby, które ze względu na wrodzoną lub nabytą niepełnosprawność słuchową mają ograniczony dostęp do kultury.

Zwycięzcę UPC Digital Imagination Challenge znacie już ze wstępu do tego tekstu. To Findair. Dlaczego wygrał?

UPC Digital Imagination Challenge

Trzecie miejsce zdobyło AudioMovie, drugie Nexbio.

Inhalatory i nakładki FindAir mają na celu poprawienie kontroli przykrej choroby. Wpływają na zmniejszenie częstotliwości ataków astmy, uczą pacjentów, jakie są czynniki wywołujące ataki i zmniejszają koszty prowadzenia terapii poprzez zmniejszenie częstotliwości zażywanego leku. Do tego dostarczają poprzez swoje moduły analityczne środowisku medycznemu i naukowemu informacji na temat astmy, jakich wcześniej nie mieli, aby można było poprawić skuteczność całej terapii. Czy inhalator może być inteligentnym urządzeniem? Nadal mam wątpliwości. Pomysł na Findair jednak z pewnością do inteligentnych należy.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement