Przed nowym Firefoksem gigantyczne wyzwanie. Strata do Chrome nigdy nie była tak wielka

Przed nowym Firefoksem gigantyczne wyzwanie. Strata do Chrome nigdy nie była tak wielka

Przed nowym Firefoksem gigantyczne wyzwanie. Strata do Chrome nigdy nie była tak wielka

Nowy Firefox wzbudza spore emocje i nie musi obawiać się konkurencji. Czy jednak debiut odświeżonego wydania może zmienić układ sił na rynku?

Na razie sytuacja Firefoksa nie wygląda najlepiej. Choć kto wie – może po tak ważnej premierze uda się odmienić te obraz. Na razie jednak…

Najpopularniejsze przeglądarki na świecie

Globalnie Firefox ma niemal zerowe szanse na zmianę miejsca, które zajmuje w ogólnej klasyfikacji przeglądarek komputerowych. Październikowy wynik na poziomie 12,46 proc. jest nie tylko gorszy niż wynik Chrome (63,36 proc.), ale i słabszy niż rezultat sprzed miesiąca (13,04 proc.). Różnica między pierwszym a drugim miejscem wynosi powalające 50 p.p.

Powody do zadowolenia mają natomiast twórcy Internet Explorera (?) i Safari. Pierwsza z tych przeglądarek znów zanotowała wzrost, tym razem do 9,07 proc., czyli blisko Firefoksa. Zyski przeglądarki Apple’a są nieco mniejsze, ale i tak udział na poziomie 6,04 proc. jest rekordowy w tym roku.

Najpopularniejsze przeglądarki mobilne na świecie

W tej kategorii Firefoksa niestety nie odnajdziemy, ale i tak rywalizacja jest tutaj dużo ciekawsza, niż w przypadku przeglądarek komputerowych. No, może poza pierwszym miejscem, które zajmuje Chrome (50,06 proc.).

Drugie i trzecie miejsce nieprzerwanie zajmuje para Safari i UC Browser, przy czym i jedna, i druga postanowiły w październiku nie wchodzić sobie przesadnie w drogę. Safari zyskało minimalnie (obecnie 18,71 proc.), a UC Browser podążył tym samym szlakiem (14,67 proc.). Dystans pomiędzy rywalami pozostał więc niemal dokładnie taki sam, jak miesiąc temu.

Dużo mniejsze wartości dzielą przeglądarki znajdujące się na końcu listy – przeglądarkę Samsunga, Operę i fabryczną przeglądarkę Androida. Produkt Samsunga zanotował w zeszłym miesiącu 6,3 proc. udziałów, Opera – 5,23 proc., natomiast przeglądarka Androida – 2,71 proc.

Najpopularniejsze przeglądarki w Polsce

W Polsce Firefox ma chyba największe szanse na powodzenie przy okazji debiutu nowej wersji. Nie tylko dlatego, że w przypadku drugiego miejsca w klasyfikacji nie ma praktycznie konkurencji (23,28 proc. udziałów), ale i dlatego, że ostatnie miesiące to raczej pasmo spadków, które premiera udanego odświeżenia może powstrzymać.

Pozycja Chrome w naszym kraju jest oczywiście niezagrożona – 58,05 proc. udziałów zapewnia Google’owi gigantyczną przewagę nad resztą stawki.

Tym bardziej, że poza Firefoksem ta jest znikoma. Trzecia w klasyfikacji jest Opera z wynikiem 8,46 proc. (praktycznie identycznym z tym z zeszłego miesiąca), natomiast czwarty – Internet Explorer (4,49 proc.), który z jakiegoś powodu postanowił odbić się od dna.

Najpopularniejsze przeglądarki mobilne w Polsce

Trochę trudno w to uwierzyć, ale to jednak prawda – Chrome nie tylko w zeszłym miesiącu miał ponad 80 proc. udziałów w polskim rynku mobilnym, ale w październiku po raz kolejny poprawił swój rezultat. Obecnie korzysta z niego 80,52 proc. mobilnych internautów.

Drugie miejsce zajmuje przeglądarka Samsunga z wynikiem na poziomie 8,11 proc., czyli niemal 10-krotnie niższym. Jeszcze mniej, bo zaledwie 4,4 proc. osób korzysta w Polsce z fabrycznej przeglądarki Androida. Opera? Zaledwie 1,64 proc. udziałów.

Dołącz do dyskusji

Advertisement