REKLAMA

Uber przeprasza Polaków za to, że pisał do nich po arabsku

Dostałeś od Ubera maila w obcym języku? Nie martw się, nikt nie próbował ukraść danych twojej karty kredytowej. To tylko awaria.

10.10.2017 07.16
Uber - 3 miejsca docelowe i chat w aplikacji / Uberpool
REKLAMA
REKLAMA

Poniedziałkowy wieczór, okolice godziny 20. Moja druga połówka mówi, że dostała właśnie od Ubera maila po francusku. Sprawa była dla mnie prosta: ktoś ukradł dane jej karty kredytowej i teraz Uber ją o tym poinformował. W historii konta nie było jednak żadnych dodatkowych przejazdów, a na wyciągu z karty żadnych nadprogramowych transakcji.

Chwilę potem przekonałem się, że to powszechny problem. Na Facebooku co chwilę widziałem kolejnych znajomych informujących o otrzymaniu maili w językach niemieckim, duńskim, francuskim i arabskim. Część z nich pytała się mnie, o co chodzi. Problem dotknął też naszego zespołu. Przykładowo, Przemek Pająk dostał wiadomość pisaną cyrylicą.

Spokojnie, to tylko awaria.

Zaniepokojony sytuacją od razu poprosiłem Ubera o komentarz. Rzeczniczka prasowa firmy, Magdalena Szulc, wyjaśniła przyczynę tej sytuacji:

Co tak naprawdę chciał wysłać Uber?

REKLAMA

Była to wiadomość dotycząca zaktualizowanych zasad polityki prywatności. Jako jeden z niewielu szczęśliwców, którzy otrzymali wiadomość w swoim języku, mogę udostępnić jej treść:

Uważamy, że nasze zasady dotyczące prywatności powinny być łatwe do zrozumienia. Z tego względu przygotowaliśmy zaktualizowaną i uproszczoną Politykę prywatności wyjaśniającą w przystępny sposób to, jakie informacje gromadzimy i jak je wykorzystujemy, a także możliwości wyboru oraz kontroli przez użytkownika. Opublikowaliśmy również Częste pytania oraz inne zasoby, dzięki którym dowiesz się jeszcze więcej na temat naszych praktyk dotyczących ochrony prywatności.

Oto niektóre z kluczowych zmian, jakie wprowadziliśmy w Polityce prywatności:

  • zestawiliśmy praktyki dotyczące ochrony prywatności pasażerów i kierowców Uber oraz klientów UberEATS z całego świata w pojedynczą politykę prywatności;
  • poprawiliśmy jej treść, aby była bardziej zwięzła i czytelna;
    zaktualizowaliśmy ją, aby odzwierciedlała najnowsze produkty i usługi, a także dodaliśmy informacje i przykłady, aby pomóc użytkownikom w zrozumieniu praktyk dotyczących ochrony prywatności;
  • dodaliśmy sekcję wyjaśniającą, jak długo przechowujemy informacje o użytkownikach;
    zawarliśmy więcej informacji o tym, jak użytkownicy mogą kontrolować dane, które gromadzimy, oraz sposób, w jaki je wykorzystujemy, łącznie z informacjami o lokalizacji.

Zaktualizowana polityka wejdzie w życie 1 listopada 2017 r. Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności oraz innymi zasobami.

Z poważaniem
Zespół Uber

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA