GOG Galaxy 1.2 z nowym systemem save’ów w chmurze, a to dopiero początek nowości

News/Gry 24.03.2017
GOG Galaxy 1.2 z nowym systemem save’ów w chmurze, a to dopiero początek nowości

GOG Galaxy 1.2 z nowym systemem save’ów w chmurze, a to dopiero początek nowości

GOG Galaxy doczeka się sporej aktualizacji, która upodabnia ją do usługi Steam. Aplikacja do komputerów osobistych pozwalająca na zarządzanie grami przypisanymi do konta GOG wdroży nową funkcję przechowywania zapisów rozgrywki w chmurze, a to dopiero początek nowości.

Posiadacze komputerów PC mogą przebierać w aplikacjach dających dostęp do gier wideo z różnych źródeł. Oprócz oficjalnego repozytorium Microsoftu można skorzystać z takich platform jak Steam, Origin (Electronic Arts) i Uplay (Ubisoft).

GOG Galaxy 1.2 wprowadza nowe funkcje

Obok nich rozwija się jeszcze GOG Galaxy, czyli aplikacja kliencka sklepu znanego kiedyś pod nazwą Good Old Games.

Windows Store, Steam, Origin i Uplay to platformy, bez instalacji których nie da się uruchomić wielu wydawanych dzisiaj gier. To przede wszystkim zabezpieczenie przeciwko piratom. Użytkownicy otrzymują w zamian za to całą platformę dającą dostęp do np. automatycznych aktualizacji, chmury na save’y, funkcji społecznościowych i nakładki na obraz gry.

GOG Galaxy działa na podobnej zasadzie, ale jest opcjonalny, a nie niezbędny. Gry kupione w GOG nie mają zabezpieczeń DRM, a pliki instalacyjne można pobrać ręcznie ze strony internetowej. Mimo to warto przemyśleć instalację aplikacji od twórców serwisu, bo debiutujący w kwietniu GOG Galaxy 1.2 wprowadzi sporo nowości.

W GOG Galaxy 1.2 pojawi się nowy system save'ów w chmurze

GOG Galaxy 1.2 obsłuży nowy system zapisu gier w chmurze.

Nowa wersja GOG Galaxy wprowadzi nowy, uniwersalny system zapisów stanów gry w chmurze. Jeśli deweloper gry zadba o wsparcie, to save’y nie tylko będą synchronizowane pomiędzy wszystkimi komputerami, na których użytkownik zainstaluje GOG Galaxy 1.2, ale też w każdej chwili będzie można pobrać je ręcznie na dysk twardy komputera.

Od dewelopera będzie zależało, czy wprowadzi w swoim tytule wsparcie dla uniwersalnego systemu przechowywania save’ów. Gry dostępne w bazie mają doczekać się aktualizacji, która wprowadzi nowy system zapisu. Obecnie wspierają go takie tytuły jak Planescape: Torment, Dragon Age Origins, Heroes of Might & Magic III i Vampire: the Masquerade Bloodlines.

To nie koniec nowości w GOG Galaxy 1.2 – oprócz tego wprowadzono też:

  • tryb hibernacji obniżający zużycie energii;
  • funkcję wykonywania zrzutów ekranu;
  • licznik klatek na sekundę;
  • ograniczenie wykorzystania przepustowości łącza w wybranych godzinach;
  • system powiadomień;
  • nowy system chatu z innymi graczami;
  • odświeżoną nakładkę GOG Galaxy podczas gry.

Aktualizacja obecnie udostępniana jest użytkownikom, którzy zdecydowali się na testowanie wersji rozwojowych oprogramowania. Do osób, które czekają na stabilną wersję uaktualnienie wprowadzające nowe funkcje trafi już w kwietniu.

GOG Galaxy 1.2 to nowa nakładka w grze

GOG Galaxy staje się coraz lepszą usługą.

Nie jestem przesadnie zadowolony z tego, że na komputerze do grania mam już pięć aplikacji służących z grubsza do tego samego. Grając w różnorodne tytuły od największych deweloperów trudno tego uniknąć, bo chociaż część bazy Windows Store, Steam, Origin, Uplay i GOG Galaxy się pokrywa, to niektóre tytuły udostępniane są na wyłączność.

Na szczęście każda z tych aplikacji się rozwija i oferuje naprawdę spore możliwości. GOG Galaxy 1.2 to przykład na to, że nawet najmłodszy gracz na tym rynku rozwija się w dobrym kierunku, a chociaż gry sprzedawane w GOG nie mają zabezpieczeń DRM, to i tak z aplikacji serwisu będę w przyszłości chętnie korzystać.

Dołącz do dyskusji