Jeśli nie wystarcza ci jedno konto na Facebooku czy Twitterze, ten kalendarz jest dla ciebie

Artykuł/Social media 17.11.2015
Jeśli nie wystarcza ci jedno konto na Facebooku czy Twitterze, ten kalendarz jest dla ciebie

Jeśli nie wystarcza ci jedno konto na Facebooku czy Twitterze, ten kalendarz jest dla ciebie

Buffer to najpopularniejsza usługa do zarządzania wieloma kontami w mediach społecznościowych. Właśnie została wzbogacona w nowa funkcję – kalendarz, który pozwoli udostępniać treści tak łatwo, jak tworzymy nowe wydarzenia w kalendarzu.

Buffer to usługa znana przede wszystkim w świecie marketingu i osób zajmujących się obsługą wielu marek, aktywnych w mediach społecznościowych. Marketerom jest łatwiej zintegrować wszystkie konta z Bufferem i za pomocą kilku kliknięć udostępnić tę samą treść w wielu kanałach niż wykonywać to ręcznie. Buffer naprawdę robi dużą różnicę kiedy obsługujecie 5 lub więcej kont.

Usługa jest także skierowana do użytkowników indywidualnych i wówczas jest darmowa, jednak posiada ograniczenie w postaci liczby podpiętych kanałów i jest pozbawiona części funkcjonalności, jak np. świeżo wprowadzonych kalendarzy.

Rzut oka na kalendarze Buffera wystarczy, aby zorientować się, że twórcy inspirowali się tu popularnymi kalendarzami Google czy Microsoftu. A jak można je wykorzystać w mediach społecznościowych?

Szybkie tworzenie i planowanie treści

buffer (6)

Zmiany w kalendarzu metodą drag&drop

buffer (7)

Przeglądanie postów udostępnionych w przeszłości

buffer (1)

Sprawdzanie jaką popularnością cieszyły się treści (polubienia, re-tweety)

buffer (2)

Ponowne udostępnianie treści z przeszłości

buffer (3)

Planowanie komunikacji marketingowej na kilka miesięcy w przód (przydatne np. przy embargach)

buffer (5)

Testuję Kalendarz od wczoraj i mimo że oficjalnie pozostaje on jeszcze w fazie beta, to nie zauważyłem w nim żadnych problemów, a co więcej jestem przekonany, że od teraz będzie on moim domyślnym ekranem Buffera. Treści są na nim prezentowane w bardziej przejrzystej formie niż na preferowanej przeze mnie dotychczas liście i bardzo szybko można ocenić, w jakich godzinach „postowanie” było zbyt intensywne, a kiedy trzeba się bardziej przyłożyć.

Szkoda, że Buffer nie zdecydował się na dodanie kalendarza w widoku, który na potrzeby niniejszego tekstu nazywam globalnym. Przedstawiałby on komunikację wszystkich kont w jednym miejscu, a tak kalendarz możemy przeglądać tylko dla tego jednego, akurat wybranego.

Jaka jeszcze funkcja marzy mi się w Bufferze? Są dwie takie, a pierwsza bardziej prawdopodobna od drugiej.

  1. Dogłębna analityka prowadzonych działań – dodanie tego, co oferuje np. polski startup Sotrender.
  2. Zintegrowanie z wieloma mediami społecznościowymi w celu uruchamiania płatnych kampanii z jednego miejsca – to byłby prawdziwy „killer”.

Jeśli chcecie dołączyć do 2,8 mln użytkowników Buffera to możecie to zrobić za darmo, ale aby przetestować Kalendarz trzeba wykupić jeden z abonamentów: Awesome, Business, and Enterprise. Ceny zaczynają się od 10 dol./mc.

Dołącz do dyskusji

Advertisement