Pora przestać patrzeć na Play, jak na czwartego operatora. P4 mocno rozpycha się na podium

News/Operatorzy 27.08.2015
Pora przestać patrzeć na Play, jak na czwartego operatora. P4 mocno rozpycha się na podium

Pora przestać patrzeć na Play, jak na czwartego operatora. P4 mocno rozpycha się na podium

Od kilku dni Marcin Gruszka w serwisach społecznościowych szykował obserwatorów rynku na ogłoszenie danych dotyczących aktualnej liczby abonentów fioletowej sieci. Jak się okazało Play, uznawany za czwartego gracza na rynku, czwartym graczem przestaje być i przegania konkurencję.

Marcin Gruszka już kilka dni temu szykował nas na informację dotyczącą przebicia przez Play kolejnej granicy związanej z liczbą abonentów sieci.

Na zdjęciu Patka w bluzie 12 milionów. Patki już z nami nie ma i rozkręca nowego operatora w Chile. Pytanie czy bluza jest aktualna? Jutro rano wrzucę tutaj na bloga aktualną liczbę klientów PLAY – pisał Marcin Grusza na swoim blogu.

Informacja o liczbie abonentów Play pojawiła się na profilu Marcina Gruszki w serwisie Twitter. Okazuje się, że Play przebił już barierę 13 mln klientów, gdzie jeszcze pół roku temu liczba ta wynosiła 12,3 mln, a kwartał temu – 12,7 mln.

Liczba abonentów to parametr określający pozycję operatora komórkowego w kraju. Po wielu latach walki z konkurentami, czyli Plusem, Orange (wcześniej Ideą) i T-Mobile (dawną Erą), Play może pochwalić się na tym polu kolejnym sporym sukcesem.

Inni operatorzy praktycznie stoją w miejscu, a “czwarty gracz” będący już de facto trzecim stale rośnie. Portal my-mobile.pl w maju opublikował dane podsumowujące 1Q 2015 roku dla trzech głównych telekomów:

  • T-Mobile (15 794 000 klientów)
  • Orange (15 518 000 klientów)
  • Play (12 700 000 klientów)
  • Plus (12 400 000 klientów)

Play pochwalił się z kolei, że na koniec Q1 2015 miał 12,7 mln klientów (względem 12,3 mln w Q4 2015), więc już wtedy przebił liczbowo Plusa i to licząc go razem z Cyfrowym Polsatem. Opublikowano też trochę innych informacji dotyczących Q2 2015 w Play:

  • Baza klientów wzrosła do 13,0 mln (+15,5% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 49,4% z 45,6% w 2 kw. 2014 r.
  • W 2 kw. 2015 całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. 2014
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 838 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
  • W 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 1 009 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. wyniosła 1 261 mln zł, co oznacza wzrost o 36,8% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
  • W 2 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 374 mln zł, co oznacza wzrost o 15,5% w porównaniu z 1 kw. 2015 r.
  • W 2 kw. 2015 baza abonencka wzrosła o 343 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 2 kw. 2014.
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wynosił 76,5% populacji.

Marcin Gruszka na swoim blogu zauważa, że teraz udział jego sieci w rynku wynosi 22,3 proc. co daje wzrost o 2,5 p.p. rok do roku. Jak zauważa Witek Tomaszewski z Telepolis, P4 może pochwalić się też tym, że jego klienci korzystają często z mobilnego internetu – telekom odpowiada za mniej więcej połowę z 260,4 mld MB danych przesłanych za pośrednictwem internetu mobilnego w 2014 roku w Polsce.

Przebicie przez Play bariery 13 mln klientów z kolei oznacza, że kolejny kwartał z rzędu fioletowy operator zyskał kilkaset tysięcy nowych klientów.

Zobacz też: Play jest trzeci, a Plus też – jak sieci liczą swoich abonentów wyjaśnia Witold Tomaszewski

Dołącz do dyskusji