Nie wszystkie zmiany w Audiotece zobaczysz na pierwszy rzut oka – oto co musisz wiedzieć o nowej wersji i ofercie serwisu

Artykuł/Technologie 14.07.2015
Nie wszystkie zmiany w Audiotece zobaczysz na pierwszy rzut oka – oto co musisz wiedzieć o nowej wersji i ofercie serwisu

Nie wszystkie zmiany w Audiotece zobaczysz na pierwszy rzut oka – oto co musisz wiedzieć o nowej wersji i ofercie serwisu

Audioteka zmienia się na lepsze. Twórcy najpopularniejszego serwisu sprzedającego w Polsce cyfrowe kopie audiobooków wprowadzają nowy wygląd strony głównej i nowy sposób rozliczeń za książki w formacie audio. Postanowiłem zadać przedstawicielom firmy kilka pytań dotyczących nowej odsłony witryny internetowej, abonamentu i aplikacji mobilnej.

O nadchodzących zmianach w Audiotece pisałem pod koniec minionego tygodnia. Użytkownicy mogą już teraz korzystać z nowej odsłony portalu w wersji beta. Oprócz samej zmiany wizualnej najważniejszą nowością jest nowy sposób rozliczeń za książki.

audioteka-nowa-strona-beta-1

Audioteka, podobnie jak jej konkurent na globalnym rynku w postaci Audible, będzie od teraz sprzedawać Audiobooki w abonamencie z poziomu strony internetowej. Wcześniej taki model rozliczeń był oferowany klientom wybranych operatorów telefonii komórkowej.

Na moje pytania dotyczące nowości w Audiotece odpowiedziała Marta Dudź.

Piotr Grabiec, Spider’s Web: Czy usługa oferująca audiobooki w abonamencie abonentom sieci komórkowych nadal będzie dostępna?

Marta Dudź, Audioteka: Tak oczywiście. Usługa PLAY zostaje. Zostanie również subskrypcja T-Mobile. Toczą się prace, żeby obecną współpracę z pozostałymi operatorami opartymi w tej chwili na modelu a-la-carte zmienić właśnie na model subskrypcji. Dla Audioteki to bardzo ważni partnerzy, a model współpracy z operatorami skutecznie kopiowany jest na inne rynki.

W zeszłym miesiącu Audioteka uruchomiła subskrypcje w Niemczech z operatorem mobilcom-debtitel. Toczą się rozmowy we Francji, Brazylii i Turcji w tym samym temacie.

Czy przewidujecie plany oferujące większą liczbę żetonów na audiobooki w miesiącu?

Na razie 1 miesięcznie. Ale w zakres subskrypcji wchodzą wszystkie audiobooki, również te najdroższe ja np. audiobook Maksimum Osiągnięć. Wariantów subskrypcji zaplanowanych do testów jest bardzo wiele.

Czy i które audiobooki są wyłączone z abonamentu – i dlaczego?

Nie, wszystkie audiobooki są dostępne w subskrypcji.

Czy planujecie wprowadzenie zniżek na inne audiobooki z oferty dla osób opłacających abonament?

Zapraszamy do rejestracji i do sprawdzenia samodzielnie 🙂

Jak wyglądają postępy prac nad aplikacjami do iPhone’a i iPada? Minął już rok od premiery iOS 8 i nadal nie ma wersji przygotowanej z myślą o rozdzielczości iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus. Słyszałem ostatnio, że problemem jest rozdzielczość okładek – czy w ramach reorganizacji strony głównej udało się coś osiągnąć w kwestii nowej wersji aplikacji mobilnej? W przypadku iPada brak aplikacji tym bardziej dziwi biorąc pod uwagę ofertę Audiobooków Plus.

Następna drobna aktualizacja (spodziewana w przeciągu 2 tygodni) powinna w części zaadresować kwestię ekranów o wyższej rozdzielczości. W przypadku aplikacji do iPada musimy wszystkich poprosić o cierpliwość jeszcze do jesieni.

Ten problem też jest w pewnym sensie zaadresowany w kolejnej aktualizacji. Nie jest to przełom, ale zmienił się trochę sposób prezentowania okładek w odtwarzaczu co powinno dać lepszy efekt wizualny.

Sprawa z okładkami jest o tyle trudna i męcząca, że to straszliwa zaszłość w naszym systemie – chodzi o back-end. Wymaga de facto podmian prawie 90 proc. okładek, które były od samego początku Audioteki zbierane po prostu w za małych rozdzielczościach.

Na kiedy w takim razie zaplananowany jest oficjalny start nowej strony i subskrypcji?

Wpuściliśmy trochę userów do testowania kilku wariantów subskrypcji, kilku metod aktywacji itd. Oficjalne otwarcie zrobimy myślę, że być może jeszcze w tym miesiącu, może w sierpniu, może później.

Co do samej strony to nie jest taka bardzo nowa 😉 Praktycznie od początku nasz serwis w DE, FR, SE oraz LATAM stał na tym layoucie. I na nim stratują od razu nasze najmłodsze kraje jak BR czy TR.

Czy myśleliście o modelu abonamentowym a la Spotify pozwalającym słuchać dowolnego audiobooka z bazy w ramach abonamentu – naturalnie wyższego i bez możliwości pobrania MP3 na dysk?

Oczywiście. Szczegóły wkrótce, choć to trudny temat ze względu na umowy jakie wydawcy moja z agentami i z autorami i generalnej niechęci wydawców do tego modelu. Rynek książki wydawniczej przecież widzi/obserwuje/analizuje jak wyglądają rozliczenia Spotify czy Apple Music z właścicielami treści. Ciężko się więc im dziwić, że dojście do tego modelu potrwa.

Druga rzeczą natomiast jest sama chęć userów do tego modelu… ale o tym chętniej więcej pod koniec roku. Na razie taki model AYCE mamy w ofercie dla niektórych partnerów b2b (np. samochody) i w tym obszarze się sprawdza.

Zobacz także: “Przywracamy literaturę ludziom, którzy nie mają czasu na tradycyjne czytanie” – ze Spider’s Web rozmawia Marcin Beme z Audioteka.pl

Część grafik pochodzi z serwisu Shutterstock.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji