Nie czekaj już na telefon myPhone z wyższej półki. Przyglądaj się lepiej tej przystępnej cenowo marce smarfonów premium

Felieton/Sprzęt 24.03.2015
Nie czekaj już na telefon myPhone z wyższej półki. Przyglądaj się lepiej tej przystępnej cenowo marce smarfonów premium

Nie czekaj już na telefon myPhone z wyższej półki. Przyglądaj się lepiej tej przystępnej cenowo marce smarfonów premium

Czy już niebawem na polskim rynku smartfonów pojawi się nowy, znaczący gracz? Jest to bardzo możliwe. Istnieje wiele przesłanek, które pozwalają podejrzewać, że myPhone doczeka się dodatkowej marki, która będzie odpowiadać za urządzenia z segmentu premium.

By się o tym przekonać, wystarczy zwrócić uwagę na premierę ostatniego smartfonu firmy – Infinity i przeanalizować sygnały wysyłane przez myPhone’a. Przedstawiciel wrocławskiej firmy pisał w nich:

W załączeniu informacja prasowa dotycząca wprowadzenia do oferty i rozpoczęcia przedsprzedaży dwóch modeli z najnowszej serii myPhone INFINITY. Pod tą nazwą wprowadzamy na rynek urządzenia z segmentu PREMIUM.

Warto zwrócić szczególną uwagę na określenie “dwóch modeli z najnowszej serii”.

Jednoznacznie sugeruje on, że Infinity nie jest po prostu kolejną nazwą smartfonu, taką jak Luna czy S-Line. To cała seria, w ramach której pojawią się na rynku urządzenia mobilne z wyższej półki cenowej i jakościowej.  Jak na razie wiadomo tylko, że do serii Infinity należeć będą smartfony Infinity 3G oraz LTE. Ale od jakiegoś czasu w branży mówi się też o tym, że już niebawem myPhone rozpocznie produkcję tabletów o podobnej jakości wykonania i bardzo zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że nie będą one należeć do serii Infinity.

20150323_172307

O tym, że Infinity nie jest zwykłą nazwą smartfonu, a marką, do obecności której powinniśmy się przyzwyczaić, świadczy też pudełko smartfonu myPhone Infinity 3G. Logo myPhone’a jest na nim praktycznie niewidoczne. Co prawda znajduje się przy adresie firmy i numerze seryjnym urządzenia, ale pierwsze skrzypce gra tu ogromne logo Infinity.

Tak, logo, a nie logotyp. Czy widzieliście wcześniej, by firma (zwłaszcza tak mała jak myPhone) tworzyła logo dla jednego, dwóch produktów? Nie miałoby to większego sensu. Tak samo jak tworzenie dla tej serii oddzielnej strony internetowej.

Przy okazji odświeżono też logo samego myPhone’a.

Wprowadzenie nowej marki i odświeżenie starego logo to idealne sygnały nowego otwarcia, które prawdopodobnie chce zasygnalizować myPhone. Oznacza to, że nie należy się też spodziewać całkowitego porzucenia marki myPhone przez wrocławską firmę. Wiele osób mogło się tego spodziewać, ponieważ myPhone brzmi bardzo podobnie do iPhone i przez to budzi złe skojarzenia. Tak jednak nie jest.

Myphone loga

Podobieństwo myPhone’a do iPhone’a może razić tylko osoby, które byłoby stać na wydanie co najmniej 1000 zł na nowy smartfon Apple. Tyle właśnie kosztuje bowiem najtańszy iPhone 5C. Osoby preferujące tańsze sprzęty nie mają z tym problemu, bo i tak zwracają uwagę głównie na dobry stosunek jakości do ceny, a pod tym względem produkty wrocławskiej firmy wypadają wzorowo.

Sam często pytałem znajomych, z czym kojarzy im się myPhone.

Oczywiście nikt nie krył, że początkowo marka ta przypominała im podróbkę iPhone’a. Jednak po kilku latach obecności na rynku uważają, że są to po prostu dobre smartfony w rozsądnej cenie, często dostępne w Biedronce. Czy to zła renoma dla budżetowych produktów? Nie sądzę. Dlatego podejrzewam, że myPhone nie zniknie z rynku, ale pod tą marką będą wydawane najtańsze sprzęty, kosztujące maksymalnie 500, może 700 zł.

myphone logo

Z kolei droższe i lepsze jakościowo sprzęty będą wydawane już pod brandem Infinity. Lub nawet myPhone Infinity, pod warunkiem, że to drugi człon nazwy będzie przykuwał uwagę klienta, a pierwszy znajdzie się tam z czystej przyzwoitości i przywiązania do kilkuletniej już marki.

Dołącz do dyskusji

Advertisement