Polak potrafi! Prowly pokazuje światu nową usługę, a pierwszym klientem jest… Spotify

News/Biznes 24.02.2015
Polak potrafi! Prowly pokazuje światu nową usługę, a pierwszym klientem jest… Spotify

Polak potrafi! Prowly pokazuje światu nową usługę, a pierwszym klientem jest… Spotify

Prowly to jeden z tych polskich startupów, którym przyglądam się z największym zaciekawieniem. Uważam, że mają świetne pomysły, dobrze je realizują, a na dodatek jestem adresatem ich usług. Teraz pokazali kolejną z nich, która znów przypadła mi do gustu.

Jeśli żyjesz z tego, że piszesz o tym, co robią różne firmy to chcesz, żeby informacje na temat spółek, które opisujesz były łatwo dostępne. W mediach pracuje się w takim tempie, że przegrzebywanie się przez wszystkie fanpage’e i konta na Twitterze, biura prasowe, blogi i strony firmowe to czasami strata czasu.

Informacje o markach potrafią być tak rozproszone, że trudno jest znaleźć tę, która akurat jest najbardziej potrzebna. Takie rozdrobnienie jest irytujące i nieefektywne z punktu widzenia marki, która przecież chce, żeby o niej pisano, najlepiej dobrze. Cóż, mozolne poszukiwania nie nastrajają piszącego pozytywnie.

Dlatego też Prowly zaproponowało markom nową usługę – brand journale.

brand_journal_Prowly

To jedno miejsce, w którym można znaleźć najświeższe i najbardziej potrzebne informacje o danej marce. Łączy w sobie funkcje biura prasowego oraz pozwala na integrację w jednym miejscu najważniejszych kanałów mediów społecznościowych.

Z mojego punktu widzenia, to świetna usługa, ponieważ zmniejszy moją irytację i poprawi jakość pracy. Z punktu widzenia ekipy PR obsługującej markę, pozwala w jednym miejscy zebrać kluczowe informacje i łatwiej przez to zarządzać wizerunkiem marki.

Do wizji brand journali Prowly udało się już przekonać polski oddział Spotify.

Zrzut_ekranu_2015-02-23_o_21-42-35-1-brand_journal_Spotify_Prowly

– Komunikacja A.D. 2015 wygląda zupełnie inaczej, niż jeszcze parę lat temu – mamy mnóstwo relewantnych kanałów, którymi marki komunikują się ze swoimi odbiorcami i hiperinteraktywne środowisko, w którym na co dzień działamy. Jest YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, a w nich kanały własne marki, są blogi, informacje prasowe, strony www, zewnętrzne cytaty i wiele, wiele więcej. We wszystkich tych kanałach tworzy się historia marki, jej opowieść dla rynku, dla mediów i dla konsumenta. Działania Public Relations w klasycznym rozumieniu to już dzisiaj tylko kropla w morzu potrzeb komunikacyjnych marek. PR już od dawna nie polega na tym, żeby organizować konferencje prasowe i taśmowo wysyłać informacje prasowe do znajomych dziennikarzy. Definicje ewoluują wraz z postępem i zmianami technologicznymi. Kto tego nie rozumie, ten stoi w miejscu. Kto stoi w miejscu, ten się cofa – tak ideę brand journali wyjaśnia natomiast Joanna Kółkowska, CEO Prowly.

Prowly zrobił coś, o czym być może ktoś kiedyś myślał, ale nie zdecydował się zrealizować. Jak twierdzą, to pierwsze na świecie „prawdziwie zintegrowane miejsce komunikacji marek w sieci”.

Ja kupuję tę wizję i cieszę się, że takie rozwiązania powstają w Polsce.

Dołącz do dyskusji

Advertisement