Gry, filmy i ebooki za 9,99zł sztuka, czyli CDP.pl idzie za ciosem i zapowiada Giermasz w cyfrowej formie

News/Gry 07.02.2014
Gry, filmy i ebooki za 9,99zł sztuka, czyli CDP.pl idzie za ciosem i zapowiada Giermasz w cyfrowej formie

Gry, filmy i ebooki za 9,99zł sztuka, czyli CDP.pl idzie za ciosem i zapowiada Giermasz w cyfrowej formie

Gracze jeszcze nie zdążyli oswoić się z myślą o udostępnieniu mnóstwa tanich gier przez CDP.pl w sieci sklepów Biedronka, a polski sklep internetowy prowadzi kolejny szturm na ich portfele – tym razem na cyfrowym froncie. Za kilka dni do sprzedaży trafi znów ponad 300 gier, filmów i ebooków z różnych gatunków, tym razem w zdigitalizowanym wydaniu. Będzie łączyć je niska cena w wysokości 9,99 złotych za sztukę, a my znamy już część oferty.

Polski CDP.pl nie spoczął na laurach. Nie dość, że w ramach Giermaszu już za kilka dni do sprzedaży trafi blisko 300 różnych pudełkowych gier za niecałe 10 złotych sztuka, które dostępne będą w sieci sklepów Biedronka, to podobną akcję sklep zrealizuje też na swojej stronie internetowej. Cyfrowy Giermasz, jak można się domyśleć, dotyczyć będzie cyfrowych dóbr. Zasady są podobne: 300 tytułów po 9,99 złotych za sztukę, a w przeciwieństwie do analogowej edycji w promocji dostępne będą nie tylko gry, ale też filmy i ebooki.

Dwa Giermasze – analogowy i cyfrowy

cdp.pl lost

Cyfrowy Giermasz w CDP.pl rozpocznie się 10 lutego, czyli tego samego dnia co biedronkowa edycja tej promocji. W przeciwieństwie jednak do sprzedaży fizycznych kopii gier, wyprzedaż online będzie trwać znacznie krócej. W Biedronkach gry będą leżeć przez blisko dwa tygodnie zaczynając od poniedziałku, podczas gdy Cyfrowy Giermasz potrwa wyłącznie 12 godzin. Start przewidziano na 10 lutego o godzinie 9:00, a koniec nastąpi o 21:00.

Nie jest to zresztą zaskoczeniem, ponieważ aby wybrać się do stacjonarnego sklepu klient musi poświęcić znacznie więcej czasu, a w przypadku cyfrowej dystrybucji zakup to zaledwie kilka kliknięć. Zakładając, że serwery nie padną, ani nie będzie żadnych innych niespodziewanych sytuacji, każdy chętny będzie mógł nabyć wybraną grę, film lub książkę – a oferta już teraz zapowiada się ciekawie.

CDP.pl mówi: “zaproś znajomych!”

W przypadku sprzedaży w Biedronkach CDP.pl liczy na to, że gracze i media sami przekażą informację o promocji dalej. W przypadku cyfrowej edycji postanowili jednak nieco pomóc promocji tego wydarzenia poprzez wprowadzenie prostego mechanizmu grywalizacji opartego na rekomendacjach. W skrócie wygląda to tak, że za zaproszenie do udziału w promocji znajomych klient CDP.pl otrzyma dodatkowe bonusy.

Uzyskanie zniżki nie powinno być zbyt trudne, ponieważ wymagać będzie zaproszenia do udziału w wyprzedaży trzech innych osób. Za wciągnięcie znajomych do zabawy serwis przygotował dwudziestopięcioprocentową zniżkę na kolejny zakup. Co prawda przy wyjściowej cenie 9,99 złotych za grę, film lub książkę nie są to kokosy, ale dla osób polujących na promocje będzie to z pewnością ciekawa propozycja.

Wyprzedaż pociągnie sam Geralt

Wiedźmin Playboy

W zeszłym roku, gdy miałem okazję porozmawiać dłużej z przedstawicielami CDP.pl, dowiedziałem się że seria gier Wiedźmin nadal świetnie się sprzedaje. Chociaż od premiery obu tytułów minęło już wiele lat, i mogłoby się zdawać, że po tych wszystkich promocjach w CDP.pl i na GOG-u, każdy kto miał grę kupić, już ją ma. Okazuje się, że nadal jest to bestseller, a komputerowy Wiedźmin wykreowany pierwotnie przez Sapkowskiego jest rozchwytywany.

Nic dziwnego więc, że gra Wiedźmin 2: Zabójcy królów ma być mocnym punktem poniedziałkowej promocji. Promocja jest dość nietypowa, ponieważ z samego rana gra nie będzie dostępna za 9,99 złotego, jak każdy inny tytuł w promocji – taka cena pojawi się dopiero, gdy “odpowiednia liczba ludzi” dokona promocyjnych zakupów, ale CDP.pl nie zdradza, ile konkretnie gier, filmów i książek chce sprzedać, zanim obniży cenę Wiedźmina.

Co jeszcze trafi do oferty?

Jak na razie CDP.pl zdradziło, że wśród gier oprócz drugiej części Wiedźmina będą takie tytuły, jak Kingdoms of Amalur: Reckoning, gry z serii Gothic, Machinarium, Hotline Miami, Medal of Honor, DiRT 3, dodatek Farming Simulator 2013 Titanium, Clash of Heroes i Bus Simulator 2012. Pozostałe tytuły ogłoszone zostaną zapewne już w poniedziałek.

Dla osób szukających filmów przygotowano pozycje w postaci O północy w Paryżu, Jak zostać królem, Trzy dni kondora, Yuma i Jesteś bogiem, a posiadaczy czytników i tabletów powinna ucieszyć obecność w wyprzedażowej ofercie Cyberiady i innych e-booków Lema oraz takich tytułów jak Biocosmosis, Jeż Jerzy, 3 przygody Szerloka Bombla oraz Tymek i mistrz.

Internet promocjami stoi

reklama

Nie ma co ukrywać, że świat e-commerce opartego o dobra cyfrowe opiera się dziś głównie o czasowe promocje, które często są znacznie większe niż najlepsze upusty spotykane w klasycznych sklepach. Prym wiedzie tutaj chyba Steam, gdzie często kosztujące normalnie kilkanaście euro tytuły AAA w ramach okolicznościowych wyprzedaży (święta, wakacje, nowy rok, Halloween itp) można kupić dosłownie za grosze.

CDP.pl jak widać kolejny raz chce skorzystać z tego samego modelu dystrybucji i z jednej strony to miłe, że sklepy prześcigają się w udostępnianiu naprawdę niezłych ofert… A z drugiej osoby, które kupują gry, filmy i książki w sieci za pełną cenę mogą poczuć się nieco oszukane. Jasne, w klasycznej sprzedaży sklepowej też, kolokwialnie mówiąc, szlag trafia gdy np. kupiony dziś telefon następnego dnia ląduje na półce o 100 lub 200 złotych tańszy.

W sprzedaży cyfrowej promocje są często jednak znacznie większe i sięgają kilkudziesięciu procent. Czy to wyprzedaże na Steam i CDP.pl, czy to promocje na ebooki i audiobooki – oprócz masy zadowolonych klientów zawsze będą tacy, których promocja prędzej wkurzy, niż ucieszy. Nie ma co się oszukiwać, że niepromocyjne ceny cyfrowych dóbr rzadko kiedy są proporcjonalne do zarobków w naszym kraju.

W końcu zaś dochodzi do sytuacji, że zamiast kupić książkę, film i grę na którą mamy ochotę, wrzucamy ją do wishlisty i czekamy kilka miesięcy na sensowną ofertę.

Zdjęcie A bullhorn megaphone covered with words describing advertising such as advertise pochodzi z serwisu Shutterstock.

Dołącz do dyskusji