Przeczytaj artykuł, dostań w zamian ognisty miecz. Nintendo nagrodzi czytanie prasówek na Switchu

News/Gry 08.08.2017
Przeczytaj artykuł, dostań w zamian ognisty miecz. Nintendo nagrodzi czytanie prasówek na Switchu

Jak zachęcić graczy do czytania nudnych wiadomości prasowych, do tego z poziomu konsoli? Oferując w zamian przedmioty do wykorzystania w grze wideo! Innowacyjny pomysł jest właśnie wdrażany na konsoli Nintendo Switch. Pierwszą grą wykorzystującą system publikacji zostanie The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Nintendo jest krytykowane za charakterystyczny dla części japońskich firm syndrom oblężonej twierdzy. Zamiast śledzić trendy i dostosowywać się do potrzeb klientów, Wielkie N sprawia wrażenie mentalnego monopolisty w obszarze konsol oraz gier wideo. Firma zawsze podąża własną drogą, co wiele razy przynosiło jej sukcesy (NES, Wii, 3DS), lecz czasami brak świadomości rynkowej konkurencji skazywał ich produkty na porażkę (GameCube, Wii U).

Jedną z charakterystycznych cech archaicznego, XX-wiecznego modelu działania Nintendo od zawsze była jednokierunkowa relacja z klientami. To zaczyna się zmieniać, a Wielkie N powoli wyrasta na innowatora procesu komunikacji z graczami. Chociaż Japończycy mają w obszarze relacji z konsumentami gigantyczne zapóźnienia, błyskawicznie nadrabiają dystans względem Sony oraz Microsoftu. Najlepszym tego potwierdzeniem jest najnowszy pomysł, polegający na nagradzaniu graczy, którzy przeczytali artykuły z poziomu konsoli za pomocą wirtualnych przedmiotów w grach wideo.

Nadchodzący mechanizm będzie rozwinięciem działu Wiadomości dostępnego na konsoli Nintendo Switch.

Wiadomości są osobną sekcją systemową, w której Nintendo publikuje teksty dotyczące Switcha. To najczęściej zapowiedzi nowych gier, informacje o promocjach, poradniki dotyczące konsoli, premiery zwiastunów i filmów z rozgrywką oraz wiele, wiele więcej. Co najciekawsze, wraz z ostatnią aktualizacją oprogramowania swoje treści mogą tutaj promować nie tylko osoby odpowiedzialne za PR Nintendo, ale również zewnętrzni deweloperzy.

Każdy producent gier na Switcha może posiadać własny kanał treści uwzględniany w Wiadomościach. Gracze decydują, których deweloperów chcą czytać oraz obserwować, dokonując selekcji listy kanałów publikowanych w zakładce Wiadomości. Nintendo chce w ten sposób oddać więcej narzędzi w ręce zewnętrznych wydawców, którzy przez lata czuli się marginalizowani na platformach należących do Nintendo. Teraz producenci z zewnątrz mają taki sam dostęp do potencjalnej bazy klientów co samo Wielkie N.

Niebawem gracze będą mieć dodatkową motywację, aby zaglądać do działu Wiadomości. Mowa o przedmiotach do wykorzystania w grach.

Szablonowy tekst z zakładki Wiadomości posiada tytuł, datę publikacji, treść, zdjęcia, odtwarzacz wideo oraz odsyłacz. Ten pozwala włączyć opisywaną produkcję lub kupić ją w eShopie, o ile jeszcze nie posiadamy jej we własnej bibliotece. Niebawem uruchamiając grę z poziomu artykułu użytkownicy będą mogli liczyć na nagrody przygotowane przez autora publikacji. Wybierając odsyłacz „start software” z zakładki Wiadomości uruchomimy grę ze specjalnym poleceniem, odblokowującym nową zawartość w wirtualnym świecie.

Pierwszą grą wykorzystującą ten unikalny mechanizm będzie kapitalne The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Gra właśnie dostała aktualizację, która ma wspierać rozdawnictwo przedmiotów za przeczytane artykuły. Wdrożenie innowacyjnego systemu ma się odbyć w ciągu kilku kolejnych dni. Chociaż Nintendo nie podało szczegółów dotyczących tego mechanizmu, zgaduję, że całość będzie działała podobnie jak nagradzanie gracza za posiadanie figurek Amiibo. Przed awatarem pojawi się skrzynia, w której będą się znajdować cenne przedmioty. Różnica jest taka, że nagrody za Amiibo możemy aktywować co 24 godziny. Przedmioty z publikacji prasowych będą jednorazowe.

Jestem zdecydowanie na tak. Chociaż oprogramowanie konsoli Nintendo Switch wciąż jest daleko w tyle względem możliwości na platformach Sony oraz Microsoftu, Wielkie N podąża w ciekawym kierunku. Cała sekcja Wiadomości to coś, czego próżno szukać na Xboksie czy PlayStation. Tam kontakt deweloperów z graczami jest bardziej pośredni. Na Switchu zewnętrzni producenci dostają potężne narzędzia do interakcji z potencjalnymi klientami, które otwierają wachlarz zupełnie nowych metod promocji.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement