PayPal posłuchał polskich klientów. Są zmiany w błyskawicznych doładowaniach

News/Technologie 01.06.2016
PayPal posłuchał polskich klientów. Są zmiany w błyskawicznych doładowaniach

Serwis PayPal wprowadził kontrowersyjną metodę doładowania konta, ale polscy klienci i polskie banki dobitnie przekazali Amerykanom, co o tym myślą. W rezultacie firma musiała wypracować z partnerem Trustly nowy sposób doładowania konta i zrezygnować z pobierania danych logowania do banku.

Jestem przerażony patrząc na zagraniczne rynki finansowe. W Stanach Zjednoczonych akceptowanie transakcji kartami płatniczymi bez żadnego potwierdzenia i pobieranie środków bez weryfikacji kodu CVV jest w końcu na porządku dziennym.

Nic dziwnego, że PayPal nie widzi problemu w udostępnianiu innym podmiotom loginu i hasła do konta bankowego.

Na szczęście Polacy jako naród okazali się nieco bardziej przezornymi internautami niż zachodni koledzy i koleżanki. Po wprowadzeniu na polskim rynku obsługi szybkich przelewów na konto PayPal przez Trustly klienci powiedzieli „dość”.

PayPal oczekiwał, że w celu doładowania konta konsumenci będą podawać firmie Trustly dane logowania do swojej bankowości online. Nawet jeśli partner PayPala ma najlepsze zabezpieczenia na świecie, jest to proszeniem się o kłopoty.

W dodatku podając Trustly dane logowania do banku klient łamie regulamin większości, jeśli nie wszystkich polskich banków.

Przeciwwskazań, by nie korzystać z Trustly do doładowania konta PayPal jest mnóstwo. Polscy klienci zaprotestowali, a polskie banki zaczęły Trustly blokować – i bardzo dobrze, bo usługa działa w końcu tak jak pierwsze lepsze narzędzie do phishingu.

Amerykańska korporacja na szczęście się ugięła. PayPal poinformował, że ponownie zmienia system szybkich doładowań – tym razem na taki, który nie będzie wzbudzał kontrowersji. Trustly nie znika, ale zmienia swój model działania w Polsce.

Firma zdecydowała się na system pay-by-link.

Nowy system szybkich doładowań konta PayPal przygotowany zostanie przez polską usługę Dotpay w partnerstwie z Trustly. Teraz klient nie będzie podawał partnerowi PayPala żadnych danych logowania – wpisze je dopiero na stronie swojego banku.

Nie wszystkie nowinki z Zachodu warte są tego, by je wdrażać w naszym kraju. Zmiany w PayPalu to świetna wiadomość i niezmiernie mnie cieszy, że świadomość społeczna Polaków okazała się na tyle duża, by PayPal dostrzegł problem i zareagował.

Tylko czy nie można było tak od razu?

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement