Kekemeke – aplikacja, która zmienia obraz programów lojalnościowych

Artykuł/Biznes 11.04.2016
Kekemeke – aplikacja, która zmienia obraz programów lojalnościowych

Kiedyś zbieraliśmy papierowe pieczątki, dziś mamy od tego aplikację. Z polskiej aplikacji Kekemeke korzysta już 80 tys. osób, które otrzymały prezenty na ponad 1,3 mln zł. A to nie koniec, bo programy lojalnościowe przynoszą zyski obu stronom.

Kekemeke to aplikacja mobilna do zbierania pieczątek w różnych miejscach usługowych, która pozwala na ich wymianę na różne prezenty jak darmowa kawa czy posiłek.

Aplikacja powstała przed trzema laty z inicjatywy Tomasz Bucholca i Adama Zajdzika, a dziś korzysta z niej już 80 tys. osób i 470 miejsc usługowych, przeważnie restauracji, burgerownie, food trucki, salony fryzjerskie i kawiarnie ale także sieci Sodexo, 1minute, Piwiarnie Warka i sklepy Kakadu.

#DarmoweNieTuczy! 🙂

Posted by Kekemeke on Friday, February 19, 2016

Z czasem Kekemeke obrosło w nowe funkcje. Teraz można oceniać jedzenie i obsługę w lokalu,  a aplikacja sama sugeruje miejsca, które powinniśmy odwiedzić bazując na naszej lokalizacji, okazjach w pobliżu i wcześniejszej aktywności.

Dla marketerów jest o tyle ciekawa, że oferuje wysyłanie powiadomień push, które dają oferują znacznie większy stopień otwieralności niż komunikacja prowadzona np. w formie mailingu. Właściciele lokali dostają również duży zasób danych o zrachowaniach zakupowych swoich klientów.

Badanie, jakie przeprowadziło Kekemeke pokazuje, że znaczna większość z nas korzysta z jakiejś formy programu lojalnościowego. 45 proc. z jednego lub dwóch, a co trzeci z nas z trzech lub czterech.

 Z ilu programów lojalnościowych korzystasz (aplikacje, karty z pieczątkami, karty z punktami, itd.)?
Z ilu programów lojalnościowych korzystasz (aplikacje, karty z pieczątkami, karty z punktami, itd.)?

Wedle tego właśnie badania przeprowadzonego na grupie 2920 Polaków (metoda CAWI, czyli w formie sondy internetowej), co drugi z nas jest lojalny miejscom, gdzie może zbierać pieczątki, odkąd wprowadzona została taka usługa.

kekemeke
Czy odkąd korzystasz z Kekemeke częściej odwiedzasz miejsca, w których możesz zbierać pieczątki?

Wartość wszystkich 71 tys. prezentów jakie klienci otrzymali już w ramach Kekemeke wyniosła ponad 1,35 mln zł. Sama aplikacja przyciągnęła także inwestorów – w ubiegłym roku zakończono drugą rundę inwestycyjną na 1,5 mln zł. Pakiet większościowy w tamtej rundzie nabył fundusz Inovo, a obok niego udziały nabyły również Protos Venture Capital i Hedgehog Fund.

Obecnie Kekemeke jest liderem na polskim runku, gdzie silnym graczem jest również Justtag. Niegdyś aplikacja rywalizowała z Freebee, którą wciąż możemy pobrać, jednak firma zmieniła strategię, angażując się jako platforma programu Paszport korzyści.

Kekemeke zmienia obraz programów lojalnościowych. Wciąż istnieje jednak wiele lokali, skupiających się na papierowych karteczkach i odbijaniu fizycznych pieczątek. A jaka będzie przyszłość?

Co ciekawe szef Kekemeke Tomasz Bucholc dość chłodno wypowiada się o zastosowaniu nowinek technologicznych takich jak NFC czy beacony do zautomatyzowania programów lojalnościowych.

Większość z nich nie przetrwa spotkania z rynkiem, bo technologia nie jest rozwiązaniem w lojalności. Przedsiębiorcy szybko zorientują się, że największą wartością jest zachowanie relacji z konsumentem. Natomiast, zdecydowanie, rozwiązania mobilne będą miały coraz większy udział w rynku lojalności. – mówi.

Bucholc śmiało mówi również o ekspansji międzynarodowej:

Interesuje nas region południowo-wschodni. Jednym z inwestorów Kekemeke jest niemiecki fundusz Point Nine Capital, mamy zrobiony research za naszą zachodnią granicą,  ten kierunek wydaje się równie prawdopodobny. – zdradza.

Dołącz do dyskusji

Advertisement