Porażka taksówkarzy, którzy zaatakowali Ubera – dzięki temu firma miała dzisiaj dwa razy więcej klientów

Artykuł/Motoryzacja 19.03.2016
Porażka taksówkarzy, którzy zaatakowali Ubera – dzięki temu firma miała dzisiaj dwa razy więcej klientów

Porażka taksówkarzy, którzy w nocy zaatakowali samochody Ubera olejem i odchodami. Chcieli zaszkodzić firmie, a zrobili jej świetną reklamę. Dzień po ataku był bardzo dochodowym czasem dla polskich kierowców Ubera. 

W nocy z piątku na sobotę warszawskie samochody Ubera zostały oblane mieszanka oleju samochodowego i odchodów. Do incydentów doszło w nocy pod kilkoma popularnymi warszawskimi klubami. Sprawcy atakowali pojazdy Ubera, gdy te przywoziły pod lokale swoich klientów – zobacz film z ataków na kierowców Ubera.

Jak ustalił Spider’s Web, ostatniej nocy doszło do ataków na 6 samochodów należących do kierowców Ubera. Wiemy, że warszawscy kierowcy wykazali dużą solidarność z poszkodowanymi kierowcami i nie przestraszyli się, a wręcz przeciwnie – wyjechali do pracy.

Co więcej, jak nieoficjalnie dowiedział się Spider’s Web, dzisiejsza liczba kursów zrealizowanych w ramach Ubera była dwa razy większa niż bywało do tej pory!

Jest to odwrotny od zamierzonego efekt akcji taksówkarzy. Klienci, którzy dowiedzieli się o oblaniu samochodów Ubera olejem i odchodami przez osoby ściśle powiązane z kierowcami tradycyjnych taksówek, wyrazili swój sprzeciw takim zachowaniom. Internauci w komentarzach pod licznymi publikacjami oraz w serwisach społecznościowych deklarowali, że na złość taksówkarzom-wandalom zainstalują Ubera i zaczną z niego korzystać. Wiemy już, że nie były to czcze obietnice, a dzisiaj do godziny 21 zrealizowano w Polsce dwa razy więcej kursów Ubera niż miało to miejsce w inne soboty.

Akty wandalizmu skierowane przeciwko współpracującym z nami partnerom są nie do zaakceptowania – udzielimy kierowcom korzystającym z Ubera wszelkiego, koniecznego wsparcia przy składaniu zawiadomień na policję, aby sprawcy zostali pociągnięci do odpowiedzialności – zadeklarowała w rozmowie z nami Ilona Grzywinska, rzecznik prasowy Ubera.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się również, że centrala Ubera stanęła murem za poszkodowanymi kierowcami i nie tylko pomoże przy składaniu zawiadomień na policję, ale jeśli tylko wyrażą taką potrzebę, to Uber zagwarantuje im również pełne wsparcie prawnicze.

Udało nam się porozmawiać z Iloną Grzywinską, która zapewniła nas, że w związku z wyjątkową sytuacją firma pracuje na pełnych obrotach przez cały weekend – kilkunastoosobowy dział wsparcia technicznego będzie działał 24h.

Robimy swoje i skupiamy się przede wszystkim na tym, żeby użytkownicy mogli w bezpieczny i wygodny sposób poruszać się po mieście, a kierowcy mogli zarabiać. Nasz dział obsługi klienta pracuje dziś całą noc, aby reagować natychmiast na ewentualne zgłoszenia – mówi Grzywinska.

Rzecznik prasowa Ubera przypomina również, że „wszyscy kierowcy korzystający z platformy mają działalność gospodarczą, płacą ZUS i należne podatki. Osoby, które nie dostarczą tego typu dokumentów, są dezaktywowane z platformy.”

Sprawdź też:

Teksty, które musisz przeczytać:

Kierowca coś źle kliknął, czyli jak Uber Eats działa w Polsce

Uber Eats już działa w Polsce od dwóch tygodni. Postanowiłem sprawdzić, jak nowa usługa zamawiania jedzenia online wypada na tle Pizza Portalu i serwisu Pyszne.pl. Nie mogło być jednak jak w bajce, bo już przy trzecim zamówieniu coś poszło nie tak. I to z tego samego powodu, z którego moja opinia o usłudze Uber ostatnio się pogorszyła.

Artykuł/Aplikacje 20.02.2017

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement