Wideo dnia: kampania społeczna nie musi być żenująca – oto dowód. Prosto z Polski

News/Technologie 06.10.2015
Wideo dnia: kampania społeczna nie musi być żenująca – oto dowód. Prosto z Polski

Pamiętasz spoty przeciw dopalaczom? Były tragiczne. Może i zdobyły popularność, ale podejrzewam, że większość odsłon była dla tzw. beki. Teraz mamy nową kampanię społeczną, nie o dopalaczach a o ruchu drogowym. Spot jest świetny i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie ma się czego wstydzić.

Doskonale pamiętam spoty przygotowane przez Główny Inspektorat Sanitarny, które miały zniechęcić młodzież do brania dopalaczy. Niestety spoty były wykonane na szybko, po taniości, bez pomysłu, przez co w efekcie tylko rozbawiły odbiorców. Ich poziom nie pozwalał na poważne traktowanie przekazu, który chciał promować twórca. Licznik odsłon bij jak oszalały, ale w większości był to odsłony widzów oczekującej taniej rozrywki i chcących się pośmiać z tego, co wyprawiają na ekranie “aktorzy”.

Teraz do Sieci trafił inny spot, który jest elementem zupełnie innej kampanii społecznej. Warto jednak w jego kontekście przypomnieć to, co zrobił niedawno Sanepid i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ta błazenada była coś warta?

Jestem świadom tego, że wideo “ZgazuTanoga” zdobędzie mniej odsłon od słynnych spotów o dopalaczach, ale wierzę też, że efekty będą niewspółmiernie lepsze. A i sam problem jest poważniejszy – w końcu liczba zgonów spowodowanych dopalaczami jest niewspółmiernie mniejsza od tego, ile ludzi ginie lub zostaje ciężko rannych w wypadkach na polskich drogach.

“Wolniej to nowe szybciej”, czyli ZgazuTanoga

Spot dedykowany jest głównie młodemu odbiorcy, czyli młodemu kierowcy. Kierowcy, który ma sporo energii i wersy, które mogą przekłądać się (i często przekładają) na styl jazdy.

W ramach kampanii ZgazuTanoga Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chcą pokazać (młodym) kierowcom, że można jeździć inaczej. A inaczej, wcale nie musi oznaczać gorzej. Stąd hasło “wolniej to nowe szybciej”

Wierzę, że (niektórzy) młodzi kierowcy, po obejrzeniu tego dobrze przygotowanego spotu, zastanowią się nad własnym stylem jazdy. Sam się nad tym zastanowiłem.

* Grafika: kadr z filmu „ZgazuTanoga”

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement