Premiera smartfonu Kruger&Matz Live 3, czyli nowego, polskiego flagowca – relacja Spider’s Web

Relacja 24.09.2015
Premiera smartfonu Kruger&Matz Live 3, czyli nowego, polskiego flagowca – relacja Spider’s Web

Dziś miała miejsce konferencja Kruger&Matz. Polski producent i dystrybutor chwalił się całą gamą nowych sprzętów. Oprócz zupełnie nowych tabletów do oferty dołączyły też telefony, słuchawki, amplitunery i zestawy home audio, a producent przypomniał o tym, że produkuje nawet i telewizory. Pochwalono się też imponującymi wynikami finansowymi.

Perełką w ofercie Kruger&Matz jest bez dwóch zdań nowy tablet Kruger&Matz Edge 1611 z procesorem Intel Core M. Firma-córka polskiego Lechpola nie dała jednak zapomnieć o pozostałych segmentach swojej oferty, chociaż to rynek mobilny odpowiada za większość przychodów.

Na drugi ogień poszły smartfony

Polska firma chwali się dzisiaj nowym telefonem, czyli modelem Kruger&Matz Live 3. To sztandarowe urządzenie o bardzo dobrej specyfikacji i cenie wynoszącej zaledwie… 999 zł. Aż nieprawdopodobne, że producentowi udało się w tej cenie stworzyć telefon o takich parametrach.

Zdjęcie 24.09.2015, 11 43 54

Kruger&Matz zdaje sobie sprawę, że nie jest w stanie konkurować jak równy z wiodącymi producentami, ale stara się pozyskiwać jak najlepszych partnerów do produkcji swojego sprzętu. W Kruger&Matz Live 3 pojawiły się np. aparaty Samsunga – główny 13 Mpix z diodą i przedni 5 Mpix do selfie.

Pozostałe podzespoły też robią wrażenie

W Kruger&Matz Live 3 zastosowano 8-rdzeniowy procesor Qualcomma, więc nie mamy tutaj żadnego no-name’owego producenta z Chin. W urządzeniu mamy też rozsądne 16 GB pamięci wewnętrznej i 2 GB RAM. Długi czas pracy ma zapewnić akumulator o pojemności 3050 mAh. Urządzenie dostępne będzie w kolorach grafitowym i białym.

Zdjęcie 24.09.2015, 11 43 52

Przy takich parametrach smartfon z 5-calowym wyświetlaczem Full HD działa płynnie i sprawnie, o czym mogłem się przekonać biorąc urządzenie do ręki. Jestem przekonany, że to jeden z ciekawszych smartfonów jakie teraz można kupić w tym segmencie cenowym, z Wi-Fi w standardzie ac, modemem LTE i wejściem na dwie karty SIM.

Kruger&Matz Live 3 trafi na rynek z Androidem 5.0.

Oprogramowanie przypomina czystego Androida, ale wyposażone zostało w funkcję aktywnego panelu, która pozwoli wybudzać system dwukrotnym dotknięciem ekranu. Za pomocą gestów wykonywanych na ekranie blokady będzie można uruchamiać aplikacje.

Trochę szkoda, że urządzenie nie zadebiutuje z najnowszym Androidem, ale aktualizacja ma pojawić się w przyszłości. Kruger&Matz zapowiedział przy tym, że w końcu w urządzeniach tej marki będzie można przeprowadzać aktualizacje typu OTA.

Pojawią się też inne smartfony

Bardzo ciekawie prezentuje się linia urządzeń Move. Nowy smartfon o nazwie Move 3 będzie kosztował zaledwie 249 zł. Użytkownik będzie mógł wybrać, czy chce kupić telefon z systemem Android czy z Windows Phone. Nowej wersji doczekał się smartfon do zadań specjalnych.

Twórca marki Kruger&Matz nowym odpornym smartfonem na scenie rzucał i zanurzał Drive’a 4 w wodzie. Sprzęt cechuje się porządną specyfikacją, chociaż ma niestety o połowę mniej pamięci niż Kruger&Matz Live 3. Kosztuje dokładnie tyle samo co sztandarowy model, czyli 999 zł.

W ofercie polskiej firmy są też telewizory.

Michał Leszek zwrócił szczególną uwagę na telewizor KM65, czyli 65-calowy model o rozdzielczości Full HD. Utrzymuje, że to sprzęt tańszy o 1,5 tys. złotych od modeli konkurencji o podobnej wielkości. Cena 3999 zł jest naprawdę atrakcyjna.

Zdjęcie 24.09.2015, 11 41 26

KM65 cechuje się odświeżaniem na poziomie 120 Hz, jasnością 330 cd/m2 i kontrastem 3000:1. To dobra propozycja dla osób, które nie potrzebują Smart TV. Osoby szukające mniejszych i tańszych modeli mogą wybierać telewizory o przekątnych 40, 42, 48 i 55 cali.

Kruger&Matz ma też coś dla miłośników dźwięku.

W ofercie firmy można znaleźć całą gamę amplitunerów, głośników i nawet radia internetowe. Topowym zestawem Home Audio jest HD 4347, który oferuje wyjście obrazu 4K, 6 portów HDMI, pięć wyjść audio 80W i to wszystko w cenie 1299 zł.

Zdjęcie 24.09.2015, 11 40 18

Dla osób pragnących dobrego dźwięku w dobrej cenie, których nie interesuje budowanie kina domowego, dobrą propozycją jest zestaw Stereo A50. Dopełnieniem dla tych sprzętów mogą być głośniki Passion – zestaw 5.0 to cena 1499 zł, a zestaw 2.0 – 599 zł

Nie zabrakło też nowych słuchawek.

Oferta słuchawek polskiego Kruger&Matz prezentuje się następująco:

  • Wave, 69 zł – najtańszy model nauszny;
  • Street, 99 zł – najlepiej sprzedające się słuchawki dostępne w kolorach białym i czarnym z wypinanym kablem; w zestawie futerał;
  • KM 615, 99 zł – słuchawki do komputera, mikrofon na kablu;
  • KM P70BT, 79 zł – bezprzewodowe dokanałowe na Bluetooth, muszę je sprawdzić;
  • Soul, 149 zł – o ciekawym designie;
  • Monitor, 199 zł – półprofesjoalne studyjne, do słuchanie i tworzenia muzyki w domu;
  • DJ 200 – 199 zł – następca DJ 100;
  • KM 660, 249 zł – słuchawki drewniane;
  • KM 665, 299 zł – o jeszcze lepszej jakości;
  • Prestige, 349 zł – najnowsze i najdroższe, stworzona z myślą o graczach, w słuchawce wbudowany jest mikrofon i pokrętło głośności.

Kruger&Matz rusza z nową kampanią reklamową

Zaplanowano już akcje reklamowe na sezon Jesień/Zima 2015 i na konferencji pokazano pierwszy spot reklamowy. Wystąpił w niej prowadzący konferencję szef firmy, Michał Leszek.

Zdjęcie 24.09.2015, 11 41 54

Uznał, że to on powinien reklamować swoje produkty, a nie celebryta, który pewnie nawet z nich na co dzień nie korzysta. W spocie wbijał trochę szpilkę innym firmom – zwłaszcza “raperowi od słuchawek”.

Materiały reklamowe będzie można znaleźć zobaczyć niedługo w TVP1 i TVP2, przy wiadomościach i programach rozrywkowych. Pojawią się też w Radio Zet, w kinach oraz w Internecie – na Facebooku, YouTubie i w Google.

Polski producent i dystrybutor pochwalił się też wynikami finansowymi.

Porównano 2014 rok do pierwszego półrocza bieżącego roku. Dowiedzieliśmy się, że sprzęty mobilne – telefony i tablety – to 65 proc. sprzedaży Kruger&Matz, a za 44 proc. odpowiadają same smartfony. Pozostałe segmenty powoli jednak rosną

Rok temu sprzedano 250 tys. różnych urządzeń i wypracowano 31,94 mln obrotu i 4 mln zł zysku. W pierwszej połowie 2015 roku – która jest znacznie słabsza dla firm z rynku tech – też idzie całkiem nieźle.

Do tej pory sprzedano już 120 tys. różnych urządzeń. Obrót to jak na razie 13 mln przy zysku na poziomie 1,6 mln. Firma przewiduje jednak, że zamknie 2015 rok z obrotami na poziomie 40 mln zł.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement