[Aktualizacja i wyjaśnienia ING] Poważna awaria ING – nie działają wszystkie usługi bankowości elektronicznej

News/Bankowość 11.08.2015
[Aktualizacja i wyjaśnienia ING] Poważna awaria ING – nie działają wszystkie usługi bankowości elektronicznej

ING Bank Śląski zmaga się właśnie z poważną awarią. Klienci z całej Polski nie mają dostępu do konta online i aplikacji mobilnej. Najgorsze jednak jest to, że w sklepach odrzucane są płatności kartami wydanymi przez ten bank, o czym sam się przed chwilą boleśnie przekonałem.

Aktualizacja i wyjaśnienie ING Banku Śląskiego na końcu wpisu.

Klienci ING Banku Śląskiego mają właśnie słuszne powody do niezadowolenia z jakości świadczonych usług przez bank. Dzisiejszego wieczora wielu klientów banku, czemu dali wyraz w social media, miało problemy z zalogowaniem się na swoje konto online.

Jak się okazuje, posiadacze konta w ING nie tylko zostali odcięci od swojego konta online, co skutkuje niemożliwością wykonania operacji na koncie. Problem dotknął również płatności za pośrednictwem kart wydanych przez bank.

Tak się złożyło, że sam jestem klientem ING i mocno się zdziwiłem, gdy moja płatność kartą została odrzucona – kilkukrotnie, zarówno przy wykorzystaniu naklejki “ING Zbliżak NFC” i karcie debetowej VISA. Nie mogłem się zalogować w aplikacji, by sprawdzić stan konta.

ing-awaria

Skończyło się na powrocie do domu po portfel z kartą wydaną przez inny bank. W międzyczasie znalazłem w chwilę kilka osób na Twitterze z podobnymi objawami, Down Detector też wskazuje na problemy. Wizyta na fanpage’u uświadomiła mi, że problem nie jest jednostkowy, a awaria trwa już dłuższy czas.

Posty informujące o problemach pojawiły się rano, a niektóre osoby wspominają o braku dostępu do konta, które pojawiły się wczoraj. Bank jedynie daje wszędzie lakoniczną informację, że “analitycy pracują nad rozwiązaniem problemu”, ale nie ma żadnych konkretów.

Pozostaje tylko mieć nadzieję, że awaria faktycznie zostanie szybko usunięta, a bank wyciągnie wnioski i nie dopuści do podobnej sytuacji w przyszłości.

Aktualizacja (22:06):

Wygląda na to, że awaria minęła. Bank poinformował o tym na Twitterze:

Aktualizacja 11.08.2015 (13:00)

Zadaliśmy kilka pytań o charakter i przyczynę awarii przedstawicielom ING. W odpowiedzi otrzymaliśmy wyjaśnienie i zapewnienie o lepszej komunikacji w mediach społecznościowych na przyszłość:

Wczoraj w godzinach 19.25-19.40 oraz 20.40-21.20 część klientów mogła mieć problemy z dostępem do bankowości internetowej oraz płatnością kartami. Wina leżała po stronie systemu banku. Przyczyny awarii zostaną szczegółowo przeanalizowane, abyśmy mogli podjąć odpowiednie działania zaradcze. Wszystkich klientów serdecznie przepraszamy za wczorajsze utrudnienia w dostępie do naszych usług.

Przywiązujemy dużą wagę do obsługi klientów, także w mediach społecznościowych. Nie korzystamy w tym wypadku z pomocy agencji – na wszystkie pytania kierowane do nas na Facebooku i Twiterze odpowiadają pracownicy naszego Contact Center. Dzięki temu możemy być w tych kanałach dostępni 24h na dobę. Także podczas awarii staraliśmy się na bieżąco odpowiadać na pytania naszych klientów. Niestety w tego typu przypadkach często nie jesteśmy w stanie podać dokładnego czasu rozwiązania problemu, choć rozumiemy, że to takiej informacji najbardziej oczekują nasi klienci. O zakończeniu awarii poinformowaliśmy na Facebooku i Twiterze. Oczywiście przyjrzymy się także i wczorajszej komunikacji, aby zastanowić się co możemy robić lepiej.

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement