Oto jak powinno się przenosić gry z komputerów na urządzenia mobilne. Spacecom – recenzja Spider’s Web

Recenzja/SW Testuje 08.05.2015
Oto jak powinno się przenosić gry z komputerów na urządzenia mobilne. Spacecom – recenzja Spider’s Web

Spacecom to znana posiadaczom komputerów osobistych dwuwymiarowa i grywalna strategia kosmiczna, która od samego początku prosiła się o przeportowanie na interfejs dotykowy. Tak się wreszcie stało i teraz każdy posiadacz tabletów i telefonów marki Apple może poczuć się jak dowódca gwiezdnej floty.

Za grę odpowiedzialne jest Flow Combine, w skład którego wchodzi kilku twórców gier z serii Wiedźmin. Wydawcą jest z kolei 11 bit studios. To warszawski producent i wydawca gier komputerowych, który zasłynął bardzo udaną serią Anomaly.

11 bit studios na topie.

spacecom-ios-1

Pod koniec zeszłego roku zaprezentował ciepło przyjęte na całym świecie This War of Mine. Tytuł debiutował na pecetach, ale niedługo ma trafić też na urządzenia mobilne. Na razie jednak studio postanowiło wydać mobilną odsłonę gry od Flow Combine.

Zgodnie z zapowiedziami Spacecom zadebiutował na iPhone’ach i iPadach wczoraj rano, ale grę miałem okazję testować przez kilka ostatnich dni. Przyznam szczerze, że z oryginalną pecetową wersją nie miałem zbyt wiele styczności, bo na komputerze wolę spędzać czas przy bardziej zaawansowanych tytułach.

Produkcje mobilne to jednak co innego.

Gra należy do gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Zadaniem gracza jest przemieszczanie kosmicznych jednostek bojowych po dwuwymiarowej mapie, która składa się z grafik symbolizujących systemy gwiezdne.

Gracz ma do dyspozycji trzy podstawowe rodzaje jednostek: statki do walk w kosmosie oraz do niszczenia i zdobywania systemów. Kolejne mapy składają się z coraz większej liczby kolejnych pól, które gracz musi przejąć lub zniszczyć, by wykonać określone cele.

Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym, a gracz ma możliwość sterowania tym, jak szybko upływa czas.

spacecom-ios-8

Gra wymaga od gracza opracowania taktyki i umiejętnego przenoszenia jednostek między systemami oraz wymienianiu zasobów na nowe floty. Gra przeznaczona jest dla jednego gracza, który może wykonać do 13 misji lub zwykłych potyczek z wirtualnym przeciwnikiem.

Oprócz tego dostępne jest wiele scenariuszy online, w które można zagrać z aż sześcioma innymi graczami. Spacecom wymaga znacznie więcej czasu niż np. Angry Birds. Starcia mogą trwać po kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt minut, a rozgrywki online nie sposób zapauzować.

Mechanika jest dopracowana.

Gra jest wymagająca i wymaga od gracza obserwowania w skupieniu co się dzieje na mapie. Trzeba jednocześnie prowadzić działania na kilku różnych frontach. Zdobyte systemy mogą produkować nowe i reperować posiadane już statki, a najważniejszym zadaniem gracza jest obrona stolicy.

Chociaż Spacecom to konwersja gry z pecetów, to sterowanie jest wręcz idealnie skrojone pod ekrany dotykowe. Przenoszenie jednostek na taktycznej mapie pomiędzy systemami jest wręcz wygodniejsze za pomocą dotyku, niż za pośrednictwem myszy. Wydając rozkazy armadom można poczuć się niczym na mostku kosmicznej bazy.

Gra daje masę radości i z pewnością będę do niej wracał w wolnych chwilach. Na uwagę zasługuje to, że gra dostępna jest na smartfony i tablety, a postępy w grze są synchronizowane między iPhone’m a iPadem. Co istotne, ekran iPhone’a 6 nie okazał się za mały i można było wygodnie grać.

Co tu dużo mówić, Spacecom to przykład bardzo udanej konwersji i wydaje się wręcz stworzony na urządzenia mobilne.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

Advertisement