Polacy pokazali, że do konkursów fotograficznych da się podejść w zupełnie inny sposób

Artykuł/Foto 23.05.2015
Polacy pokazali, że do konkursów fotograficznych da się podejść w zupełnie inny sposób

„Profesjonalna odpowiedź na oczekiwania amatorów fotografii” – tak twórcy Shuttout mówią o swoim projekcie. Będzie to społecznościowy serwis konkursów fotograficznych, który zapowiada się nadzwyczaj ciekawie.

Shuttout to polski projekt, który ma wnieść powiew świeżości do tematu konkursów fotograficznych. Twórcy projektu zamierzają stworzyć platformę, która umożliwi z jednej strony udział w istniejących konkursach fotograficznych, a z drugiej strony tworzenie własnych.

Głównym celem twórców serwisu jest sprawienie, aby konkursy fotograficzne przestały być niedostępne. Do tej pory duże konkursy wymagały uiszczania wysokich wpisowych, a poza tym mogły przerażać profesjonalną konkurencją oraz zawodowym jury.

Shuttout ma zamiar to zmienić, kierując swoją platformę także do ambitnych amatorów fotografii. Z kolei osoby bardziej zaawansowane będą mogły pokazać swoje możliwości szerokiej publiczności.

Jak działa Shuttout?

Twórcy Shuttout mają przemyślaną strategię, która umożliwia użytkownikom serwisu finansowanie konkursów i zarabianie na nich. Przede wszystkim, warunkiem przystąpienia do każdego konkursu organizowanego na Shuttout będzie opłacenie niewielkiego wpisowego. Kwota zebrana w ten sposób będzie stanowiła jednocześnie pulę nagród finansowych w konkursie. Poza najlepszymi pracami w konkurach będą nagradzani także najaktywniejsi użytkownicy, którzy będą dzielić się wiedzą dając innym wskazówki.

shuttout1

Użytkownicy serwisu będą mogli nie tylko przystępować do istniejących konkursów, ale również tworzyć własne. Do stworzenia konkursu będzie wymagane uiszczenie opłaty dla Shuttout, ale w zamian pomysłodawca konkursu będzie dostawał 10% wpisowego od osób, które wezmą udział w jego konkursie.

Twórcy Shuttout nie ukrywają, że ich platforma może być ciekawym narzędziem marketingowym dla firm. Docelowo ma ona działać globalnie

Serwis społecznościowy od A do Z

Shuttout ma być serwisem społecznościowym, lecz co ciekawe, to właśnie internetowa społeczność przyczyniła się do pozyskania funduszy potrzebnych na rozpoczęcie projektu. Twórcy Shuttout nie chcieli na samym początku uzależniać się od inwestorów. Zamiast tego postanowili zebrać pieniądze na start w serwisie crowdfundingowym PolakPotrafi.pl. Na rozpoczęcie pierwszego etapu realizacji projektu potrzebne było 30 tys. zł.

Decyzja się opłaciła, bo pieniądze zostały zebrane w około trzy tygodnie. 209 osób wsparło projekt łączną kwotą 31,5 tys. zł. Dzięki temu twórcy projektu zamierzają sprawnie uruchomić podstawową wersję Shuttout we wrześniu bieżącego roku. Zbiórka nadal trwa, a po zebraniu 120% zakładanej kwoty będzie możliwe uruchomienie wersji mobilnej Shuttout już podczas startu strony we wrześniu.

Cały projekt, jak i sposób jego finansowania, przypadł do gustu Michałowi Sadowskiemu, twórcy Brand24. Tak Michał mówi o pomyśle:

„Shuttout już na wczesnym etapie pokazuje bardzo dobrą egzekucję pomysłu. Widać, że nie jest to pierwsze rodeo ekipy odpowiedzialnej za ten projekt.”

Shuttout zapowiada się naprawdę dobrze

Projekt podoba mi się z uwagi na nowatorskie podejście do tematyki konkursów fotograficznych. Trzeba bowiem przyznać, że jest to tematyka dość skostniała, która albo zamyka się na profesjonalistów, albo po prostu nie jest warta uwagi. Jeśli zamysł twórców wypali, powinniśmy otrzymać platformę która będzie zarówno propagowała fotografię, jak również będzie umożliwiała wygrywanie nagród. Obecnie jest dostępna wersja demo strony Shuttout, na której można prześledzić kilka przykładowych konkursów.

Dołącz do dyskusji

Advertisement