Tak powinno się stosować technologie z rynku konsumenckiego w wielkim biznesie

Relacja/Technologie 21.05.2015
Tak powinno się stosować technologie z rynku konsumenckiego w wielkim biznesie

Podczas dzisiejszej konferencji Comarch przedstawił szereg nowoczesnych rozwiązań ułatwiających pracę nie tylko w największych firmach, ale też średnich i małych firmach. Polska firma, mimo bardzo mocnej pozycji na rynku twierdzi, że ma znacznie większe ambicje i w przyszłości chce rywalizować z największymi korporacjami, takimi jak Apple, Google oraz Microsoft.

O tym, że Comarch cały czas się rozwija najlepiej świadczą liczby. Polska firma regularnie zwiększa udziały na rynku systemów do zarządzania przedsiębiorstwem (ERP). Po pierwszym kwartale 2015 r. sprzedaż w segmencie ERP wyniosła 31,6 mln zł, co stanowi 8-procentowy  wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Całkowita sprzedaż Comarch ERP, łącznie z produktami oferowanymi w krajach niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy i Szwajcaria), wyniosła w tym okresie 62,9 mln zł, (9% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym). Dodatkowo, od 2000 roku firma ta ani razu nie zanotowała spadku sprzedaży. Wyniki te mówią same za siebie. Comarch jest ewenementem pokazującym, że lokalne firmy są w stanie walczyć z gigantami rynku

Co jest przyczyną tak dobrych rezultatów?

Kołami napędowymi wyników Comarch ERP w pierwszym kwartale 2015 r. był m.in.: Comarch ERP Altum – wzrost o 215%, rozwiązania oferowane w modelu chmury obliczeniowej: przychód 3,0 mln zł, wzrost o 49% (ponad 1 mln zł miesięcznie) oraz aplikacje mobilne – wzrost o 167%. Sam rynek francuski w segmencie ERP przyniósł 230-procentowy wzrost sprzedaży.

Jak widać, firma stawia przede wszystkim na nowatorskie rozwiązania, takie jak chmura obliczeniowa oraz aplikacje mobilne. Tak, choć wielu użytkowników korzysta z tych rozwiązań już od dawna, to ze względu na brak odpowiednich narzędzi są one pomijane biznesie. Comarch chce to zmienić za pomocą swojego kompletnego ekosystemu usług.

Swój przyszły biznes Comarch chce oprzeć na kilku filarach takich jak chmura, serwisy społecznościowe, e-commerce, nowe urządzenia komputerowe oraz nowe pokolenia lepiej rozumiejące technikę. To pokolenie dziś dorasta i praktycznie nie rozstaje się z tabletami i smartfonami. Jeżeli w swoim prywatnym życiu ułatwiają sobie życie przy pomocy technologii, na pewno będą chcieli ją wykorzystywać także w biznesie.

Ostatnie stulecie można podzielić na kilka okresów.

Pierwszy to lata tworzenia, w których najwięcej zarabiali właściciele fabryk. W 1960 roku nastała era dystrybucji, w której dobra były już zapewnione, ale konieczne było zapewnienie dostępu do nich. Na tej potrzebie wybiły się sieci supermarketów, firmy kurierskie itp. Potem, w latach 90-tych zaczęła się era informacji. Wówczas ogromne pieniądze zarabiały wielkie firmy komputerowe i sieciowe.

Teraz zaczyna się era konsumenta, w której dostęp do dóbr i informacji jest zapewniony. Każdy z nas posiada kawałek infrastruktury (komputer, smartfon), dla której można tworzyć świetne, ułatwiające życie narzędzia. I właśnie tworzeniem ich Comarch chce się zająć. Jednym z takich narzędzi jest iBard24, czyli narzędzie do backupu i współdzielenia danych.

ages

W 2015 roku otrzyma nowy interfejs, nowe możliwości oraz nowe warunki handlowe, dzięki którym firmy będą mogły zabezpieczać swoje dane, przechowując je w centrach danych Comarch. Liczba użytkowników platformy, rośnie z miesiąca na miesiąc. Obecnie z iBard24 korzysta już ponad 78 tys. firm, a liczba ta zapewne będzie rosnąć. Podczas konferencji dowiedzieliśmy się, że iBard24 jeszcze w tym roku ma zaoferować 1 TB miejsca za darmo. Takiej oferty dla firm chyba jeszcze nie było, a już na pewno nie stworzonej przez polskie przedsiębiorstwo.

W tym roku też nastąpi premiera nowej usługi w portfolio rozwiązań Comarch. Jest to aplikacja mobilna „Wszystko”, która ma w pełni wykorzystać potencjał beaconów. Comarch chce sprzedawać je, umożliwiając firmom zwiększanie dochodów poprzez kierowanie do swoich odbiorców indywidualnych ofert dopasowanych do ich aktualnych potrzeb.

Innym przykładem dostrzegania przez Comarch zmian na rynku jest tworzenie aplikacji mobilnych, które odnoszą sukcesy.

Programy Comarch ERP Mobile (dla przedstawicieli handlowych) oraz Comarch WMS (do obsługi magazynu wysokiego składowania) poszerzają grono odbiorców. W pierwszym kwartale bieżącego roku ich sprzedaż wzrosła o 167%, a po 4 miesiącach 2015 r. osiągnęła połowę sprzedaży z całego 2014 r. Oprócz tego Comarch wykorzystuje w swojej branży… media społecznościowe. I nie, nie mówimy tutaj o analizowaniu danych za pomocą technik Big Data.

Zamiast tego Comarch uruchomił portal społecznościowy dla swoich klientów, na którym można zadać pytanie obsłudze technicznej lub poprosić o dodanie nowej funkcji. Rozwiązanie to na pierwszy rzut oka może nie wydawać się przełomowe, jednak tak naprawdę jego siła tkwi właśnie w prostocie.

Kilka lat temu firma zmieniała swoje oprogramowanie tylko dla dużych klientów. Mniejsze firmy nie miały takiej siły przebicia (pieniędzy) jak więksi konkurenci i często nie były wysłuchiwane. Teraz każdy może zgłosić swój pomysł i jeśli podpisze się pod nim odpowiednio wiele innych osób, zostanie on wdrożony.

Tak naprawdę wszystkie przedstawione tu pomysły mogliśmy widzieć wcześniej, jednak tutaj pełnią rolę zgranego ekosystemu usług, z którego można po prostu korzystać bez instalowania dziesiątek lub nawet setek różnych narzędzi. Nie trzeba integrować go z usługami konkurencji (choć można) i w ten sposób zyskać czas i święty spokój. Czyli jedne z nielicznych rzeczy, które nawet w biznesie potrafią być cenniejsze od pieniędzy.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement