Teraz wszystko ma być wygięte, nawet soundbar

Felieton/RTV 03.10.2014
Teraz wszystko ma być wygięte, nawet soundbar

Wygięty iPhone stanowi problem, ale zakrzywiony telewizor to ważny trend we wzornictwie sprzętów RTV. Teraz dochodzą do tego zakrzywione soundbary, które stają się najważniejszym sprzętem audio w naszych domach.

W 2013 roku zaprezentowano zakrzywione ekrany OLED, w 2014 krzywe są już także telewizory LCD LED i to praktycznie u każdego producenta. Zaczął Samsung, a teraz w ofercie ma je też LG, Sony, Philips, a wkrótce zapewne dołączy też Toshiba i Panasonic. Wygięty telewizor w dużym pokoju prezentuje się bardzo atrakcyjnie, oferuje lepszy efekt głębi, mniej odbić i potęguje wrażenia. Nie oszukujmy się jednak, to design ma tu najważniejsze znaczenie.

hw_h7500_004_set2_black

Curved TV to przede wszystkim domena Samsunga. Portfolio koreańskiego producenta w tym zakresie jest bardzo szerokie. W ofercie jest jeden wygięty telewizor FullHD w kilku rozmiarach oraz przynajmniej 3 różne wygięte modele UHD, także o różnych przekątnych. Tak szeroka gama musiała doczekać się odpowiednich dodatków.

Dodatki te zaprezentowano na berlińskich tarach IFA, a teraz pojawiają się w sprzedaży. To wygięte Soundbary o oznaczeniach HW-H7501 i HW-H7500. Pierwszy jest w kolorze srebrnym, drugi w kolorze czarnym. W środku wygiętej grajbelki znajdziemy 8 głośników, a w zestawie znajduje się jeszcze pokaźnych rozmiarów zewnętrzny aktywny subwoofer. Łączna moc całkowita (RMS) to 320W. Producent każe sobie słono za te urządzenia zapłacić – sugerowana cena detaliczna to 2999 zł. Na szczęście rynek i zbliżające się święta zapewne szybko to zweryfikują.

hw_h7500_003_set1_black

Wygięty soundbar Samsunga jest skonstruowany tak, że idealni nakłada się na podstawkę. W zestawie znajdziemy też mocowania, które pozwalają go połączyć z telewizorem wiszącym na ścianie. W ten sposób soundbar i wygięte ekrany modelu HU8500 tworzą spójną całość i wyśmienicie prezentują się w salonie. Takie są przynajmniej moje pierwsze wrażenia podczas wizyty na stoisku Samsunga na początku ubiegłego miesiąca.

Rozszerzenie portfolio soundbarów przez Samsunga jest też potwierdzeniem aktualnie panujących trendów na rynku audio. Kina domowe oferowane przez producentów telewizorów nie sprzedają się zbyt dobrze. Klienci decydują się albo na zaawansowane zestawy, albo na brak dodatkowych głośników. I tu pojawia się miejsce dla soundbarów, które nie zajmują dużo miejsca, a oferują świetne wrażenia dźwiękowe. W wielu krajach obok sprzętu multiroom to najszybciej rosnący segment produktów audio.

Na rynku już teraz sporo jest soundbarów w różnych cenach. Klienci nabywający nowy telewizor mają w czym wybierać jeśli chodzi o udoskonalenie dźwięku. W końcu ten płynący bezpośrednio z odbiornika podczas filmowych seansów zwykle pozostawia wiele do życzenia.

Jeśli zastanawiacie się czy wybrać kino domowe, czy soundbara, to przeczytajcie mój krótki poradnik.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement