Panasonic reaktywuje markę Technics!

News/Sprzęt 04.09.2014
Panasonic reaktywuje markę Technics!

W pierwszym dniu targów IFA swoją konferencję prasową miał też Panasonic. Japoński producent nie budzi dziś takich emocji jak Samsung, co jednak nie oznacza, że zabrakło ciekawych nowości, w tym nieoczekiwanej zupełnie reaktywacji marki Technics.

Prezes Panasonica na Europę, Laurent Abadie, zaczął konferencję od optymistycznych wieści finansowych. Przychody firmy w ostatnim kwartale były o 28 proc. wyższe, niż rok temu. Jest się czym chwalić, ponieważ jeszcze niedawno japońska firma stała nad finansową przepaścią. Ostatnie dwa lata to restrukturyzacja i koncentracja na rynku B2B. To dziś przynosi wymierne korzyści.

Panasonic aktywny tam, gdzie go zwykle nie dostrzegamy

Jako klienci indywidualni nie dostrzegamy ostatnich mocnych osiągnięć biznesowych Panasonica. Nie dostrzegamy akumulatorów w samochodach elektrycznych, paneli słonecznych, klimatyzatorów i wielu innych osprzętów znajdujących się w gospodarstwach domowych. Na prezentacji pokazano jak postępują prace na budowie inteligentnego osiedla, a właściwie miasta w Japonii. O tym projekcie Panasonic mówił już na IFA dwa lata temu oraz na swojej dorocznej konwencji w Nicei w 2013 roku.

panasonic 9

Oprócz akumulatorów, w przemyśle motoryzacyjnym Panasonic jest odpowiedzialny między innymi za stworzenie sensorów wykrywających przechodniów, czy rowerzystów w martwym polu. Japoński producent tworzy system urządzeń domowych, które można kontrolować także z poziomu smartfona i tabletu. Są to rozwiązania dotyczące ogrzewania, bezpieczeństwa, czy zarządzania energią.

panasonic 11

Wstępem swojego prezesa Panasonic podkreślił swój tegoroczny marketingowy slogan: „Lepsze życie, lepszy świat”. To podkreślenie zmian, jakie zaszły w firmie. Sprzęt audio i wideo został zmarginalizowany, skupiono się na sprzętach AGD i wspomnianych wcześniej rozwiązaniach B2B i Smart Home.

Świat premium AGD

Sprzęt konsumencki firmowany jest hasłem „Premium Lifestyle”, co sugeruje do kogo swoje produkty adresuje współczesny Panasonic. Nowe telewizory, piekarniki, kuchenki indukcyjne i lodówki mają oferować innowacje, wysoką jakość i atrakcyjne wzornictwo.

Plany Panasonica jeśli chodzi o AGD są całkiem ambitne. Do 2018 r. ta część biznesu w Europie ma wzrosnąć dwukrotnie i być warta 15 miliardów euro. Na IFA firma prezentuje nową pralkę z optycznym sensorem ubrań i sensorem materiału.

4K na każdym froncie

Na targach IFA Panasonic potwierdza, to że chce być obecny w technologii 4K na każdym etapie, dostarczając produkty dla biznesu, czyli nadawców i producentów filmowych, zaawansowanych użytkowników oraz zwykłych konsumentów.

panasonic 44aa panasonic 33a

Na konferencji miała miejsce premiera zaawansowanej kamery 4K Panasonic X1000. To sprzęt dla osób realizujących profesjonalne treści na YouTube, kręcące filmy weselne itd. Wśród wielu możliwości kamery należy wymienić przede wszystkim zapis na karcie SD filmu 4K z prędkością 60 klatek na sekundę.

W przypadku telewizorów potwierdzono jesienną premierę AX900, czyli high-endowego telewizora LCD z tylnym podświetlaniem LED i rozdzielczością 4K. Ekran ten ma być wolny od największej wady takiego podświetlania, czyli efektu halo. Ponadto telewizor ma automatycznie dopasowywać jasność. Zagraniczni użytkownicy będą też mogli cieszyć się treściami UHD z Netflixa i Amazonu. AX900 zadebiutuje w Polsce w listopadzie i wszystko wygląda na to, że rzeczywiście będzie próbą przeniesienia wrażeń wizualnych z telewizorów plazmowych Panasonica do telewizora LCC z pełnym podświetlaniem LED.

Powrót Technics

Niespodzianką podczas konferencji Panasonica było przywrócenie marki Technics specjalizującej się w sprzętach audio. Motywem do powrotu jest wykorzystanie doświadczenia w nowym technologicznym świecie, gdzie muzyka jest konsumowana dzięki szybkim łączom internetowym, a nie tylko klasycznym nośnikom optycznym.

panasonic 6 panasonic 5

R1 Series ma być referencyjnym systemem dźwiękowym z podłogowymi kolumnami, w klasie premium dostępny będzie też system C700 z mniejszymi głośnikami. Urządzenia te zadebiutują jeszcze w tym roku.

Panasonic się nie poddaje i stawia na premium

Konferencja Panasonica była znacznie bardziej optymistyczna, niż jeszcze pół roku podczas konwentu w Amsterdamie. Firma odnalazła swoją niszę i chyba wyjdzie im to na dobre.

Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock.

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement