Samsung coraz bardziej rozwija swoją platformę Smart TV. Przyszedł czas na t-commerce

Felieton/RTV 14.03.2014
Samsung coraz bardziej rozwija swoją platformę Smart TV. Przyszedł czas na t-commerce

Podczas konferencji aplikacje.tv producenci telewizorów prezentują swoje nowości i wizje na rok 2014. Parę szczegółów na temat Smart TV pokazał Samsung, który potwierdził swoją pozycję lidera w branży.

Koreański producent przede wszystkim nie boi się mówić o danych odnośnie do użytkowania aplikacji. Z Smart TV aktywnie korzystało w lutym 2014 pół miliona użytkowników, a prognozy mówią, że w listopadzie tego roku będzie to już blisko milion osób. W lutym Polacy otworzyli aplikacje w telewizorach Samsunga aż 9 milionów razy. Nie są to wyniki rewelacyjne w porównaniu do tradycyjnego Internetu, ale patrząc na wciąż bardzo raczkująca branże Smart TV, są to bardzo dobre osiągnięcia.

Nowe telewizory obejrzeliśmy już na CES 2013 w Las Vegas, teraz w Polsce mogliśmy więcej usłyszeć o Smart TV. Sama platforma nie uległa większym zmianom. Samsung przede wszystkim zdecydował się postawić na wydajność – wszystkie telewizory z funkcjami interaktywnymi będą miały czterordzeniowe procesory. Dzięki temu same telewizory będą uruchamiać się szybciej, podobnie zresztą jak aplikacje. To w połączeniu z nowym pilotem, reagującym na ruchy, powinno zwiększyć użyteczność Smart TV i satysfakcję z użytkowania platformy.

W platformie Smart TV połączono hub multimedialny z hubem społecznościowym oraz dodano nowy hub z filmami i serialami. Ten ostatni już jest dostępny w zeszłorocznych modelach. Można z jego poziomu wygodnie przeglądać filmy i seriale od różnych dostawców VOD i wygodnie przenosić się do aplikacji. Ponadto dodano opcję dzielenia ekranu, nawet na 4 części. Możemy na raz oglądać dwa filmy i przeglądać strony internetowe lub oglądać film i korzystać z aplikacji.

Samsung_smart_aplikacje2

Samsung przede wszystkim skupia się na dostarczaniu na rynek polski jak największej ilości aplikacji. W tej chwili jest to około 120 lokalnych programów. W dużej mierze są to aplikacje VOD, ale coraz częściej też usługi T-commerce, czyli aplikacje oferujące zakup towarów. W Smart TV Koreańczyków znajdziemy wszystkie popularne serwisy wideo na życzenie, wkrótce dołączy do nich kinoplex (będzie też dostępny na telewizorach LG, Philips, Toshiba i innych należących do Smart TV Alliance).

Samsung_smart_aplikacje3

Teraz Samsung chce sprawić, aby telewizor służył nie tylko do oglądania filmów, czy seriali na każdy możliwy sposób, ale też do korzystania z dodatkowych funkcji. Już w tej chwili przez Smart TV można zamówić jedzenie z restauracji lub leki i inne medykamenty z aplikacji DOZ.pl. W obu przypadkach nie ma jednak możliwości płacenia, a w przypadku DOZ.pl należy też udać się samodzielnie do najbliższej apteki. W najbliższych tygodniach pojawi się jednak Alma, w której przez cały proces zakupowy będziemy mogli przejść z poziomu telewizora. Z poziomu telewizora możemy też zarezerwować wakacje oraz skorzystać z dostępu do konta bankowego lub wirtualnego kantora.

Przyznam szczerze, że dla mnie takie rozwiązania nie należą do najwygodniejszych. Mimo wiary w możliwości Samsunga nie jestem przekonany, czy telewizor rzeczywiście jest dobrym miejscem na e-handel. Dla mnie telewizor może okazać się wsparciem sprzedaży, a nie punktem, w którym rzeczywiście dokonujemy zakupu. Podobnie zresztą nadal jest w przypadku urządzeń mobilnych. Na razie są one jedynie wsparciem do zakupów, które dokonujemy w klasycznych sklepach lub po powrocie do domu na komputerze. Jednocześnie, przy przemyślanych interfejsach, nie jest to rozwiązanie jednoznacznie skazane na porażkę.

Samsung Smart TV to w tej chwili najbogatsze rozwiązanie na rynku i jednocześnie najbardziej popularne. Z jednej strony jest to już dojrzała platforma, ale z drugiej strony wciąż tylko treści VOD naprawdę się sprawdzają.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement