Polski startup dobrze sobie radzi w Dubaju. Wersja beta aplikacji Lingly szybciej niż planowano

Artykuł/Biznes 11.03.2014
Polski startup dobrze sobie radzi w Dubaju. Wersja beta aplikacji Lingly szybciej niż planowano

Miesiąc temu informowałem o tym, że Wrocławski startup wystrzelił z Polski prosto do Dubaju i teraz przyszedł czas na podsumowanie tego, co ekipie rozwijającej polską aplikację Lingly udało się do tej pory osiągnąć.

Lingly to zupełnie nowa aplikacja mobilna od działającej od kilku lat na rynku edukacyjnym polskiej firmy Funmedia. Ten wrocławski startup już teraz ma na koncie sukcesy, jak np. wprowadzenie do sprzedaży pierwszego e-podręcznika do nauki języka angielskiego, który zaakceptowało Ministerstwo Edukacji Narodowej. Firma uzyskała też wsparcie takich dużych marek jak operatorzy Orange i Play oraz portalu Wirtualna Polska, a jego twórcy mają globalne ambicje.

Czym zajmuje się Funmedia?

funmedia

Funmedia działa na rynku edukacyjnym, a obecnie główną osią działalności polskiego startupu jest sprzedaż multumedialnych rozwiązań e-learningowych. W ofercie znaleźć można najróżniejsze specjalistyczne kursy online. Funmedia udało się już wyjść poza rodzimy rynek i zdobyła ugruntowaną pozycję na arenie międzynarodowej.

Liczba osób korzystających z rozwiązań opracowanych przez Funmedia szacowana jest na ćwierć miliona użytkowników. Pochodzą oni z 26 krajów z całego świata, a na liście procz Polski można znaleźć Stany Zjednoczone, Australię, Rosję i państwa europejskie, takie jak Czechy. Lingly to zaś jeden z najnowszych projektów.

Lingly, czyli przyjemne z pożytecznym

Lingly Logo

Aplikacja mobilna Lingly przeznaczona jest ona do osób, które chcą szybko nauczyć się podstaw języka obcego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Interfejs aplikacji jest dość oryginalny, a całość opiera się nie o tekst, a o wysokiej jakości zdjęcia.

Celem aplikacji jest nauczenie użytkownika nie gramatyki, a pierwszego tysiąca najważniejszych słów z wybranego języka. Wedle wyników przytaczanych przez Funmedia badań, ma to umożliwić komunikację z innymi w podstawowym zakresie “w 80% rozmów”. Dobór odpowiednich słów pozwoli też wywnioskować znaczenie nieznanych jeszcze wyrażeń z kontekstu rozmowy.

Co ekipie Lingly dał wyjazd do Dubaju?

lingly

Wyjazd ekipy deweloperów Lingly do Dubaju w ramach programu akceleracyjnego miał pomóc im nie tylko w rozwoju aplikacji od strony technicznej, ale też w opracowaniu modelu biznesowego. Funmedia informuje, że wyznaczyła sobie już pierwszy cel, jakim jest osiągnięcie progu miliona użytkowników aplikacji – a dokładnie takiej liczby pobrań – w przeciągu miesiąca, a maksymalnie dwóch od premiery. Plany są ambitne, ale twórcy aplikacji są naprawdę dobrej myśli.

Z pewnością bardzo ważną informacją jest to, że przedstawiciele Funmedia pozyskali mentora w osobie Tarika Qahawisha, który piastuje stanowisko Marketing & Digital Director w AIMIA.com. Zwraca on zespołowi Lingly uwagę na to, co jest istotne w opracowywanym przez nich projekcie z perspektywy potencjalnych inwestorów. Oprócz tego zespół informuje, że udało mu się znacznie rozbudować sieć kontaktów biznesowych, co byłoby bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe do osiągnięcia działając w Polsce.

Kolejne etapy

Lingly aplikacja

W ramach TURN8 w Dubaju zespół Lingly otrzymał już 30 tysięcy dolarów finansowania. Te środki mają pozwolić na rozwój pomysłu przez pięć miesięcy trwania programu akceleracyjnego, czyli od lutego do czerwca bieżącego roku. Na program składają się trzy etapy, którymi są Projektowanie, Prototyp i Komercjalizacja. Zwieńczeniem ma być Demo Day, podczas którego prezentowane będą wszystkie rozwijane w ramach TURN8 projekty, a potencjalni inwestorzy będą mogli ocenić, który z projektów zasługuje na uwagę.

Zespół Lingly chwali się, że pierwszy krok mają już praktycznie za sobą, a pierwsza wersja aplikacji jest już zaprojektowana. Co ciekawe, Lingly nieco wyprzedza ramowy plan programu i już teraz, przed terminem przygotowania projektu, przygotowali wstępną wersję beta. W planach na najbliższe miesiące jest rozwój aplikacji na platformy Android oraz iOS oraz prowadzenie negocjacji z potencjalnymi inwestorami. Zespół ma nadzieję na pozyskanie wsparcia finansowego jeszcze przed zakończeniem programu TURN8 w postaci Demo Day, który odbędzie się 21 czerwca.

Na koniec warto dodać, że Lingly to nie jest jedyny sukces wrocławskiego Funmedia. Polska firma nie tylko wysłała swój zespół rozwijający Lingly do Dubaju, ale odniosła też sukcesy w innym programie akceleracyjnym o nazwie Ready To Go, dzięki czemu przedstawiciele Funmedia mają okazję odbyć podróż do Doliny Krzemowej.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement