MeritumBank już niebawem pokaże się z nowej, lepszej strony. My już ją widzieliśmy

Artykuł/Technologie 18.06.2013
MeritumBank już niebawem pokaże się z nowej, lepszej strony. My już ją widzieliśmy

MeritumBank pracuje nad nową stroną internetową. Spider’s Web uzyskał dostęp do przedpremierowych testów witryny.

Ostatnio w sieci było głośno o nowym mBanku, który przygotował dla swoich klientów zupełnie nową stronę internetową, oraz system transakcyjny. Spider’s Web był głównym partnerem akcji zapowiadającej nową stronę i logo mBanku, wczoraj Przemek przedstawił swoją ocenę nowego serwisu transakcyjnego mBanku.

Teraz przyszła pora na kolejną zmianę wizerunku na naszym lokalnym rynku usług bankowych. MeritumBank przygotował dla nowych jak i obecnych klientów całkiem przyjemną niespodziankę. Nowa strona znacząco różni się nie tylko od swojej poprzedniczki, ale również od tego co oferuje praktycznie cała konkrecja.

Strona główna banku

Nowa witryna została przygotowana zgodnie z obecnymi trendami rynkowymi. Znajdziemy tutaj duże grafiki, które tworzą tło dla całego widoku strony głównej. Postawiono także na na minimalizację komunikatów kierowanych do klientów. Co ważne, witryna jest responsywna, czyli idealnie dopasowuje się do przekątnej i rozdzielczości ekranu urządzenia na którym jest wyświetlana.

Podstrony

Kolejne strony prezentują treści segmentowo. Dodatkowo na uwagę zasługuje fakt, iż na stronie znajduje się wiele wskazówek i materiałów pomocnych klientowi. Wszystkie zaprezentowane zostały w czytelnej i nieprzeładowanej treścią stronie.

meritumbank podstrona 1

Nawigacja po witrynie

Użytkownicy z pewnością docenią to w jaki sposób rozwiązano nawigację po witrynie. Jest ona intuicyjna i sprawia, że szybko docieramy do szukanych opcji oraz informacji. Z poziomu strony głównej mamy dostęp do wszystkich kluczowych produktów banku i za pomocą jednego kliknięcia możemy zapoznać się ze szczegółowymi informacjami o ofertach.

Również otwarcie nowego rachunku z poziomu nowej strony głównej MeritumBanku jest łatwe i szybkie.

Dzięki przejrzystemu interfejsowi nie trzeba szukać najczęściej używanych funkcji, takich jak logowanie, aktualna oferta czy dane kontaktowe.

MeritumBank stawia na społeczność

Na stronie głównej banku znajduje się miejsce, w którym publikowane są komentarze klientów z Facebooka. To dosyć odważne rozwiązanie, bo trzeba pamiętać, że w sieciach społecznościowych padają często niewygodne pytania, zgłoszenia błędnego działania usług oraz wszelkiego rodzaju reklamacje.

meritumbank facebook test

Z jednej strony doceniam odwagę MeritumBanku, ale mam też pewne zastrzeżenia do takiego rozwiązania. Komentarze z Facebooka są umieszczane na stronie w takiej formie, w jakiej napisali je klienci. Czyli są pełne literówek, błędów gramatycznych, ortograficznych oraz kulejącej interpunkcji. Przyznam, że takie teksty, widoczne na stronie głównej banku nie wyglądają zbyt estetycznie. Jednak na pewno świadczą dobrze o firmie, która nie boi się niewygodnych pytań zadawanych przez klientów.

Dostałem informację, że strona pobiera komentarze klientów automatycznie z Facebooka. Zrobiłem mały test i moja wiadomość z fejsa pojawiła się na stronie. Trochę to dziwne, bo napisałem tylko “test”, a jako, że system tan działa w pełni automatycznie to moja wiadomość pojawiła się na stronie głównej banku. Dodatkowo gdy usunąłem z Facebooka swój wpis, ślad po nim i link (prowadzący do strony informującej o błędnym adresie) pozostał na stronie głównej MeritumBanku. To niezbyt dobre rozwiązanie.

Chyba byłoby lepiej, gdyby decyzję o opublikowaniu danego wpisu jednak ostatecznie podejmował człowiek niż jakiś skrypt. To byłoby rozsądnym rozwiązaniem, które zapobiegałoby przedostawaniu się na stronę banku wulgarnych wpisów, reklam, żartów czy też innych nieodpowiednich treści. Nie mam tu na myśli jakiejś cenzury, ale zdrowej zasady ograniczonego zaufania, o której powinniśmy pamiętać, szczególnie w internecie.

Zapytałem o szczegóły zmian

Postanowiłem zapytać przedstawicielkę MeritumBanku o zmiany na stronie internetowej.

Mateusz Nowak, Spider’s Web: Odeszliście od oklepanych i nudnych standardów oraz wprowadziliście znaczące zmiany na stronie internetowej. Zapewne wielu Waszych klientów to osoby, które nie wychowały się w epoce internetu i wszystkie zmiany przyjmują niepewnie. Wiem, że takie osoby mają problemy z nauką nowych interfejsów i dostosowaniem się do rewolucyjnych zmian. Czy w związku z tym nie obawiacie się negatywnej reakcji klientów?

Maja Matyjewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej w MeritumBank: Strona jest bardziej intuicyjna niż poprzednia, więc powinna ułatwić nawigację. Z naszych obserwacji wynika, że klienci Meritum Banku są bardzo „internetowi”. Ponadto duża część klientów przychodzi do nas „z polecenia”. Poprzedni serwis został wdrożony ponad 4 lata temu, więc jego zmiana była oczywistym krokiem, biorąc pod uwagę obecne trendy w sieci. Meritum Bank chce odmłodzić grupę docelową – nowoczesny serwis to dobre narzędzie by do niej dotrzeć.

Dlaczego zmiany dotknęły tylko strony internetowej, a nie poszliście za ciosem i nie spróbowaliście wprowadzić odświeżenia tzw. zaplecza i panelu do zarządzania kontem klienta? Dowiedziałem się, że na chwilę obecną w ogóle nie planujecie takich zmian. Czy zatem rewolucja będzie wprowadzana na raty? 

System Bankowości Elektronicznej, czyli nasz serwis transakcyjny, który odwiedzają klienci po zalogowaniu, chcemy odświeżyć w kolejnym kroku. W tym przypadku mówimy przede wszystkim o nowym interfejsie. Jesienią planujemy uruchomić bank mobilny, który będzie spójny z odświeżonym systemem transakcyjnym i nową stroną www.

Uzyskałem dostęp do przedpremierowych testów Waszej nowej strony internetowej. Odwiedziłem ją również z urządzenia mobilnego i zauważyłem, że została ona bardzo dobrze przygotowana do wyświetlania na ekranie smartfona. Czy Polacy przekonali się do obsługi kont bankowych z poziomu urządzeń mobilnych?

Nowa www jest przygotowana także pod urządzania mobilne – dzięki zastosowaniu filozofii RWD (Responsive Web Design). Zrezygnowaliśmy z wersji mobilnej na rzecz responsywności serwisu.

Polacy coraz chętniej wykorzystują mobilne urządzenia do przeglądania serwisów www. Tendencję wzrostową widzimy także w naszych panelach Google Analytics. Obecnie ponad 10 proc. klientów wchodzi na www korzystając ze smartfona lub tabletu i liczba ta cały czas rośnie. Innowacyjne technologie rozpowszechniają się bardzo szybko. Jako Bank widzimy te zmiany i chcemy się do nich dostosować.

Zmiany w MeritumBanku zaliczam na plus. Nowy interfejs jest nie tylko nowoczesny i przyjemny dla oka, ale również nad wyraz intuicyjny oraz wygodny w obsłudze. Witryna jest responsywna, dzięki czmeu wygląda równie dobrze na ekranie komputera, tabletu i smartfona.

Teraz pozostaje już tylko czekać na oficjalną premierę nowej witryny oraz realizację następnych etapów jakimi będą bank mobilny oraz odświeżony system transakcyjny.

Advertisement

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement