Skąpiec w końcu zmierza na urządzenia mobilne

Felieton/Technologie 06.03.2013
Skąpiec w końcu zmierza na urządzenia mobilne

Skąpiec w połowie lutego świętował swoją „miesięcznicę”. Dokładnie wtedy upłynęło 100 miesięcy od uruchomienia porównywarki cen. Przy tej okazji firma postanowiła podsumować ubiegły rok działalności i zdradzić plany na obecny 2013 rok. Zapewne wiele osób ucieszy informacja, że w tym roku światło dzienne ujrzy aplikacja mobilna serwisu.

Powstała w październiku 2004 roku porównywarka cen w ubiegłym roku mogła się już pochwalić ponad 3 tysiącami sklepów, których ponad 2 miliony 800 tysięcy produktów znalazło się w ponad 2 tysiącach kategorii produktów. W ujęciu rok do roku Skąpiec.pl może pochwalić się zatem wzrostem liczby produktów o milion. Było to możliwe dzięki rozpoczęciu współpracy, zarówno z małymi podmiotami, ale także dużymi, jak Zelando.pl, Mediamarkt.pl czy też Answear.com.

Pod koniec roku, gdy z natury rzeczy dokonujemy najwięcej zakupów, zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i ich internetowych odpowiednikach, porównywarkę odwiedziło 3,6 miliona internautów, którzy wygenerowali 28 mln odsłon porównywarki cen. Co ciekawe najliczniejszą grupę użytkowników w 2012 roku stanowią osoby zamieszkujące Wielkopolskę. Sam muszę przyznać, że często korzystam ze Skąpca i jest to moja ulubiona porównywarka cenowa, gdyż nawet jej nazwa, jak żadnej innej, idealnie pasuje do stereotypu skąpego mieszkańca Poznania ;-). Jednakże, użytkownicy serwisu pochodzą już nie tylko z Polski. Coraz liczniejszą grupę użytkowników stanowią osoby odwiedzające porównywarkę z takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy oraz Białoruś.

Czego szukaliśmy na Skąpcu w ubiegłym roku?

Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że to elektronika użytkowa cieszy się największą popularnością. Komputery, sprzęt RTV i AGD to, to, czego szukają Polacy. Wśród bardziej szczegółowego podziału na kategorię czołówkę tworzą notebooki, telewizory i aparaty cyfrowe. Najpopularniejszym produktem w 2012 roku był smartfon Samsung Galaxy S II, następnie Samsung Galaxy mini. Na ostatnim stopniu podium uplasował się telewizor LED 3D od Samsunga. Jak widać Polacy wręcz kochają produkty tej koreańskiej firmy, choć wśród czołowych marek, które spotkały się z największym zainteresowaniem można znaleźć jeszcze Sony, LG, Asusa oraz Boscha.

O tym, że na Skąpcu jest w czym wybierać nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak, jak zawsze przy okazji takich zestawień jego twórcy postanowili umieścić kilka ciekawostek. Największą liczbą ofert może pochwalić się cyfrowa lustrzanka Canon EOS 600D z obiektywem 18-55 mm IS II, która jest oferowana w 109 sklepach. Na drugim miejscu znalazła się laserowa drukarka HP LaserJet dostępna w 97 sklepach. Na trzecim stopniu podium uplasował się oferowany w 91 sklepach tablet Apple iPad 2 w wersji 16 GB pamięci oraz modułem 3G.

Wśród najbardziej osobliwych rzeczy, jakie można znaleźć w ofertach sklepów znajduje się m.in. sztabka złota, projekt architektoniczny pensjonatu. Aż trudno uwierzyć, ale w porównywarce można znaleźć również ofertę dotyczącą sprzedaży ręcznie tkanego jedwabnego dywanu za ponad 300 tysięcy złotych! To właśnie w kategorii „Dywany” można znaleźć najwięcej produktów. Jak widać jest w czym wybierać i każdy jest w stanie zrobić pożytek z tego narzędzia. Obecnie trudno sobie wyobrazić zakupy w internecie bez Skąpca, Ceneo czy Nokauta. Coraz częściej bez możliwości, jakie oferują te serwisy trudno wyobrazić sobie również zakupy w tradycyjnych sklepach.

Będzie mobilny Skąpiec!

Tym bardziej cieszą zapowiedzi prezesa Skąpiec.pl Mariusza Janiszewskiego mówiące o aplikacji mobilnej serwisu oraz o planowanych udoskonaleniach porównywarki cen. Aplikacje mobilne lub strony mobilne porównywarek w zakładkach przeglądarki internetowej to pozycje obowiązkowe, niezależnie czy używałem telefonu z Symbianem czy obecnie z Androidem. Chyba w tym względzie nie jestem odosobniony, bo jak nawet widać na infografice, nie tylko mieszkańcy Wielkopolski lubią wiedzieć, czy nie przepłacają za produkty.

skapiec-2012-infografika-porównywarka-cen

Advertisement

Dołącz do dyskusji

Advertisement
Advertisement