REKLAMA

HP ma to co Apple - sprzęt i system. Teraz pora na klientów

28.06.2011 08.45
HP ma to co Apple – sprzęt i system. Teraz pora na klientów
REKLAMA
REKLAMA

Na początku przyszłego miesiąca zadebiutuje najgroźniejszy rywal iPada. Hewlett Packard szykuje się do oficjalnej sprzedaży tabletu HP TouchPad. Największy producent komputerów PC ma duże szanse na przełamanie monopolu Apple’a w segmencie tabletów. Być może już wkrótce będziemy świadkami rewolucji. Po pierwsze firmie uda się zmienić sytuację, w której Apple kontroluje 85% rynku tych urządzeń. Po drugie, premiera TouchPada może być początkiem końca ery Wintel. Hewlett Packard od początku swojego istnienia był mocno związany z Intelem i Advanced Micro Devices. Dla HP te dwie firmy były i są nadal strategicznymi partnerami. Wraz z modą na tablety i coraz większą rolą urządzeń mobilnych niedługo partnerstwo to nie będzie tak bardzo istotne.

Hewlett Packard stara się uniezależnić od produktów swoich dwóch partnerów. Od wielu lat firma jest największym odbiorcą procesorów pochodzących z fabryk Intela i AMD. HP to także największy odbiorca systemu operacyjnego Microsoft Windows. W 2010 roku posiadał on ponad 10% udziałów w światowym rynku komputerów przenośnych i ponad 36% udziału na rynku serwerów. W dobie coraz większego znaczenia zaawansowanych telefonów komórkowych i tabletów, środek ciężkości przechyla się ku takim firmom jak Qualcomm i Texas Instruments. Ocenia się, że z tego powodu udziały firmy w tym roku spadły do 7%. TouchPad jest częścią wielkiej gry, która rozpoczęła się rok temu, po tym jak HP przejął firmę Palm i jej system operacyjny webOS za 1,3 miliarda dolarów. Celem tej transakcji jest zbudowanie ekosystemu opartego o urządzenia mobilne, komputery i własny system operacyjny.

Jeśli TouchPad ma zmienić układ sił na rynku, HP musi zgromadzić obszerną bazę aplikacji i dodatkowych usług. Zadanie to nie będzie łatwe, jednak firma i jej tablet jako jedyna ma duże szanse na pokonanie konkurencji w tym sam system operacyjny Google Android. Podobnie jak Apple, tak i Hewlett Packard kontroluję produkcję i integrację swoich urządzeń z systemem webOS. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie idealnej współpracy i komunikacji między sobą. W przeciwieństwie do innych producentów, HP może decydować o przyszłości swoich produktów, podczas gdy cała reszta oddaje ją w ręce Google i Microsoft. Na przykład funkcja Synegry, która jest częścią systemu webOS pozwala programistom na tworzenie aplikacji, które mogą się ze sobą komunikować. Rozmaite informacje takie jak urodziny bliskich i znajomych pojawiają się automatycznie na różnych urządzeniach i książce adresowej. Możliwe jest współdzielenie kalendarzy i notatek. Użytkownicy mają też możliwość wykonania rozmowy telefonicznej wybierając tradycyjną sieć komórkową lub Skype, bez konieczności włączania osobnych aplikacji.

HP planuje przyciągnąć programistów na swoją platformę. W chwili obecnej na tablet TouchPad dostępnych jest zaledwie 300 aplikacji. Symboliczna liczba w porównaniu do tego co ma iPad – 90 tyś aplikacji. Trwają prace nad systemem rekomendacji wewnątrz sklepu, który trafnie będzie proponować aplikację w zależności od gustów właścicieli. Duże znaczenie mają też dodatkowe usługi jak np. webOS Pivot, który jest połączeniem magazynu na temat aplikacji dla TouchPada ściśle połączonym HP App Store. Jeśli uda się zdobyć programistów chętnych do tworzenia aplikacji i dodatkowej zawartości dla produktów HP, pozostaje rozwiązać trzeci problem. Jak wzbudzić zainteresowanie i przyciągnąć klientów?

Hewlett Packard posiada duży udział sprzedaży na rynku klientów korporacyjnych. Aby wzmocnić swoją pozycję w sektorze klientów indywidualnych potrzebować będzie pomocy ze strony największych graczy w tym biznesie. Firma planuje nawiązać współpracę z siecią marketów BestBuy, oraz wytrenować ponad 600 tys. innych sprzedawców, którzy będą w stanie zaprezentować wszystkie dobrodziejstwa jakie niesie ze sobą webOS. HP ma także w planach stworzenie firmowych stoisk sprzedaży i wysłanie kilkuset pracowników w dniu premiery, którzy będą demonstrować nowe urządzenie i udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Ponadto firma szykuje się do wydania wielu milionów dolarów na reklamy z gwiazdami show biznesu. Rozmach z jakim Hewlett Packard wchodzi na rynek tabletów jest na prawdę imponujący. Jeśli firmie uda się zrealizować wszystkie postawione przed sobą plany, TouchPad i przyszłe telefony z webOS mogą zmienić obecny układ sił Apple iOS i Google Android.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA