YouTube podliczył rekordowy hajs z reklam. Z Dupy potwierdza: „nigdy nie miałem tak dobrze”

News/YouTube 05.02.2021
YouTube podliczył rekordowy hajs z reklam. Z Dupy potwierdza: „nigdy nie miałem tak dobrze”

YouTube podliczył rekordowy hajs z reklam. Z Dupy potwierdza: „nigdy nie miałem tak dobrze”

Google pochwalił się wynikami finansowymi za zeszły rok i pokazał rekordowy zysk z reklam uzyskany przez platformę YouTube. Firma pobiła wynik z 2019 roku o ponad 4 mld dolarów i znacząco wyprzedziła konkurentów. Pozytywną zmianę widzą też polscy youtuberzy, o czym fanów poinformował Maciej Dąbrowski z kanału Z Dupy.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Rekordowe wyniki YouTube’a zwróciły uwagę mediów, które sprawdzały kwartalne podsumowanie za końcówkę zeszłego roku opublikowane w ostatnim czasie przez Google’a. Okazało się, że gigant branży technologicznej jak najbardziej ma duże powody do zadowolenia. W okresie pandemii wiele branż spotkały olbrzymie kłopoty, ale akurat biznesy działające w internecie i na rynku nowych mediów przeżywały swój złoty czas.

Na Rozrywka.Blog informowaliśmy już swego czasu, że beneficjentami zeszłorocznej sytuacji były m.in. Amazon i Netflix. A teraz trzeba do tej listy dopisać również portal YouTube. Należący do Google’a serwis zarobił bowiem na wyświetlanych reklamach ponad 4 mld dolarów więcej niż w 2019 roku, o czym poinformował Music Business Worldwide.

YouTube przez 12 miesięcy wygenerował zysk reklamowy w wysokości 19,78 mld dolarów. Oznacza to zarobek na poziomie 54 mln dziennie.

Zestawienie wyniku za 2020 rok z tymi osiąganymi przez konkurentów serwisu działających w branży muzycznej pokazuje przepaść. Spotify zarobił w analogicznym okresie 7,88 mld dolarów, czyli ponad dwa razy mniej. Wytwórnia Sony może się z kolei pochwalić wynikiem 4,6 mld. Można zauważyć kilka różnych powodów tak doskonałego okresu YouTube’a.

Wprowadzony w wielu krajach świata lockdown sprawił, że czas spędzony w sieci w 2020 roku był zdecydowanie wyższy niż w poprzednich latach. Im więcej czasu spędzaliśmy na oglądaniu filmików dostępnych w serwisie i słuchaliśmy udostępnianej tam muzyki, tym bardziej przyczynialiśmy się do obecnego sukcesu finansowego. YouTube wprowadził ponadto kilka nowych formatów reklamowych, a w listopadzie zmienił regulamin dotyczący relacji między contentem reklamowym a programem YouTube Partner.

Na skutek opisanej przez portal The Verge korekty treści tego typu zaczęły się pojawiać również przed niekomercyjnymi wideo od twórców niedostatecznie popularnych, żeby dołączyć do grona partnerów serwisu streamingowego. Zainteresowanie reklamami w 2020 roku samo w sobie było zresztą większe niż wcześniej. Jak podawał YouTube w grudniowym komunikacie, w ciągu poprzednich 12 miesięcy zamieszczone tam reklamy wygenerowały łącznie ponad 470 mln wyświetleń i „zarobiły” 1,3 mln polubień. Absolutnym liderem pod tym względem było wideo firmy Nike z LeBronem Jamesem w roli głównej.

Większe zarobki YouTube’a przełożyły się do pewnego stopnia na pieniądze generowane przez twórców, na co zwrócił uwagę Maciej Dąbrowski z kanału Z Dupy.

Popularny polski youtuber mogący pochwalić się liczbą 1,5 mln subskrybentów przyznał w facebookowej dyskusji dotyczącej rekordowych przychodów reklamowych YouTube’a, że odczuwa opisywany wzrost na własnej skórze:

Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020.

Redakcja Rozrywka.Blog zgłosiła się do Dąbrowskiego z pytaniem o dalsze szczegóły zwiększonych zysków Z Dvpy, ale do momentu publikacji tego tekstu nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi. Nie od dzisiaj wiadomo jednak, że zawód youtubera niekoniecznie pozwala na zarabianie olbrzymich kwot. Od lat narzekają również właściciele praw autorskich. W styczniu YouTube złożył sprawozdanie dla brytyjskiego parlamentu, w którym informował m.in. o łącznej kwocie przeznaczonej dla tych właśnie podmiotów. Okazuje się, że w ciągu całej swojej działalności platforma oddała 12 mld dolarów zarobionych na reklamach i subskrypcjach właścicielom praw do utworów muzycznych. W zestawieniu z zarobkami za sam poprzedni rok ta kwota wydaje się żałośnie mała.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (8)

9 odpowiedzi na “YouTube podliczył rekordowy hajs z reklam. Z Dupy potwierdza: „nigdy nie miałem tak dobrze””

  1. Bardzo się cieszę z wyników finansowych Google, szczególnie, że dzięki ich działaniom mogę teraz oglądać 40 sekundowe reklamy co każdy filmik, a raz na godzinę 40 minutowy koncert artysty, o którym nigdy nie słyszałem. Dzięki Google!

  2. Na pewno na ten wynik ma wpływ, że przed 10 minutowym filmem wyświetlają się 2 reklamy a później jedna co kilka minut. Robią co mogą, żeby zmusić ludzi do kupna abonamentu aż do granicy dobrego smaku.

    • Dlatego to robią, bo ludzie z takim jak Ty podejściem ciągle uważają, że to co robi Google z reklamami na YT jest nadal w granicach dobrego smaku ;-)

    • Wyszli z założenia, że skoro ludzie płacą (może i ty) za guaniane seriale na Netflix, Amazon, HBO… , to dlaczego by nie za największy serwis muzyczno-filmowy :)

  3. Tak, tylko ze dawnie reklamy to az sie z ciekawoscia ogladalo a teraz to juz tyle reklam co w telewizji, ze sie odniechciewa. A juz najgorsze te, ktorych nie mozna przeskoczyc. Ogladajac kilka razy pod rzad to samo na prawde juz obrzydzenie bierze. Jeszcze to wpychanie na sile abo…. bo 60razy nacisniete, ze nie i dziekuje, zypelnie nie dociera… obrzydlistwo

  4. No to chyba ich ostatni taki wzrost, sam przestałem oglądać YT z powodu tak strasznej ilosci reklam, o ile kiedyś to była 1-2h dziennie tak teraz nie przekraczam kilkunastu minut tygodniowo. Jak chce obejrzeć wideo to odpalam TikToka a jak czegoś posłuchać to słucham podkastów. I mój przykład może nienjest reprezentatywny ale patrząc na młodzież w rodzinie to YouTube przestał być modny.
    YouTube pod względem reklam jest już dużo gorszy niż telewizja. Tak ze walczyliśmy o lepsze jutro a wracamy do standardów TV tylko bardziej agresywnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...