Bolesny cios. Cyberpunk 2077 właśnie stracił znak jakości „Musicie zagrać” od serwisu Metacritic

News/Gry 17.12.2020
Bolesny cios. Cyberpunk 2077 właśnie stracił znak jakości „Musicie zagrać” od serwisu Metacritic

Bolesny cios. Cyberpunk 2077 właśnie stracił znak jakości „Musicie zagrać” od serwisu Metacritic

Im więcej dni mija od premiery „Cyberpunk 2077”, tym częściej odzywają się głosy niezadowolonych klientów. Wyprodukowana przez CD Projekt Red gra wideo coraz gorzej radzi sobie też w rozmaitych agregatorach zbierających opinie krytyków i graczy. Wersja na PC właśnie straciła znak jakości przyznawany przez serwis Metacritic.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

„Cyberpunk 2077” zdecydowanie nie okazał się produkcją, na którą czekały miliony graczy na całym świecie. Nie brak elementów nowej gry CD Projekt Red, które zbierają pochwały (przede wszystkim fabuła i postacie poboczne), ale olbrzymia liczba błędów oraz problematyczne elementy designu zdecydowanie pogarszają ogólną ocenę. W najbardziej zabugowanym stanie znajdują się wersje na Xboxa One i Playstation 4, ale również posiadacze konsol nowej generacji i gracze korzystający z komputerów osobistych muszą radzić sobie z kłopotami.

W obecnej sytuacji CD Projekt Red znajduje niewielu obrońców, bo oczekiwania wobec firmy, która stworzyła docenianego na całym świecie „Wiedźmina 3”, były niezwykle wysokie. A premierę „Cyberpunk 2077” kilkukrotnie przekładano podobno właśnie po to, żeby dostarczyć graczom w pełni gotowy produkt na wysokim poziomie. Niestety, te zapowiedzi nie zostały spełnione, choć pierwsze oceny wersji na PC były stosunkowo wysokie. „Cyberpunk 2077” otrzymał nawet znaczek jakości „Must-Play” od serwisu Metacritic, który przyznaje się tytułom zrecenzowanym przez co najmniej 15 profesjonalnych krytyków i mającym średnią od 90 punktów wzwyż.

Oceny „Cyberpunk 2077” spadają z każdym dniem i już nie spełniają tych warunków. A gracze mają jeszcze bardziej krytyczny stosunek do produkcji CD Projekt Red.

Średnia ocen nowej gry polskiego studia w wersji na komputery osobiste wciąż jest jeszcze pozytywna i wynosi 87 punktów (łącznie od 66 krytyków). Zwyczajni PC-towcy są nieco chłodniej nastawieni do tytułu, ale uśredniony wynik 7/10 wciąż nie wygląda źle. Zwłaszcza w porównaniu z katastrofą, jaką są oceny cyberpunkowej produkcji na XONE i PS4. Posiadacze konsoli Microsoftu wystawili grze negatywny werdykt w postaci średniego wyniku 4,2/10 (recenzenci przyznali z kolei 55 punktów, co oznacza mieszane lub przeciętne oceny). Najgorzej sprawa wygląda zaś z wersją na Playstation, która osiągnęła odpowiednio 52 punkty i średnią 3,1/10.

Naprawienie błędów to najważniejszy cel postawiony przed CD Projekt Red w najbliższych miesiącach, ale potem studio będzie musiało poradzić sobie z długofalowymi skutkami słabego przyjęcia „Cyberpunk 2077”. Najważniejszym z nich jest utrata zaufania graczy. Polska firma wcześniej była uznawana za chlubny przykład na rynku gier wideo. Uważano, że traktuje swoich klientów poważnie, a ich dobro leży Redom na sercu. Dlatego można było im zawsze wybaczyć potknięcia czy drobne wpadki. Pojawiające się pod adresem CD Projekt Red oskarżenia o próbę oszukania graczy m.in. poprzez blokowanie recenzji konsolowych wydań pokazują, że ta relacja została boleśnie nadszarpnięta. A polska firma dołączyła w kpinach odbiorców do takich korporacji jak Ubisoft, EA czy Bethesda. Odzyskanie zaufania klientów będzie niezwykle trudne.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (2)

2 odpowiedzi na “Bolesny cios. Cyberpunk 2077 właśnie stracił znak jakości „Musicie zagrać” od serwisu Metacritic”

  1. “Pojawiające się pod adresem CD Projekt Red oskarżenia o próbę oszukania graczy m.in. poprzez blokowanie recenzji konsolowych wydań pokazują, że ta relacja została boleśnie nadszarpnięta.”

    To nie tyle oskarżenia, co fakt. Kilka dni przed premierą Redzi mówili, że gra na last-genach wygląda zadziwiająco dobrze.

    Ja naprawdę rozumiem, że podstawowe wersje konsol mają już sporo lat. Ale w takiej sytuacji należałoby chociaż graczy uczciwie uprzedzić, że ta gra nie działa dobrze. Zamiast tego, Redzi blokowali kontent z tych konsol, wprowadzili graczy w błąd a zwrot gry nie jest taki prosty. Sony ponoć pieniędzy nie zwraca a mejl Redów milczy.

    Zresztą to, że gra jest tragicznie zoptymalizowana, co jest tylko i wyłącznie winą Redów, jest jej performance na XOX. Nie wiem kto wymyślił, że ustawienie minimalnej rozdzielczości na poziomie maksymalnej PS4 Pro jest dobrym pomysłem, ale sprawiło to, że gra nie trzyma 30 klatek na sekundę. Dlaczego nie można było ustawić maksymalnej rozdzielczości na poziomie 1080p dla podwyższenia stabilności? Przecież to nie ma sensu.

    Dochodzi do tego też to, co w polskim Internecie jest najgorsze – malkontenci narzekający na niezadowolonych graczy. W zachodnim segmencie Internetu nie ma tylu głosów krytykujących innych graczy co u nas. Wszędzie zdarzają się komentarze typu “haha, na commodore spróbowałbyś to jeszcze odpalić”. Można wręcz wyciągnąć wniosek, że co drugi polski gracz ma komputer z gtx3080 na pokładzie lub ps5 pod telewizorem. Przecież to jakiś absurd.

    Nawet pomijając liczne bugi i tragiczną optymalizację, ta gra jest po prostu średnia. Nijaka. Przecież w tej grze zupełnie nie ma AI. Przecież w tej grze brakuje podstawowych funkcji, które są w grach od dekady lub nawet dłużej (policja nie potrafi nawet jeździć pojazdami). Nie wiem kto mógł tej grze wystawić 10/10 (lub nawet 9/10) i dlaczego. Naprawdę trudno mi sobie to wyobrazić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...