Jakie popkulturowe marki cieszą się największym powodzeniem wśród widzów i są przez nich uznawane za najlepsze? Odpowiedzi na to pytanie w ramach szeroko zakrojonego badania postanowiła poszukać firma NRG. Lista zwycięzców, na której znajdziemy takie tytuły jak m.in. „The Mandalorian” i „Wiedźmin” nie zaskakuje.
Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.
Globalna popkultura została w ostatnich dwudziestu latach całkowicie zdominowana przez najgłośniejsze marki należące do takich gigantów branży rozrywkowej jak Disney, Netflix czy Warner Bros. Rozwój wielkich filmowych uniwersów i rosnąca popularność seriali sprawiły, że kontakt z wieloma bohaterami utrzymuje się przez lata. A i tak w większości przypadków nie mamy ich dosyć. Firma NRG postanowiła sprawdzić, które głośne tytuły mają szansę na najdłuższą żywotność.
Jej przedstawiciele przeprowadzili więc od stycznia 2019 roku ponad 350 tys. wywiadów z amerykańskimi odbiorcami, w trakcie których pytali o więcej niż 700 najgłośniejszych popkulturowych franczyz. Jak podaje portal Variety, uczestników badania pytano o wybór najodważniejszych, najciekawszych i najbardziej inspirujących z nich. Z ogłoszonych właśnie wyników najbardziej mogą się cieszyć Netflix i Disney. Dość powiedzieć, że obie firmy zajęły łącznie 70 proc. całej listy.
Premierowe miejsce w rankingu zajął serial „The Mandalorian”, a tuż za nim uplasowały się „Avengers” i „Stranger Things”.
Tytuły należące do najbogatszej amerykańskiej wytwórni filmowej zdominowały pierwszą dwudziestkę topki. Oprócz wspomnianych „Avengers” i „The Mandalorian” na listę dostały się także m.in. „Czarna Pantera”, „Strażnicy Galaktyki”, „Thor”, „Toy Story” i „Czarna Wdowa”. Netflix też nie ma na co narzekać, bo dzięki takim tytułom jak „Stranger Things”, „Wiedźmin” i „Ozark” wywarł trwały znak na wyobraźni widzów.
Na podstawie pełnych wyników można wysnuć kilka ciekawych wniosków. Zwycięstwo „The Mandalorian” przy jednoczesnym braku w TOP20 samego „Star Wars” pokazuje jak skrajnie różne są oceny fanów tej marki wobec serialowych i filmowych prób Disneya. Amerykanie najwidoczniej nie mają też dosyć Marvel Cinematic Universe, co stanowi jednocześnie pozytyw i pułapkę dla Marvel Studios. Bo przecież część bohaterów wskazywanych jako najpopularniejsi już do tego uniwersum nie powróci.
Najlepsze popkulturowe marki według nowego badania [TOP20]:
- The Mandalorian
- Avengers
- Stranger Things
- John Wick
- Czarna Pantera
- Strażnicy Galaktyki
- Wiedźmin
- Ozark
- Spider-Man: Universum
- Czarna Wdowa
- Deadpool
- Thor
- Iron Man
- Mario Bros.
- Toy Story
- Doktor Strange
- Spider-Man
- Coco
- Król Lew
- Hamilton
Teksty, które musisz przeczytać:
Film „W strefie wojny” rzucił wyzwanie „Lupinowi”. Dużo zaskoczeń w nowym rankingu Netflix TOP 10
Co oglądali w ciągu ostatniego tygodnia widzowie Netflix Polska? Jakich wyborów dokonywali? Lista najchętniej wyświetlanych produkcji ostatnich dni zawiera kilka niespodzianek. Po raz pierwszy od kilku miesięcy do TOP 10 nie załapał się „Gambit królowej”, a o zwycięstwo „Lupin” rywalizował z „W strefie wojny”.
Dodaj komentarz