Luis Fonsi nie jest już królem YouTube’a. Ten kawałek ma więcej wyświetleń niż „Despacito”

News/Muzyka 03.11.2020
Luis Fonsi nie jest już królem YouTube’a. Ten kawałek ma więcej wyświetleń niż „Despacito”

Luis Fonsi nie jest już królem YouTube’a. Ten kawałek ma więcej wyświetleń niż „Despacito”

Przez ponad 3 lata teledysk do „Despacito” niepodzielnie królował na YouTube. Klip był najpopularniejszym wideo w serwisie aż do wczoraj. 2 listopada 2020 roku większą liczbę wyświetleń zanotowała rymowanka dla dzieci wyprodukowana przez koreańską firmę Pinkfong.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o mediach, filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Dzięki „Despacito” Luis Fonsi stał się międzynarodową gwiazdą. Utwór portorykańskiego piosenkarza był grany w klubach całego świata. Bawili się do niego ludzie z najdalszych zakątków naszego globu. Polakom przypadł do gustu tak bardzo, że Jacek Kurski zdecydował się zaprosić muzyka do występu podczas „Sylwestra Marzeń” w Zakopanem w 2017 roku. Nie obyło się wtedy bez kontrowersji. Internauci mają teorię, że zostali oszukani, bo według nich Fonsi śpiewał z playbacku. Do tego tajemnicą wciąż pozostaje suma, jaką zapłacono mu za udział w koncercie organizowanym przez TVP.

Bez wątpienia musiała to być zawrotna kwota.

„Despacito” bardzo szybko zaczęło podbijać serca kolejnych słuchaczy. W zaledwie 97 dni teledysk do utworu na YouTube obejrzano miliard razy. Potem nadszedł czas na podwojenie tego wyniku. Następnie potrojenie, itd. W ten sposób doszliśmy do ponad 7 mld wyświetleń. W sierpniu 2017 roku klip zdobył tytuł najpopularniejszego wideo w serwisie. I utrzymywał go przez ponad trzy lata. Dokładnie 2 listopada 2020 roku Fonsi musiał oddać pozycję lidera. Stracił ją na rzecz… piosenki dla dzieci.

„Despacito” przebił klip, który znajduje się w serwisie YouTube od 2016 roku. Jest to prosta rymowanka wykonywana dziecięcą wokalistkę Hope Segoine. W „Baby Shark” dziewczynka wraz z towarzyszącym jej chłopcem śpiewa o rodzinie rekinów. Słowa są bardzo proste, łatwo je zapamiętać, ale trudno wyrzucić je potem z głowy. Dlatego poniższe wideo oglądacie (jeśli jeszcze tego nie zrobiliście) na własną odpowiedzialność:

Za tą niesamowicie popularną rymowanką stoi południowokoreańska firma Pinkfong, zajmująca się produkcją materiałów edukacyjnych dla dzieci.

Jak czytamy na portalu AllAboutMusic piosenka stała się przyczyną skandalu. W zeszłym roku Pinkfong zostało pozwane za naruszenie praw autorskich, gdyż Jonathan Wright utrzymuje, że w 2011 roku nagrał podobną piosenkę, przez co posiada prawa do „Baby Shark”. Sprawa nie została jednak jeszcze rozwiązana, a tymczasem liczba wyświetleń klipu rośnie z każdą chwilą.

Na YouTube powyższy klip ma już ponad 7 mld 50 mln wyświetleń. Wideo przebija tym samym „Despacito” (w momencie pisania tego tekstu) o ponad 10 mln wyświetleń. Warto jednak zwrócić uwagę, że pomimo większej popularności, „Baby Shark” ma niemal o połowę niższą liczbę polubień niż utwór Luisa Fonsiego.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisement

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...