Trójka z najniższym wynikiem słuchalności w historii. Stacja wciąż mierzy się z kryzysem wizerunkowym

News/Media 13.08.2020
Trójka z najniższym wynikiem słuchalności w historii. Stacja wciąż mierzy się z kryzysem wizerunkowym

Trójka z najniższym wynikiem słuchalności w historii. Stacja wciąż mierzy się z kryzysem wizerunkowym

Radiowa Trójka zanotowała spadek słuchalności. Z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska wynika, że w okresie czerwiec lipiec stacja osiągnęła najniższy wynik w całej historii zestawienia. Wszystko wskazuje na to, że jest to efekt majowego kryzysu wizerunkowego nadawcy.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Według badania Radio Track Kantar Polska w okresie czerwiec – lipiec najwięcej osób słuchało RMF FM. Wynik stacji wyniósł bowiem niemal 29 proc. udziałów w rynku. Na drugim miejscu i to daleko w tyle, bo z niecałymi 13 proc. uplasowało się Radio Zet, a ostatni stopień podium zajęła Eska z nieco ponad 7 proc. Ale to nie słuchalność liderów zestawienia jest w tym wypadku najciekawsza. Interesująco robi się na kolejnych miejscach.

Daleko za podium jest bowiem Trójka.

W najnowszej fali badania zajęła dopiero 7. miejsce, na które spadła z pozycji 4. Jak donosi portal Wirtualne Media, jest to najniższy wynik stacji w całej historii zestawienia Radio Track. Co więcej, ta tendencja spadkowa utrzymuje się od kilku miesięcy. W okresie od kwietnia do czerwca Program Trzeci Polskiego Radia zanotował 4,3 proc. udziałów w rynku. Jeszcze do niedawna to właśnie był najniższy wynik stacji w historii. Teraz punkty procentowe znowu się zmniejszyły do 4,1 proc.

We wcześniejszych miesiącach wynik utrzymywał się na poziomie 5,3 proc. Ewidentnie więc widać, że jest to pokłosie afery związanej z Trójką, jaka miała miejsce w połowie maja. To wtedy władze stacji zdecydowały się unieważnić głosowanie Listy Przebojów, które wygrała piosenka Twój ból jest lepszy niż mój. Kazik krytykuje w niej zachowanie Jarosława Kaczyńskiego z 10 kwietnia, kiedy to prezes PiS udał się na zamknięty dla innych osób cmentarz. Skończyło się to masowymi odejściami dziennikarzy stacji i bojkotem artystów. Chociaż zmieniono dyrektora, a niektórzy pracownicy zdecydowali się na powrót, zdaje się, że szybko nie uda się naprawić nadszarpniętej reputacji.

Warto również zaznaczyć, że w lipcu wystartowało Radio Nowy Świat i szybko okazało się hitem.

Już pierwszego dnia nadawania, internetową stację słuchało 450 tys. osób. Wiele z nich to z pewnością dawni odbiorcy Trójki. RNŚ zostało bowiem założone przez dawnych dziennikarzy Programu Trzeciego. Nie wiadomo jednak, jak będzie to wyglądało dalej, gdyż RNŚ właśnie przechodzi własny kryzys wizerunkowy i słuchacze mogą się od niego odwrócić.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (7)

7 odpowiedzi na “Trójka z najniższym wynikiem słuchalności w historii. Stacja wciąż mierzy się z kryzysem wizerunkowym”

  1. UUU, wolność słowa :) Taka sama wolność słowa w Radiu Nowy Świat. Naczelny – dymisja. Bo nazwał Michała Sz. – uwaga, uwaga, – > Michałem :) Hehe. I niech mi ktoś powie że nie ma cenzury :)

  2. “…RNŚ właśnie przechodzi własny kryzys wizerunkowy i słuchacze mogą się od niego odwrócić..” – naprawdę?…naprawdę???? nie wierzę, że to ktoś tu napisał

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Advertisement

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...