Do przedsprzedaży trafiły autobiografie ojców sukcesów Netfliksa i Disneya

News/Książki 13.05.2020
Do przedsprzedaży trafiły autobiografie ojców sukcesów Netfliksa i Disneya

Do przedsprzedaży trafiły autobiografie ojców sukcesów Netfliksa i Disneya

Netflix i Disney to obecnie najpotężniejsze podmioty na amerykańskim rynku rozrywkowym. Nie zawsze tak jednak było. Do sukcesu doprowadzili je właściwi ludzie na właściwych stanowiskach. Dwóch z nich, Bob Iger i Marc Randolph, postanowiło wydać autobiografie poświęcone dowodzonym przez siebie firmom. Książki trafiły właśnie do przedsprzedaży.

Współczesna popkultura jest zależna od dwóch amerykańskich potęg. Wskazujące na to fakty są jasne, nawet jeśli wielu odbiorcom taki stan rzeczy się nie podoba. Netflix i Disney dominują oczywiście pod względem finansowym, ale jeszcze ważniejszy jest ich wpływ na kolektywną wyobraźnię odbiorców. Gdyby przeprowadzić prosty eksperyment i w grupie znajomych poszukać pierwszego filmu lub serialu z ostatnich lat, który widzieliby wszyscy, to prawdopodobnie padłoby na jakąś produkcję Disneya lub Netfliksa.

Właśnie dlatego zapowiedziane właśnie przez Wydawnictwo SQN autobiografie dwóch ojców największych sukcesów obu firm zapowiadają się na tak ciekawą lekturę. Dokładniej mówiąc, chodzi o „Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” Roberta Igera oraz „Netflix. To się nigdy nie uda” Marka Randolpha.

Wieloletni dyrektor wytwórni Disney oraz współzałożyciel platformy Netflix zdradzają kulisy biznesu. Obie książki trafiły właśnie do przedsprzedaży.

Pozycja pióra pierwszego CEO Netfliksa to opowieść o skromnych początkach tej firmy, rewolucyjnym pomyśle wypożyczania filmów przez internet oraz narodzinach rynku streamingu wideo. Fani serwisu zainteresowani słabo znaną w naszym kraju historią pierwszych lat istnienia Netfliksa z pewnością sięgną po to dzieło w celu zaspokojenia ciekawości.

disney bob iger

Jeszcze większy potencjał wydaje się mieć książka autorstwa Roberta Igera. Dość powiedzieć, że w USA „Przejażdżka życia” okazała się olbrzymim hitem i trafiła nawet na listę bestsellerów „The New York Timesa”. Nie powinno to jednak przesadnie dziwić. Jeszcze przed premierą autobiografii do mediów docierały fascynujące fragmenty dotyczące zakulisowych negocjacji z Marvelem, przyjaźni ze Stevem Jobsem czy reakcji George’a Lucasa na „Przebudzenie Mocy”. Sam Iger jest też niezwykle popularną i poważaną postacią w środowisku. Nie tylko dlatego, że doprowadził do kupna takich firm jak Marvel, Lucasfilm czy Pixar oraz stał za rekordowymi sukcesami finansowymi wytwórni.

Obie książki trafiły już do przedsprzedaży, którą znajdziecie TUTAJ. W przypadku „Netflix. To się nigdy nie uda” osoby zamawiające je przed oficjalnym debiutem otrzymają dodatkowo ebook i posłowie gratis. Nabywcy książki byłego prezesa Disneya otrzymają z kolei możliwość nabycia książki w wersji elektronicznej w niższej cenie.

Premiera „Netflix. To się nigdy nie uda” już 20 maja. „Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” trafi na sklepowe półki 3 czerwca.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...