Netflix odpowiada na apel. Serwis zmniejszy przepływ danych na 30 dni z powodu pandemii, ale to nie znaczy, że zauważysz pogorszenie jakości produkcji

News/VOD 20.03.2020
Netflix odpowiada na apel. Serwis zmniejszy przepływ danych na 30 dni z powodu pandemii, ale to nie znaczy, że zauważysz pogorszenie jakości produkcji

Netflix odpowiada na apel. Serwis zmniejszy przepływ danych na 30 dni z powodu pandemii, ale to nie znaczy, że zauważysz pogorszenie jakości produkcji

Wczoraj informowaliśmy, że unijny komisarz do spraw rynku wewnętrznego zaapelował do włodarzy Netfliksa, aby na czas pandemii obniżyli jakość obrazu treści w serwisie. Thierry Breton rozmawiał na ten temat z CEO firmy i przekonał go do swoich racji.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o książkach, filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, w wielu krajach na świecie pozamykano różnego rodzaju instytucje i placówki. W tym również kina. Tak jak się spodziewano wpłynęło to na wzrost korzystania z różnych serwisów VOD i gamingowych. Siedzimy w domu, więc w ten sposób spędzamy nadmiar wolnego czasu. Nie ma w tym nic złego. Jednakże znacząco wpływa to na obciążenie sieci.

Ze względu na pandemię i nadmierne korzystaniem z sieci (praca zdalna, e-learning, VOD) narasta obciążenie infrastruktury internetowej.

Z tego powodu sieć może nie działać jak należy dla służb, które jej najbardziej teraz potrzebują. Z tego powodu Thierry Breton rozmawiał z Reedem Hastingsem, CEO Netfliksa, aby obniżono jakość treści w serwisie, bo HD „nie jest nam teraz potrzebne”.

Hastings przychylił się do prośby unijnego komisarza do spraw rynku wewnętrznego.

W komunikacie po rozmowach z Bretonem ogłoszono, że Netflix obniży jakość streamingu na terenie całej Europy na kolejne 30 dni. Ma to zmniejszyć ilość przesyłania danych o 25 proc. W komunikacie przesłanym do portalu Wirtualne Media czytamy:

Komisarz Breton słusznie podkreśla znaczenie zapewnienia sprawnego funkcjonowania internetu w tym niezwykle istotnym czasie. Od wielu lat kładziemy nacisk na wydajność sieci, w tym na bezpłatne dostarczanie firmom telekomunikacyjnym dostępu do naszego programu Open Connect.

Według zapewnień przedstawicieli Netfliksa zmniejszenie jakości nie powinno być zauważalne dla użytkowników serwisu.

Netflix nie jest jedynym dostawcą treści w streamingu. Czy za jego przykładem pójdą kolejne platformy? Jeśli nie, albo nawet zanim to się zdarzy sami powinniśmy korzystać z ich usług w mniejszej jakości. Zbytnie obciążenie sieci może spowodować poważne problemu w funkcjonowaniu służby zdrowia i służb porządkowych.

AKTUALIZACJA [20.03.2020 r. 13:35]:

Biuro prasowe Netfliksa zajęło oficjalne stanowisko w tej sprawie. Komunikat brzmi następująco:

Po rozmowach między komisarzem Thierry’m Bretonem i Reedem Hastingsem – i biorąc pod uwagę nadzwyczajne wyzwania związane z koronawirusem – Netflix zdecydował o rozpoczęciu redukcji bit rate we wszystkich naszych przesyłach danych w Europie. Szacujemy, że ograniczy to ruch związany z serwisem Netflix w sieciach europejskich o około 25%, zapewniając jednocześnie dobrą jakość usług dla naszych użytkowników.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji (12)

79 odpowiedzi na “Netflix odpowiada na apel. Serwis zmniejszy przepływ danych na 30 dni z powodu pandemii, ale to nie znaczy, że zauważysz pogorszenie jakości produkcji”

  1. Są takie dni w roku, że wszyscy siedzą w domu i jakimś cudem sieć nie ulega przeciążeniu, a netflix ochoczo zareagował na apel, bo w ten sposób mając alibi, zaoszczędzi pieniądze. Nie dajcie wciskać sobie kitu.

  2. “Netflix odpowiada na apel. Nie będzie streamingu w HD na czas pandemii – serwis obniża jakość produkcji na 30 dni” To w czym będzie ten streaming? VGA? Serio ktoś taki tytuł wymyślił?

  3. “Według zapewnień przedstawicieli Netfliksa zmniejszenie jakości nie powinno być zauważalne dla użytkowników serwisu.”
    Jeżeli zmiana jest niezauważalna dla użytkownika serwisu to po co w ogóle nadają materiały w wyższej jakości? Pytanie laika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...