„Sonic. Szybki jak błyskawica” z najlepszym weekendem otwarcia w historii ekranizacji gier wideo

News/Film 17.02.2020
„Sonic. Szybki jak błyskawica” z najlepszym weekendem otwarcia w historii ekranizacji gier wideo

„Sonic. Szybki jak błyskawica” z najlepszym weekendem otwarcia w historii ekranizacji gier wideo

„Sonic. Szybki jak błyskawica” być może według recenzji nie jest najlepszą ekranizacją gry wideo w historii, ale za to, zgodnie z wynikami z box office’u, najbardziej dochodową. W weekend otwarcia w Stanach Zjednoczonych produkcja zarobiła 57 mln dol.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

„Sonic. Szybki jak błyskawica” zaliczył falstart. Po publikacji pierwszego zwiastuna, fani oburzyli się na wygląd głównego bohatera. CGI nie przypadło im do gustu. Twórcy w popłochu zdecydowali się przesunąć premierę filmu i poprawić sylwetkę jego protagonisty. I chociaż czas ich gonił, zmiany okazały się dla nich zbawienne.

Według zebranych danych w trakcie trzydniowego weekendu „Sonic. Szybki jak błyskawica” zarobił 57 mln dol.

Wynik ten nie uwzględnia inflacji. Mimo to okazuje się, że jest to najlepsze otwarcie adaptacji gry wideo w historii.

Poprzednim rekordzistą był „Detektyw Pikachu”, który w analogicznym czasie zarobił 54,3 mln dol. Weźmy jednak pod uwagę, że opowieść osadzona w uniwersum Pokemonów weszła na ekrany w maju, co jest o wiele lepszym okresem dla wprowadzania filmu niż luty. „Sonic. Szybki jak błyskawica” swoją premierę ma w lutym w czasie, kiedy publiczność nie za chętnie udaje się na takie produkcje do kina.

Luty jest bowiem miesiącem filmów Oscarowych, a trudno do nich zaliczyć „Sonica. Szybkiego jak błyskawica”. Do tego na niską frekwencje wpływa pogoda niezachęcająca do wyjść do kina. Do tego dochodzą zimowe urlopy i wyjazdy mieszkańców kraju, czy ich obowiązki szkolne. Z tego powodu rozrywkowe produkcje nie mają łatwo w tym okresie. W maju publiczność ewidentnie już wzrasta.

To jednak nie koniec sukcesów filmu. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych obchodzą Presidents’ Day, co oznacza, że mają długi weekend. Według prognoz po dzisiejszym dniu na rodzimym rynku „Sonic. Szybki jak błyskawica” będzie miał na koncie 68 mln dol.

Jeśli natomiast wziąć pod uwagę inne rynki, w których film wszedł do regularnej dystrybucji, do tej pory zarobił on już 111 mln dol. Wynik z pewnością będzie o wiele lepszy, gdy produkcja wejdzie do kin w pozostałych krajach.

„Sonic. Szybki jak błyskawica” to adaptacja japońskiej gry wideo.

W kolejnych jej częściach główny bohater, czyli niebieski, pozaziemski jeż walczy ze swoim arcywrogiem Doktorem Robotnikiem.

W filmie tytułowy bohater również staje naprzeciwko tego szalonego naukowca. Próbuje go pokonać z pomocą Toma Wachowskiego, oficera policji w San Francisco. Reżyserem produkcji jest Jeff Fowler. Na ekranie natomiast zobaczymy m.in. Jima Carreya.

Polska premiera „Sonic. Szybki jak błyskawica” 28 lutego 2020 roku.

Teksty, które musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...

MAŁO? CZYTAJ KOLEJNY WPIS...